میرزایی: انتقال آب از دریاهای جنوب به فلات مرکزی صرفه اقتصادی ندارد

به گزارش بهمن، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان تنها تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری صرفه اقتصادی دارد و بیشتر از آن نه از جنبه صنعتی و نه از جنبه های دیگر مقرون به صرفه نیست.
حجت الاسلام حسین میرزایی در گفتگو با ایسنا، در رابطه با راهکارهای مدیریت منابع آبی در بحران خشکسالی بیان نمود: یکی از پروژه هایی که این روزها برای دسترسی به منابع آب پایدار مطرح می شود، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان است اما این انتقال تا شعاع حدود ۱۰۰ کیلومتری سواحل منطقی و معقول است اما انتقال آن به عمق سرزمین نه صرفه اقتصادی دارد و نه از جهت امنیتی و هزینه های آن قابل توجیه است.
ایشان در ادامه با تکیه بر این که انتقال آب از دریاهای جنوب به فلات مرکزی صرفه اقتصادی ندارد، اظهار نمود: قیمت تمام شده انتقال این آب به عمق ۱۰۰۰ کیلومتری کشور بسیار گران است و بطور قطع مشتری خاصی ندارد. نه از جنبه صنعتی و نه از جنبه کشاورزی قابل توجیه نیست. فلذا سرمایه گذاری در این عرصه صرفه اقتصادی چندانی ندارد. از طرفی ما هر ساله با بارندگی های موسمی روبرو می باشیم که متاسفانه به جای مدیریت صحیح و مهار این آبها، تبدیل به سیل شده و به خانه و زندگی مردم صدمه وارد می نماید.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: لازم است در وهله اول با مدیریت، برنامه ریزی دقیقی برای مهار آب های سطحی داشته باشیم. از طرفی میتوان با استفاده از آب شیرین کن ها از آب دریا برای تأمین آب مناطق مجاور بهره برد و باید سواحل دریای خلیج فارس و دریای عمان از این ظرفیت به بهترین نحو بهره مند شوند.

منبع: