اردوغان: آمریکا و نیروهای ائتلاف از تروریسم در سوریه حمایت می کنند

به گزارش بهمن، رییس جمهور ترکیه امروز در سخنانی اظهار داشت: آمریکا و نیروهای ائتلاف از تروریسم در سوریه حمایت می کنند.

به گزارش بهمن به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه امروز جمعه در سخنانی اعلام نمود: در درجه اول ایالات متحده و نیروهای ائتلاف هستند که تروریسم را در سوریه حمایت می کنند، آنها این کار را بی رحمانه انجام دادند و هنوز هم به آن ادامه می دهند.
رئیس جمهور ترکیه بدون اشاره به نقض منشور ملل متحد و مقررات بین المللی در لزوم عدم تعرض به خاک یک کشور مستقل بوسیله حضور نیروهای ارتش آنکارا در خاک سوریه ادعا کرد: ما به خاک سوریه چشم ندوخته ایم! مردم سوریه برادران ما هستند! تمامیت ارضی سوریه برای ما مهم است! دولت (این کشور) باید این مساله رادرک کند.
«رجب طیب اردوغان» افزود: (ولودیمیر) زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) بطور ویژه از ما خواست تا همه مین ها و مواد منفجره را در زاپوریژا خنثی و جمع آوری نماییم. باید این کار را هر چه زودتر تا خطرناک تر نشده انجام دهیم. همچنین، باید مسئله (نیروگاه اتمی) زاپوریژا را با پوتین در بین بگذاریم. روسیه باید مسئولیت خودرا در این زمینه به عنوان گامی مهم برای صلح جهانی انجام دهد. ما خصوصاً این مساله را از مسکو درخواست خواهیم کرد. با (ولادیمر) «پوتین» (رئیس جمهور روسیه) درباره ی عدم تبدیل نیروگاه هسته ای زاپوروژیه به (نیروگاه اتمی) چرنوبیل دیگر صحبت خواهم کرد.
«رجب طیب اردوغان» افزود: مردم مصر برادران ما هستند، امکان ندارد که ما از مردم مصر دلخور شویم، بنا بر این باید هر چه زودتر این صلح را برقرار نماییم.
ادامه دارد…