به مناسبت انتخاب رئیس جمهور جدید هند؛ شی جین پینگ: چین آماده حل و فصل اختلافات خود با هند است

بهمن: رییس جمهور چین توسعه روابط دو جانبه دهلی نو و پکن را به نفع صلح و ثبات در جهان و منطقه دانست.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیک، رییس جمهور چین می گوید کشورش آمادگی بسط مناسبات دو جانبه با هند را دارد.
«شی جین پینگ» روز دوشنبه ضمن ارسال پیام تبریکی به مناسبت انتخاب «دراپادی مورمو» به عنوان رییس جمهور جدید هند، اعلام نمود که پکن آمادگی حل و فصل اختلافات میان دو کشور را دارد.
بنا به اعلام تلویزیون مرکزی دولتی چین، در متن پیام تبریک رییس جمهور چین خطاب به همتای هندی خود آمده است: من برای روابط چین و هند اهمیت زیادی قائل هستم و به همکاری با رییس جمهور مورمو جهت تقویت اعتماد متقابل سیاسی، تعمیق همکاریهای عملی، مدیریت صحیح اختلافات و پیشبرد روابط چین و هند در راه درست تمایل دارم.
شی جین پینگ روابط سالم و باثبات میان چین و هند را به نفع هر دو کشور دانست و اظهار داشت که این مساله به صلح، ثبات و توسعه منطقه و جهان کمک خواهدنمود.
مورمو روز پنجشنبه به عنوان نامزد حزب حاکم بهاراتیا جاناتا هند به ریاست جمهوری این کشور برگزیده شد. وی دومین رییس جمهور زن هند بعد از پراتیبا پاتیل است، که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ سمت ریاست جمهوری هند را برعهده داشت. مورمو روز دوشنبه سوگند یاد کرد و رسماً ریاست جمهور هند شد.
هند و چین سالهاست به سبب مشخص نبود مرزهای مشترک خود گرفتار تنش هستند. تنش هایی که گاهی به درگیری خشونت آمیز میان دو طرف منجر گردیده است.

منبع: