ادعای تازه نخست وزیر كانادا؛ ترودو: مردم عادی هدف تحریم های ضد روسیه نیستند

به گزارش بهمن نخست وزیر کانادا ادعا نمود تحریم های غرب ضد روسیه با هدف صدمه رساندن به مردم عادی طراحی نشده اند.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، نخست وزیر کانادا معاف کردن توربین در ارتباط با خط لوله نورد استریم۱ روسیه از تحریم های غرب را اقدامی دشوار توصیف کرد.
«جاستین ترودو» اظهار داشت که اعطای معافیت از تحریم های وضع شده ضد روسیه برای بازگرداندن توربین تعمیر شده مورد نیاز برای خط لوله گاز نورد استریم ۱ تصمیم بسیار دشواری است.
نخست وزیر کانادا تصریح کرد که اتاوا به صراحت در کنار اوکراین خواهد ماند. ترودو، صرف نظر از صدمه های جدی ناشی از تحریم های گسترده غرب ضد روسیه بر زندگی مردم عادی، ادعا نمود که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و حامیان وی هدف اصلی تحریم ها هستند و تحریم های غرب با هدف صدمه رساندن به متحدان کانادا و جمعیت آنها طراحی نشده اند.
وزیر منابع طبیعی کانادا روز جمعه اعلام نمود که کشورش توربین های تعمیر شده ویژه خط لوله گازی نورد استریم را در اختیار دولت آلمان قرار می دهد، اظهاراتی که حاکی از کوتاه آمدن موقت اوتاوا از مواضع ضد روسی خود است. «جاناتان ویلکینسون» اعلام نمود که کانادا این اقدام را به منظور پیشگیری از قطع دسترسی آلمان به گاز ارسالی از روسیه صورت می دهد
پیش از این در ۱۴ ژوئن اعلام گردید به علت تاخیر در بازگشت واحدهای کمپرسور گاز از تعمیر توسط شرکت زیمنس و نقص در موتورهای فنی، شرکت گازپروم روسیه مجبور شده عرضه گاز طبیعی از راه خط لوله نورد استریم را به کمتر از حد برنامه ریزی شده برساند.

منبع: