جروزالیم پست: بایدن در مسافرت به تل آویو نه دست می دهد و نه عکس شخصی می گیرد

به گزارش بهمن رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر خود به فلسطین اشغالی با هیچ کس دست نخواهد داد و عکس شخصی هم نخواهد گرفت.

به گزارش بهمن به نقل از جروزالیم پست، کاخ سفید به دفتر «یائیر لاپید»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام نموده است که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر خود به تل آویو با هیچکس دست نخواهد داد و از دست دادن خودداری خواهد نمود.
گفته شده که این تصمیم تا حدی به علت افزایش موارد کووید -۱۹ در آمریکا و سرزمین های اشغالی گرفته شده است.
دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی با تائید دریافت چنین دستور العملی با انتشار اطلاعیه ای گفته است که «به دلیل برنامه ریزی فشرده، همه گیری کووید و هوای گرم، رئیس جمهور آمریکا با دعوت شدگان و میهمانان در مراسم ورود در فرودگاه تل آویو دست نمی دهد و فرصتی برای تصاویر شخصی هم وجود نخواهد داشت.»
بایدن مقرر است روز چهارشنبه وارد فرودگاه بن گوریون تل آویو شود و انتظار می رود در آنجا با همتای خود اسحاق هرتزوگ و همینطور لاپید و دیگر مقامات ارشد صهیونیستی دیدار کند.
در گزارش اخیر نیویورک تایمز درباره سفر بایدن به منطقه هم گفته شده است که دستیاران بایدن بایستی تمام اقدامات احتیاطی لازم را برای پیشگیری از ابتلاء او به کووید -۱۹ انجام دهند و از همین رو هم پروتکلهای ویژه ای برای این سفر تعریف و تدارک دیده شده است.
در این ارتباط گفته شده است که همه دستیاران بایدن هفته ای یک مرتبه آزمایش می شوند و در روز آزمایش کوید باید از مچ بندهای رنگی استفاده کنند و در صورت ملاقات حضوری با بایدن بایستی بامداد پیش از جلسه آزمایش کوید انجام داده باشند و از ماسک N95 استفاده کنند.
بایدن علاوه بر سفر به فلسطین اشغالی مقرر است از کرانه باختری و عربستان سعودی هم دیدار کند.
روز دوشنبه، منابع صهیونیستی بیشتر از ۱۲ هزار مورد جدید ابتلاء به کووید -۱۹ را در سرزمین های اشغالی گزارش کردند و در آمریکا هم این آمار بیشتر از ۵۸ هزار نفر مبتلای جدید بوده است.