رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت: مردم به زودی شاهد نتایج سرمایه گذاری شرکتهای بزرگ در پروژه های کلان خواهند بود

به گزارش بهمن رئیس جمهور عنوان کرد: شرکتهای بزرگ اقتصادی بعنوان جریان پیشران اقتصاد کشور، فعال شده اند و مردم در آینده نزدیک ثمرات و نتایج این اقدامات را شاهد خواهند بود.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بامداد امروز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت های بوجود آمده برای تقویت مبادلات تجاری با کشورهای منطقه بخصوص همسایگان، به دیدارهای خود در حاشیه اجلاس سران کشورهای ساحلی خزر در ترکمنستان اشاره و خاطرنشان کرد: وزارت جهادکشاورزی همچون دستگاه هایی است که می تواند با عنایت به زمینه و ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در کشورهای همسایه، در زمینه مبادلات این گونه محصولات فعال تر شود.
رئیسی همینطور به فرصت استفاده از خط اعتباری و هم سرمایه های داخلی و خارجی برای رشد سرمایه گذاری در کشور، توسعه صنعت و اجرای طرح های مشترک با دیگر کشورها، همچون پیگیری و اجرای کریدور رشت- آستارا و ادامه آن از راه جمهوری آذربایجان اشاره نمود و بر تسریع در پیگیری توافق های انجام شده بین ایران و دیگر کشورها از جانب وزارت امور خارجه و دستگاههای مربوطه تصریح کرد.
وی ضمن اشاره به امضای تفاهمنامه ۷ میلیارد دلاری توسعه میدان نفتی مشترک آزادگان، این اقدام را یکی از شاخصهای مهم اتکاء به توان داخلی و استفاده از سرمایه ها و نقدینگی موجود در کشور و هدایت آن به مسیر رونق تولید خواند و اظهار داشت: اگر نقدینگی در امر رونق تولید به کار گرفته شود، رشد آن سبب نگرانی نخواهد بود. این نقدینگی سرگردان است که سبب تورم و نابسامانی های اقتصادی در کشور می شود.
رئیس جمهور اضافه کرد: با امضای این تفاهمنامه که گامی مهم در راه تلاشهای دولت برای افزایش سرمایه گذاری در امر رونق تولید است، شرکتهای بزرگ اقتصادی بعنوان جریان پیشران اقتصاد کشور، فعال شده اند و مردم در آینده نزدیک ثمرات و نتایج این اقدامات را شاهد خواهند بود.
رئیسی مشارکت بانکها در اجرای این گونه طرح ها را عامل تحرک و اعتماد بیشتر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در کشور خواند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تکیه بر ضرورت پیشگیری از رسوب کالا در گمرکات کشور اظهار داشت: واردات هر نوع کالا به کشور باید مستند و تابع مقررات و دارای اسناد قانونی لازم باشد. قبل از آنکه کالایی به گمرکات وارد و در آنجا دپو و به علل مختلف معطل شود، باید همه ابعاد قانونی واردات آن در مبدأ مورد رسیدگی قرار گیرد تا از انتقال به گمرک و سپس توقف آن به علل مختلف، جلوگیری شود.
رئیسی در ابتدای سخنان خود با تسلیت شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) به نقش آن بزرگوار در توسعه علوم و معارف الهی اشاره و تصریح کرد: معرفت الهی یکی از شروط مهم موفقیت برای انسان های سالک است و جامعه امروز بخصوص مومنان نباید از کسب معارف الهی و رشد معنوی غافل بمانند. هر فردی حتی در بالاترین مسئولیت اجرایی می تواند با استفاده از معارف الهی، پیشرفت در کار و زندگی خویش را تکمیل و تسریع کند.
رئیسی همینطور با گرامیداشت روز عرفه و تبریک فرارسیدن عید سعید قربان و ایام یوم الترویه، بر ضرورت توجه خاص به این ایام و بهره برداری معنوی برای قرب الهی تصریح کرد.

منبع: