در واكنش به تحریم های جدید آمریكا مطرح شد: ایران همیشه کابوس گروههای تروریستی و افراطی در منطقه است

سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به تحریم های اعلام شده جدید ایالات متحده ضد اتباع جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود که «ایران» همیشه کابوس گروههای تروریستی و افراطی در منطقه بوده است.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه درباب تحریم های اعلام شده جدید ایالات متحده ضد اتباع جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح رسمی و قانونی آن به خصوص نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همیشه کابوس گروههای تروریستی و افراطی در منطقه بوده اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: طبیعی است دولت آمریکا بعنوان مادرخوانده این گروههای تروریستی، از هیچ تلاشی برای پشتیبانی از آنها خودداری نکند، کما این که از سالها پیش تحریم های ظالمانه و غیرقانونی را مقابل مردم ایران و فرزندان سپاهی آنها تحمیل کردند و در زمان ترامپ، بزدلانه دست به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی زدند.
خطیب زاده در ادامه افزود: آشکار است که دولت بایدن نیز، باوجود صحبت های فریبکارانه اولیه، همین سیاست شکست خورده را ادامه داده است و این اقدام اخیر نیز نشانه دیگری از سوءنیت دولت آمریکا در قبال مردم ایران و ادامه سیاست مفتضح فشار حداکثری است.
سخنگوی وزارت امور خارجه تحریم های یکجانبه آمریکا را همچنانکه در بیانیه اخیر گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد تصریح شد، نقض آشکار قوانین بین المللی دانست که هدفی جز وارد آوردن درد و رنج بر مردم ایران و منطقه و ایجاد آشوب دنبال نمی کند.
خطیب زاده در ادامه اشاره کرد: این رفتارها ابدا تاثیری در اراده مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران در پیگیری اهداف عالی خود همچون محو تروریسم در منطقه نخواهد داشت و جمهوری اسلامی ایران حق مقابله متناسب و قاطع با این اقدامات را منطبق با اصول حقوق بین الملل، برای خود محفوظ می داند.