در بدو ورود به مسكو امیرعبداللهیان: پیگیری مذاکرات وین از موضوعات مورد توجه در مسافرت به روسیه است

وزیر خارجه کشورمان اشاره کرد: ما جنگ را در سراسر جهان محکوم می نماییم. چنانکه تحریم های یک جانبه مقابل کشورها را نیز راه مناسبی برای حل مشکلات نمی دانیم. از نظر ایران راهکار سیاسی برای خروج از بحران، مناسب ترین راه است.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان در هنگام ورود به مسکو جهت دیدار با همتای روسی خود در جمع خبرنگاران ایرانی در تشریح اهداف سفر خود به این کشور اظهار داشت: سفر امروز من و همراهانم به مسکو با چند هدف انجام می شود؛ هدف اول پیگیری توافقاتی است که در جریان سفر دی ماه آقای رییس جمهور به مسکو انجام شد و توافقاتی که بین روسای جمهور دو کشور صورت گرفت.
این دیپلمات عالی رتبه کشورمان موضوع دوم سفر خودرا تحولات اوکراین و تحولات جدیدی که در عرصه منطقه ای و بین المللی رخ داده عنوان نمود و اظهار داشت: ما نمی توانیم نسبت به این تحولات و اتفاقات بی تفاوت باشیم. ما به صراحت جنگ را محکوم می کنیم؛ چه در اوکراین، چه در افغستان، چه در یمن و یا هر نقطه دیگری.
وزیر خارجه افزود: ما تحریم ها را محکوم می نماییم و اعمال تحریم های یک جانبه مقابل کشورها و ملت ها را نیز روش نادرستی می دانیم.
وی با تاکید بر این که ما بر راهکار سیاسی اوضاع اوکراین تاکید داریم، در بخش دیگری از صحبت های خود اشاره کرد: موضوع دیگری که در این سفر مورد توجه ما است پیگیری مذاکرات وین برای لغو تحریم هاست.
امیرعبداللهیان در همین ارتباط اظهار داشت: در اظهارنظر ها و اخبار اینگونه منتشر می شود که اگر ما در وین با طرف آمریکایی و دیگر طرف های غربی به توافق و نتیجه نهایی برسیم ممکنست که از جانب روسیه باتوجه به تعدادی از مطالبی که در رسانه ها مطرح شده این مساله حمایت لازم را نداشته باشد. البته من از گفت وگوی تلفنی اخیری که با آقای لاوروف داشتم چنین برداشتی را نداشتم و امیدوار هستم در گفت وگوهای امروز همچنان بتوانیم در مسیری که روسیه از رسیدن به یک توافق خوب، پایدار و قوی در کنار ایران در وین قرار بگیرد ان شاءالله به این نتیجه و جمع بندی روشن نائل بیاییم.