عضو پارلمان اروپا؛ تحریم نفت و گاز روسیه اروپا را به سمت فاجعه سوق خواهد داد

بهمن: یکی از اعضای پارلمان اروپا با انتقاد از رویکرد اتحادیه اروپا درباب تصمیم به اعمال تحریم بر بخش نفت و گاز روسیه، اظهار داشت که اروپا در تصمیمات خود احساسی عمل می کند.

به گزارش بهمن به نقل از ریانووستی، «تیری ماریانی» عضو پارلمان اروپا اعلام نمود که اگر اتحادیه اروپا در سیاست اعمال تحریم ها پا را فراتر بگذارد و تصمیم بگیرد واردات گاز و نفت روسیه را قطع کند، این مسئله برایش فاجعه ساز خواهد بود.
وی در این زمینه اظهار داشت: نفت به دلار پرداخت می شود و یورو در مقابل دلار به شدت کم شده است. از نظر انرژی، اگر از این هم فراتر برویم و عرضه گاز و نفت روسیه را قطع نماییم، به سمت یک فاجعه اعلام شده خواهیم رفت.
ماریانی اضافه کرد: اروپا در تصمیم گیری احساساتی است و نمی داند چه چیزی به تحریم هایی که از قبل اعمال شده اضافه کند.
این عضو پارلمان اروپا اظهار داشت که وی بر این باور است که تحریم ها حکایت گاز گرفتن گاز گیرنده است.
ماریانی افزود که وی مطمئن است که روسیه دوران سختی را پیش رو خواهد داشت اما در بعضی از صنایعی که تحت تأثیر اقدامات محدود کننده قرار گرفته اند، پیشرفت خواهدنمود و حتی قوی تر نیز خواهد شد.
اظهارات وی در حالی بیان می شود که کشورهای عضو اتحادیه اروپا، با وجود وابستگی به انرژی روسیه خصوصاً گاز این کشور، به دنبال اعمال تحریم های بیشتر برضد مسکو به سبب درگیری ها در اوکراین هستند.
گفتنی است، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه حدود دو هفته پیش دستور شروع عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد. این اتفاق بعد از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین های امنیتی به مسکو نشدند.

منبع: