محکومیت رهبران اصلی گروه تروریستی الاهوازیه به زندان و اخراج از دانمارک

به گزارش بهمن سه تن از رهبران اصلی گروه تروریستی الاهوازیه که جرایم آنها قبلا در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ از جانب دادگاه در دانمارک محرز اعلام شده بود، روز گذشته با حکم دادگاه به زندان و اخراج از این کشور محکوم شدند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، همچون موارد محکومیت این افراد، جاسوسی و ارتباط با مامورین سرویس اطلاعات عربستان سعودی، جمع آوری اطلاعات از آحاد مردم، سازمان ها و امور مربوط به کارهای نظامی ایران و انتقال این اطلاعات به سرویس امنیتی عربستان سعودی ذکر شده است.
در حکم محکومیت صادره همین طور دیگر اتهامات مهم اعضای اصلی این گروه انجام کارهای تروریستی و کمک به سازمان های تروریستی که مرتکب چندین عملیات نظامی در ایران گردیده اند، همچون جیش العدل و شاخه نظامی محی الدین الناصر، تهیه سلاح برای گروههای تروریستی مزبور، ارتباط مالی با عربستان سعودی و تامین مالی گروههای تروریستی با دریافت مبلغی معادل ۵ میلیون یورو از عربستان مورد توجه قرار گرفته است. از دیگر موارد دارای اهمیت در حکم مذکور حمایت و پشتیبانی از حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای نظامی در ایران در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۸ (۱ شهریور ۱۳۹۷) می باشد.
بر طبق حکم صادره از طرف دادگاه، حبیب یابور کعبی به ۸ سال زندان و اخراج از دانمارک، برادر وی تمیم فاروق بک به ۷ سال زندان و اخراج از دانمارک و یعقوب محمد داماد او به ۶ سال زندان محکوم شدند.
لازم به توضیح است، روند رسیدگی به پرونده تروریستی گروه مزبور از طرف دادگاه دانمارک از بدو دستگیری اعضای آن در فوریه سال ۲۰۲۰ شروع گردید. با تحقیقات مبسوط و کشف اسناد مرتبط و طی بررسی های اخیر از طرف پلیس و سازمان امنیت دانمارک فهرستی موسوم به لیست جاسوسی مخفی متعلق به این گروه تروریستی کشف گردید که نشان می داد این گروه بیش از ۱۰۰ هدف را در دانمارک و خارج از آن در امتداد منافع عربستان سعودی مورد جاسوسی قرار داده است. لیست مزبور حاوی نام افراد و سازمان های هدف و شامل اطلاعات بی سابقه ای است که در رابطه با این پرونده جاسوسی ارائه می کند. بتازگی تلویزیون دولتی دانمارک(DR) با انتشار مستندهای ویدئویی در چهار قسمت مبادرت به معرفی ماهیت و عملکرد اعضای دستگیر شده گروه تروریستی الاهوازیه نمود. در مستندهای منتشر گردیده به گرفتن مبالغ هنگفت بمنظور استفاده در تظاهرات مقابل سفارت کشورمان در کپنهاگ و بمب گذاری انتحاری، حملات بمب های کنار جاده ای، پشتیبانی از عملیات تروریستی در ایران، آدم ربایی و دیگر اقدامات تروریستی اشاره شده است. بر اساس گزارش رادیو و تلویزیون دانمارک، این ارتباطات مقطعی نبوده است و دوطرفه و بسیار نظام یافته بوده است. گرفتن اطلاعات در باره موشک های ایران و مکان های استقرار آنها تهیه عکس و فیلم از آنها و ارائه اطلاعات به سرویس اطلاعات عربستان از دیگرموارد ذکر شده می باشد.
گروه تروریستی الاهوازیه با هدف جداسازی قسمتی از خاک کشورمان در خوزستان از بدو تشکیل مورد حمایت های فکری، مالی و تسلیحاتی و تبلیغاتی عربستان قرار داشته است. این گروه در پوشش دفاع از دموکراسی و حقوق بشر به مدت چندین سال در کشور دانمارک سکنی گزیده و با همکاری مستمر سرویس اطلاعاتی عربستان کارهای مختلف تروریستی را رهبری و هدایت کرده است.

منبع: