لاوروف: امیدواریم مذاکرات وین موفقیت آمیز باشد

وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی با اشاره به اهمیت توافق هسته ای، نسبت به موفقیت آمیز بودن مذاکرات وین برای احیای این توافق، ابراز امیدواری کرد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، به نقل از ریانووستی، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز در یک کنفرانس خلع سلاح هسته ای اظهار داشت: تلاش ها برای احیای کامل برنامه جامع اقدام مشترک[برجام] جهت حل و فصل وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران ادامه دارد. ما امیدواریم [مذاکرات] موفقیت آمیز باشند. هیچ جایگزین معقولی برای برجام وجود ندارد.
او اشاره کرد: تعهدات تحت توافق هسته ای باید بی هیچ قید و شرطی از طرف همه اجرا شود.
وزیر خارجه روسیه افزود: مجبوریم بگوییم وضعیت فعلی گواه روشن این است که ناتوانی واشنگتن برای مذاکره چه هزینه گزافی برای امنیت جهانی دارد. سیاست مبتنی بر فشار و باج خواهی عاقبیتی ندارد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، اظهارات لاورف هم زمان با برگزاری دور هشتم مذاکرات وین مطرح می شود.
بگفته طرفین مذاکرات، پیشرفت چشم گیری در روند مذاکرات به وجود آمده است اما برای رسیدن به توافق نهایی، برخی مسائل هنوز حل نشده باقی مانده اند.
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بتازگی درباره پیشرفت های انجام شده در مذاکرات بیان کرد: پیش نویس و درفتی از توافق آماده شده است و لازم بود که این پیش نویس مورد بررسی دقیق قرار بگیرد تعدادی از موضوعات باقی مانده بود که آقای باقری در مورد آنها دستورالعمل های لازم را دریافت کند که با طرف های مختلف در مورد آنها صحبت کنند.
خطیب زاده افزود: متاسفانه در سه یا چند موضع اصلی طرف های غربی و آمریکا تصمیمات سیاسی خودرا نگرفته اند و آنچه که در این تعهد انجام دادیم در تمامی تماس ها و گفت وگوهایمان بر این مساله سعی کردیم خطوط قرمز ایران منطق ایران و دلیلش در مورد این خطوط قرمز و همین طور چگونگی مرتفع کردن موضوعات باقی مانده کاملا برای طرف غربی روشن نماییم و مواضع ایران را در این ارتباط تبیین نماییم و الان ابهامی برای واشنگتن و غرب در مورد این خطوط قرمز وجود ندارد و تاکید کردیم از خطوط قرمز خود عبور نمی نماییم و همانطور که گفتم الان در نقطه ای هستیم که ابهامی برای واشنگتن و اروپا دراین زمینه نیست و انتظار قطعی داریم که طرف های اروپایی بیش از این مساله را کش ندهند.