درباره افزایش نیروها در كریمه نزدیك اوكراین؛ پنتاگون: وزرای دفاع آمریکا و روسیه رایزنی کردند

به گزارش بهمن به دنبال رایزنی لاوروف و بلینکن، پنتاگون با صدور اطلاعیه ای اعلام نمود که وزرای دفاع آمریکا و روسیه هم امروز پیرامون افزایش نیروها در کریمه نزدیک کشور اوکراین گفتگو کردند.

به گزارش بهمن به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه و لوید آستین همتای آمریکایی وی امروز شنبه با یکدیگر رایزنی تلفنی کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در این خصوص اعلام نمود که وزرای دفاع آمریکا و روسیه در تماسی تلفنی درباره «افزایش نیروهای روسیه در کریمه و در نزدیکی اوکراین» با یکدیگر گفتگو کردند.
در بیانیه پنتاگون در این خصوص آمده است که طرفین درباره تعداد نیروهای روسیه در خاک این کشور نزدیک مرز اوکراین هم گفتگو کرده اند.
«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هم ساعاتی پیش اعلام نمود که با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود پیرامون مناقشه اوکراین گفتگو کرده است.
بر اساس اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، «بلینکن» در گفتگوی تلفنی با «لاوروف» بدون اشاره به تنش آفرینی های محور غربی ضد مسکو اظهار داشت که چاره دیپلماتیک برای بحران اوکراین هنوز در دسترس است!
وزیر خارجه آمریکا افزود: واشنگتن از مسکو می خواهد تنش زدایی کند و در گفتگوها با حسن نیت شرکت نماید.
«سرگئی لاوروف» هم در این رایزنی تلفنی از ادعاهای غرب در خصوص این که مسکو درحال برنامه ریزی برای حمله نظامی به اوکراین است، به شدت انتقاد و این ادعاها را «کارزار تبلیغاتی از جانب غرب با اهداف تحریک آمیز» توصیف کرد.
آمریکا مدعی شده که امکان دارد تا چهارشنبه این هفته، روسیه به اوکراین حمله کند؛ ادعایی که مسکو آنرا قویاً تکذیب می کند.
همزمان، بیم آن می رود که واشنگتن برای گرفتار کردن پای مسکو در دام این جنگ ناخواسته و اعمال تحریم های شدید ضد روسیه، حملاتی ساختگی را در اوکراین تدارک ببیند.