در دیدار امروز در مسكو؛ لاوروف: استفاده لندن از هشدارها و تهدیدها هیچ نتیجه ای ندارد

به گزارش بهمن وزیر خارجه روسیه امروز در دیدار با همتای انگلیسی خود در مسکو اعلام نمود: استفاده لندن از هشدارها و تهدیدها هیچ نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، «سرگئی لاوروف» و «لیز تراس» وزرای خارجه روسیه و انگلیس امروز پنجشنبه در مسکو دیدار کردند. شبکه تلویزیونی الجزیره در پوشش زنده از این دیدار به نقل از وزیر خارجه روسیه (لاوروف) در این خصوص اعلام نمود: اگر لندن تمایل به نرمال سازی روابط با روسیه داشته باشد، ما برای آن آماده خواهیم بود. سرگئی لاورف در اینباره افزود: مسکو آماده روابط با لندن بر مبنای برابری و احترام متقابل است. نرمال سازی روابط بین مسکو و لندن تنها از راه گفتگوی برابر امکان پذیر خواهد بود. وی در اینباره افزود: اگر سفر وزرای خارجه و دفاع انگلیس به روسیه با هدف بهبود روابط باشد، مسکو هم متقابلاً در این راه گام برمی دارد. استفاده لندن از هشدارها و تهدیدها به هیچ نتیجه ای منتهی نمی گردد. وزیر خارجه انگلیس هم در این دیدار با ادامه رویکر روسیه هراسانه لندن و شرکای غربی این کشور اظهار داشت: ما نگران افزایش نیروهای نظامی روسیه در مرز با اوکراین هستیم. از مسکو می خواهیم برای حل مشکلات به مسیر دیپلماتیک پایبند باشد!
لیز تراس افزود: امیدوارم دیدار با لاوروف به پیشرفت در تقویت امنیت اروپا کمک نماید. ما نمی توانیم افزایش نیروهای روسیه در مرز با اوکراین را نادیده بگیریم. اگر روسیه به اصل احترام به حاکمیت اوکراین پایبند باشد، در مذاکرات امنیتی اروپا به موفقیت دست خواهیم یافت.
این در حالیست که وزیر خارجه انگلیس پیش تر بدون اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا در برابر مسکو، خواهان کاهش تنش از جانب روسیه شده بود.
مسکو بارها تاکید کرده است که قصد افزایش تنش ها را ندارد؛ اما وزیر خارجه انگلیس چندی قبل روسیه را تهدید کرده بود که در صورت حمله به اوکراین، ضد مسکو تحریم وضع خواهد شد.

منبع: