ائتلاف دولت قانون عراق: گروههای سیاسی درباره کنار گذاشتن دولت الکاظمی به توافق رسیده اند

یک عضو ائتلاف دولت قانون عراق در سخنانی اعلام نمود: گروههای سیاسی در عراق پیش تر درباره کنار گذاشتن دولت مصطفی الکاظمی به توافق رسیده اند.

به گزارش بهمن به نقل از سومریه نیوز، «محمود السلامی» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف دولت قانون در سخنانی تصریح کرد که دوره نخست وزیری مصطفی الکاظمی به پایان رسیده و او نمی تواند رؤیای نخست وزیری باردیگر را داشته باشد.
بر اساس این گزارش، وی ادامه داد: تمام گروههای سیاسی پیش تر در مورد کنار گذاشتن دولت کاظمی به توافق رسیده اند و نمی توان باردیگر سناریوی گذشته را تکرار کرد. دولت آینده، دولتی توافقی است و کاظمی خارج از حساب های تمام گروه ها است.
گفتنی است، هیئت هماهنگی شیعیان عراق پیش تر بارها و در مناسبت های مختلف اعلام نموده بود که با تجدید رؤسای قوای سه گانه در عراق بخصوص نخست وزیر این کشور یعنی مصطفی الکاظمی کاملاً مخالف است.
در همین راستا، چندی قبل «حیدر اللامی» عضو ائتلاف «دولت قانون» عراق اظهار داشته بود: از دیدگاه هیئت هماهنگی شیعیان، «مصطفی الکاظمی» صلاحیت تصدی پست نخست وزیری را ندارد. الکاظمی قادر به اداره امور کشور نیست و ما از نامزدی او برای تصدی پست نخست وزیری در دوره جدید مخالف هستیم.