سی ان ان به نقل از مقامات آمریكایی؛ بایدن استقرار نیروهای آمریکایی بیشتر در شرق اروپا را تایید نمود

در ادامه سیاست روسیه هراسی واشنگتن و متحدین غربی آن، یک رسانه آمریکا به نقل از بعضی از مقامات این کشور امروز از تأیید استقرار نیروهای آمریکایی بیشتر در شرق اروپا توسط جو بایدن اطلاع داد.

به گزارش بهمن به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سی ان ان امروز چهارشنبه به نقل از مقامات آمریکایی اعلام نمود: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا استقرار نیروهای اضافی ایالات متحده در شرق اروپا را تایید کرده است.
این در حالیست که خبرگزاری اسپوتنیک هم الان با انتشار خبری فوری در اینباره اعلام نمود: آمریکا در قالب انتقال نیروهای بیشتر به اروپا، نزدیک به ۲ هزار نظامی را در لهستان و چند هزار سرباز دیگر را در شرق اروپا همچون رومانی (نزدیک مرز با مسکو) مستقر خواهد نمود. به گزارش سی ان ان، بر مبنای دستور «بایدن»، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در این راستا تصمیم گرفت تا تعداد سربازان آماده باش آمریکایی را به بیشتر از ۸ هزار و ۵۰۰ تَن برساند.
در همین رابطه، در ادامه سیاست روسیه هراسی واشنگتن و متحدین غربی آن روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» هم امروز چهارشنبه نوشت: امکان دارد از نیروهای اضافی ایالات متحده برای تخلیه حدود ۳۰ هزار آمریکایی از اوکراین استفاده گردد. در صورت لزوم، نیروهای آمریکایی تخلیه شهروندان این کشور را از راه زمین در امتداد مرز اوکراین تسهیل خواهند کرد.
اسپوتنیک هم در اینباره نوشت: «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا امروز اظهار داشت که مربیان نظامی آمریکا در اوکراین به کار خود ادامه می دهند و تصمیمی برای تغییر وضعیت آنها گرفته نشده است.
انتشار این اخبار در حالیست که روزنامه «ال پائیس» اسپانیا پیش تر مدعی شده بود به نسخه ای از جوابیه کتبی آمریکا و ناتو در باب تضمین های امنیتی پیشنهاد شده از جانب مسکو دست یافته است.
آنگونه که ادعا می شود، آمریکا و ناتو گفته اند که از ادامه روند استقرار تسلیحات هسته ای در اروپای شرقی خودداری خواهند کرد.
البته، آنطور که مقامات روسیه می گویند، آمریکا به اصلی ترین دغدغه های مسکو در خصوص عدم گسترش ناتو به شرق که شامل مخالفت با عضویت اوکراین در پیمان آتلانتیک شمالی می شود، پاسخی نداده است.
به گزارش بهمن به نقل از مهر، آمریکا؛ روسیه را به آماده شدن برای حمله نظامی به اوکراین متهم می کند و علت این امر را گردآوری صدهزار نظامی مسکو در نزدیکی مرزهای اوکراین عنوان کرده است.
روسیه اما می گوید قصدی برای حمله به هیچ کشوری ندارد و این حق را دارد که در هرجایی از خاک خود نظامیانش را جا به جا کند. همینطور کرملین با رد اتهامات طرف های غربی درباره بحران اوکراین گفته است که این آمریکا و ناتو هستند که با در نظر نگرفتن خطوط قرمز روسیه مسبب ایجاد و تشدید تنش ها در شرق اروپا شده اند.
یکی از این خطوط قرمز، مساله عضویت اوکراین در ناتو و استقرار زیرساخت ها و تسلیحات این ائتلاف نظامی در این کشور است.

منبع: