موسسه تحقیقات امنیت رژیم صهیونیستی: اسرائیل با ۳ چالش راهبردی مواجه می باشد

به گزارش بهمن موسسه تحقیقات امنیت اسرائیل وابسته به دانشگاه تل آویو در گزارشی مبسوط اعلام نمود که این رژیم فاقد یک مفهوم راهبردی جامع در رویارویی با چالش هایی است که با آن مواجه می باشد.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیک، یک مؤسسه مطالعاتی وابسته به اشغالگران صهیونیست در مورد چالش های استراتژیک پیش روی رژیم تل آویو اخطار داد.
«مؤسسه تحقیقات امنیت اسرائیل» وابسته به دانشگاه تل آویو در گزارشی مبسوط اعلام نمود که این رژیم فاقد یک مفهوم استراتژیک جامع در رویارویی با چالش هایی است که به آن مواجه می باشد.
در این گزارش طولانی با عنوان «ارزیابی استراتژیک اسرائیل برای سال ۲۰۲۲» آمده است که این رژیم فاقد یک مفهوم راهبردی جامع برای مواجهه با سه چالش استراتژیک جدی است. در رأس این چالش های استراتژیک مبحث هسته ای ایران قرار دارد و دومین مورد هم در ارتباط با مساله فلسطین است. سومین چالش هم به اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی بر می گردد.
در این گزارش آمده است که ایران بزرگترین خطر خارجی برای اسرائیل است. تمرکز اصلی این گزارش در مورد خطر ایران هم بیشتر بر مساله هسته ای و متحدان منطقه ای ایران مانند حزب الله و حماس است.
این گزارش در مورد مساله فلسطین تصریح کرد که تحولات فلسطین تهدید واقعی برای جایگاه اسرائیل در صحنه بین المللی است، بخصوص این که کرانه باختری و نوار غزه در شرایط کنونی وضعیتی ناپایدار از نظر امنیتی دارند.