در مصاحبه ای؛ پسکوف: نفوذ ناتو در اوکراین را تحمل نمی نماییم

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در مصاحبه ای اعلام نمود: روسیه می بیند که ناتو به تدریج در اوکراین نفوذ می کند؛ ما نمی توانیم این مساله را تحمل نماییم.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان ان» اعلام نمود: ناتو قول داده بود که با متحد شدن آلمان به شرق گسترش نیابد، اما این مساله از نظر قانونی ثبت نشد.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این زمینه اظهار داشت: مسکو حضور نیروهایش نزدیک مرز با اوکراین را به سبب وجود تنش ها ضروری می داند. روسیه می بیند که ناتو به تدریج در اوکراین نفوذ می کند؛ ما نمی توانیم این مساله را تحمل نماییم.
«دیمیتری پسکوف» در ادامه افزود: روسیه احدی را به عملیات نظامی تهدید نمی کند؛ اما در صورت گسترش بیشتر ناتو مجبور به اقدامات متقابل خواهد بود. تحریم هایی جدید آمریکا مقابل روسیه می تواند به گسست روابط بینجامد.
پیشتر جلسه ای بین «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه و «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا بر سر پیشنهادات تضمین های امنیتی ارائه شده توسط مسکو اجرا شد.
همچنین جلسه روسیه و شورای ناتو نیز بعد از مدت ها هفته گذشته در همین زمینه اجرا شد. در نهایت اما این جلسات نتایجی ملموس در بر نداشت و قدمی در راهکار بحران های موجود، خصوصاً مسئله اوکراین برداشته نشد.
گفتنی است که در امتداد ادامه سیاست روسیه هراسی، محور غربی به سرکردگی آمریکا چندی است که مسکو را به استقرار نیروهای نظامی خود مرز با اوکراین و کوشش برای حمله این کشور به کی یف متهم کرده است؛ ادعایی که روسیه آنرا رد و تصریح کرده است که این کشور حق برگزاری رزمایش نظامی در هر نقطه از خاک خودرا دارد.