ذبیح الله مجاهد اعلام كرد؛ کوشش برای آزادسازی منابع مالی افغانستان در مذاکرات با آمریکا

سخنگوی دولت موقت طالبان تصریح کرد که آزاد سازی پول های بلوکه شده افغانستان در مذاکرات آتی این گروه با آمریکا، از موارد اصلی مورد بحث خواهد بود.

به گزارش بهمن به نقل از افق، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی دولت موقت طالبان اعلام نمود که در مذاکرات آتی این گروه با آمریکا تلاش خواهد شد تا دارایی های مسدود شده افغانستان آزاد شود.
مجاهد ضمن اشاره به دیدار مذکور گفته است که مقامات طالبان در قالب توافقات دوحه هر از گاهی با نمایندگان آمریکا دیدار می کنند که این دیدارها می تواند مفید واقع شود.
وی افزود که با ادامه این دیدارها تعهدات یادآوری شده و نگرانی ها از بین می رود و «تلاش می شود که پول های مسدود شده مردم افغانستان آزاد شود».
سخنگوی طالبان همینطور اظهار داشت که این دیدارها می تواند سبب «ایجاد روابط دیپلماتیک میان دو طرف شود که به نفع هر دو طرف است».
پیشتر و در همین رابطه، وزارت خارجه افغانستان تائید کرد که دور جدید مذاکرات میان طالبان و آمریکا، هفته آینده به میزبانی قطر آغاز خواهد شد.
این در حالی است که روز سه شنبه، وزارت خارجه آمریکا اعلام نموده بود که «توماس وست» نماینده ویژه واشنگتن در امور افغانستان، برای گفتگوهایی که دو هفته به طول خواهد انجامید، راهی قطر می شود.
مذاکرات مورد اشاره در حالی برگزار می گردد که طالبان خواهان آزادی ۱۰ میلیارد دلار از دارایی های افغانستان است که در بانکهای آمریکا بلوکه شده اند.
با ورود به فصل سرما، نهادهای بین المللی درباره بروز فاجعه انسانی در افغانستان اخطار داده اند حال آنکه گفته می شود در رویارویی با بحران نقدینگی، سیستم بانکی این کشور هم تا فروپاشی، بیشتر از چند ماه فاصله ندارد.

منبع: