وال استریت ژورنال: ایران تولید سانتریفیوژهای پیشرفته را شروع کرده است

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از دیپلمات های غربی اعلام نمود که ایران تولید تجهیزات در ارتباط با سانتریفیوژهای پیشرفته در تأسیسات هسته ای کرج را مجدداً شروع کرده است.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از دیپلمات های غربی اعلام نمود که ایران تولید تجهیزات در ارتباط با سانتریفیوژهای پیشرفته در تأسیسات هسته ای کرج را مجدداً شروع کرده است.
این روزنامه آمریکایی همینطور اعلام نمود که دیپلمات های غربی در مورد این اقدام ایران ابراز نگرانی کرده و معتقدند از سرگیری این فعالیت ها می تواند ایران را قادر به شروع مجدد تولید قطعات مورد نیاز سانتریفیوژها برای انحراف فعالیت آنها به سمت آغاز برنامه تسلیحات هسته ای از جانب تهران سازد!
این در حالیست که به قول این دیپلمات ها که هویت آنها فاش نشده، هیچ مدرکی دال بر اقدام ایران در مورد چینن فعالیتهایی وجود ندارد.
بنا بر اعلام این دیپلمات ها، ایران از اواخر ماه آگوست موفق به تولید تعداد قابل ملاحظه ای قطعه مورد نیاز جهت استفاده در سانتریفیوژها شده که به قول یکی از آنها، این مقدار قطعات جهت استفاده در دستکم ۱۷۰ دستگاه سانتریفیوژ ساخته شده اند.

منبع: