نقدعلی: بانکها در لباس بانکداری اسلامی ربا را نهادینه کردند

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: یکبار برای همیشه بانکها باید به پای میز محاکمه آمده و حسابشان روشن گردد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از بانکها بیان کرد: آیت الله جوادی آملی می فرمودند در زمان انقلاب چندین جا را آتش می زدند آنها شامل سینماها، مشروب فروشی ها و بانکها بود. خوشبختانه بعد از انقلاب سینماها تا حدی اسلامی شدند و مشروب فروشی ها هم جمع گشتند، اما بانکها در لباس بانکداری اسلامی ربا را نهادینه کردند.
ایشان سپس اظهار نمود: من چند روز گذشته به قرارداد یکی از بانکها با شخصی برخوردم که جریمه معوقه فرد از سه میلیون تومان به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده بود. این احکام چگونه صادر می شود؟ آیت الله مکارم شیرازی صراحتا اعلام نمودند که این کارها سرقت و دزدی است و مطابق اصل ۶۹ قانون اساسی دولت موظف است ثروت ناشی از ربا را باز پس بگیرد، اما ما علنا در بانکها ربا را نهادینه کردیم.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: اینکه هشت میلیارد دلار پول آب های برون مرزی در حسابی غیر از این حساب ذخیره شده و سود گرفتن می شود یک تخلف بارز است. یکبار برای همیشه باید بانکها را به پای میز محاکمه کشاند و حساب بانکها را روشن کرد.