همزمان با افزایش آمار مبتلایان؛ پوتین برای کنترل کرونا دست به دامن ارتش روسیه شد

رییس جمهور روسیه از ارتش این کشور برای برگزاری بیمارستان های صحرایی درخواست کمک کرد.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، «ولادیمیر پوتین»، رییس جمهور روسیه از ارتش این کشور برای برگزاری بیمارستان های صحرایی و اضطراری همزمان با افزایش آمار مبتلایان به کرونا درخواست کمک کرد.
رئیس جمهور روسیه در این ارتباط با بیان این که وضعیت کشورش بسیار دشوار است، به مسئولان وزارت دفاع اظهار داشت: بیش از ۴۰ هزار مورد ابتلای روزانه داریم که تا حالا این مورد اتفاق نیفتاده بود. از شما می خواهم در صورت نیاز به پشتیبانی از خدمات پزشکی ادامه دهید.
ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه روز دوشنبه گزارش داده بود که طی شبانه روز گذشته ۴۰ هزار و ۴۰۲ مورد ابتلای جدید به کووید -۱۹ در این کشور ثبت شده که البته بیش از ۹۰ درصد این افراد فاقد علایم بالینی بیماری هستند. در صورتیکه موارد جدید آلودگی برای سومین روز متوالی است که بیش از ۴۰ هزار نفر شناسایی می شود، تعداد کل مبتلایان به کرونا در روسیه به ۸ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۱۹۲ نفر بالا رفته است.
بیشترین موارد آلودگی به ترتیب در شهر مسکو با ۷ هزار و ۱۰۳ مورد، در شهر سن پترزبورگ با ۳ هزار و ۲۵۰ مورد و در منطقه مسکو با ۲ هزار و ۸۶۶ مورد شناسایی شده است. هم اکنون، تعداد بیماران فعال کرونائی در تمامی ۸۵ منطقه فدرال روسیه به ۹۳۲ هزار و ۷۷۳ نفر رسیده است.
طبق این اطلاعات، تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید -۱۹ در این روسیه طی شبانه روز یک هزار و ۱۵۵ نفر ثبت گردید (یک روز قبل این شاخص به ۱۱۵۸ نفر بود). در مجموع تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۲۳۹ هزار و ۶۹۳ نفر بالا رفته است.
بیشترین موارد مرگ ناشی از کرونا نیز در شهر مسکو با ۹۶ مورد، در شهر سن پترزبورگ با ۸۵ مورد، در منطقه مسکو با ۴۷ مورد و در کراسنودارسک با ۴۰ مورد گزارش شده است.