در قراردادی به ارزش بیش از یك میلیارد دلار؛ استرالیا بالگردهای اروپایی را با مدل آمریکایی جایگزین می کند

بهمن: نیروی دریایی استرالیا به این بهانه که از عملکرد بالگردهای ساخت اروپا راضی نیست؛ ۱۲ فروند بلک هاوک از آمریکا خریداری می کند.

به گزارش بهمن به نقل از ای بی سی نیوز، پس از آنکه استرالیا به بهانه خرید زیردریایی های هسته ای آمریکا و انگلیس، قرارداد دهها میلیارد دلاری خرید زیردریایی های متعارف از فرانسه را لغو کرد؛ حالا مقرر است به ازای تحویل ۱۲ فروند بالگرد یواچ-۶۰ بلک هاوک یا «شاهین سیاه» از آمریکا، ۶ فروند بالگرد ان اچ- ۹۰ اروپایی را بازنشسته کند.
اوایل بامداد امروز شنبه، آژانس همکاریهای نظامی آمریکا اعلام نمود که کنگره را درجریان این قرارداد فروش که شامل تجهیزات و خدمات جانبی بالگردها می شود؛ قرار داده است. ارزش این قرارداد حدود یک میلیارد و ۳۰۰ هزار دلار برآورد می شود.
نیروی دریایی استرالیا پیش تر هم ۲۴ فروند بالگرد یواچ-۶۰ بلک هاوک در پایگاه هوایی «آلباتروس» داشت و به این ترتیب، شمار این نوع بالگرد در ناوگان هوایی اش به ۳۶ فروند خواهد رسید.
این در حالی است که استرالیا اوایل ۲۰۲۱، همه ۴۷ فروند بالگرد اروپایی ان اچ-۹۰ را با ادعای نقص ایمنی و احتیاج به تعمیر، از دستور پرواز خارج کرد.
برخورداری از بلک هاوک های بیشتر به استرالیا قابلیت انجام عملیات های ضد زیردریایی، تجدید تدارکات از طریق انتقال هوایی و عملیات های امداد و نجات را می دهد.

منبع: