در صورت جلوگیری از دسترسی اتباع آمریكا به فرودگاه كابل؛ هشدار مشاور کاخ سفید در مورد پاسخ مؤثر آمریکا به طالبان

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: در صورت تلاش طالبان برای جلوگیری از خروج اتباع آمریکایی بوسیله فرودگاه کابل، واشنگتن پاسخی مؤثر به طالبان خواهد داد.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیک، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفتگو با شبکه خبری اِن بی سی اظهار داشت که ایالات متحده در صورت تلاش گروه طالبان برای جلوگیری از خروج شهروندان آمریکایی بوسیله فرودگاه کابل، پاسخی «مؤثر» و فوری به طالبان خواهد داد.
سالیوان در این زمینه هشدار داد: «اگر در نهایت، از دسترسی آمریکائیان به فرودگاه [کابل]، و از خروج آنها از کشور (افغانستان) جلوگیری شود یا عملیات های ما مختل شوند یا د ر (عملیات) خروج (نیروها و اتباع) ما به طریقی مداخله ای صورت گیرد، ما برای آنها [طالبان] روشن کرده ایم که پاسخی فوری و مؤثر [به آنها] خواهیم داد».
این مقام کاخ سفید همین طور اظهار داشت که ایالات متحده از شمار دقیق اتباع آمریکایی باقیمانده در خاک افغانستان اطلاعی ندارد و اظهار داشت: «اما می دانیم که حدود چند صد نفر همچنان (در خاک افغانستان) حضور دارند».
سالیوان همین طور اظهار داشت که خیلی از شهروندان آمریکا در زمان ورود خود به کشور افغانستان نام خودرا ثبت نکرده اند، بدین سبب حالا اطلاع از تعداد دقیق اتباع آمریکایی که هنوز در این کشور هستند، با پیچیدگی همراه شده است.