استقبال کمیسیون امنیت ملی از وزرای پیشنهادی دفاع و کشور

بهمن: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از نظر مثبت این کمیسیون نسبت به وزرای پیشنهادی کشور و دفاع آگاهی داد.
محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با ایسنا، در توضیح جلسه بامداد امروز کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: این جلسه با حضور سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شد.
وی با اشاره به برنامه های وزیر پیشنهادی اظهار داشت که آقای آشتیانی به مطالبات اعضای کمیسیون درباب اطمینان بخشی درباره شرایط برتری دفاعی جمهوری اسلامی ایران در منطقه پاسخ داد. این که جمهوری اسلامی از حیث دفاعی و از منظر سخت افزاری و نرم افزاری بالاترین قدرت منطقه است و این حرکت رو به جلو باید ادامه داشته باشد. سرتیپ آشتیانی با چشم اندازی ۱۰ ساله و ۲۰ ساله برنامه پیشنهادی خودرا در همین چارچوب بیان داد.
عباس زاده افزود: سرتیپ آشتیانی سابقه حضور در ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهی را دارد و چهره دانشگاهی است پس این اطمینان را به کمیسیون داد که برنامه های ارائه شده عملیاتی خواهد شد. ما هم امیدواریم محصول این پروسه خیر، برکت، توسعه و اقتدار کشور باشد.
وی به حضور وزیر پیشنهادی کشور در جلسه عصر روز گذشته کمیسیون هم اشاره نمود و اضافه کرد: برنامه های آقای وحیدی از منطق کارشناسی خوبی برخوردار بود، پیشنهاداتی در این جلسه عنوان شد همچون این که وزارت کشور برای تقویت سرمایه های اجتماعی باید بعنوان کارگزار هماهنگ کننده عمل کند. همین طور بر نقش وزارت کشور در تقویت انسجام اجتماعی بعنوان یکی از لوازم استفاده از فرصت های تنوع فرهنگی و قومی برای غنای فرهنگی ایران عزیز تاکید شد.
عباس زاده بازنگری مجدد قانون احزاب و کوشش برای تهیه بخشنامه اجرائی این قانون، تعیین تکلیف جریان نقد در کشور و اجرای مصوبه بودجه سال ۱۴۰۰ پیرامون تامین نیاز زنان معسر، اجرای آمایش سرزمین و استفاده از ظرفیت مرزهای کشور را همچون تاکیدات اعضای کمیسیون عنوان نمود و اظهار داشت که نظر اکثریت نمایندگان کمیسیون درباب برنامه آقای وحیدی و عزم او جهت تحقق برنامه ها مثبت بود.

منبع: