اسماعیل هنیه: امیدواریم عربستان بزودی فلسطینیان بازداشتی در این کشور را آزاد کند

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس ابراز امیدواری کرد که عربستان سعودی بزودی فلسطینیان بازداشتی در این کشور را آزاد کند.

به گزارش بهمن به نقل از فلسطین الیوم، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس به اخبار انتشار یافته در مورد تصمیم دستگاه قضایی عربستان برای صدور حکم فلسطینیان بازداشت شده در این کشور، واکنش نشان داد.
بر اساس این گزارش، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس ابراز امیدواری کرد که در نهایت این افراد و در راس آنها دکتر محمد خضری، نماینده حماس در عربستان آزاد شده و پرونده آنها مختومه شود.
اسماعیل هنیه خاطرنشان کرد که امیدواریم دستگاه قضایی عربستان در پشتیبانی از ملت و مسأله عادلانه فلسطین حکم صادر کرده و این پرونده را برای همیشه ببندد. پیش از این، سازمان عفو بین الملل خواهان آزادی بدون قید و شرط «محمد الخضری» عضو بازداشت شده جنبش «حماس» در عربستان سعودی شد. سازمان عفو بین الملل همینطور بر ضرورت آزادیِ «هانی» فرزند این عضو جنبش حماس تاکید کرد.
چندی پیش هم نهادهای حقوق بشری با صدور بیانیه هایی جداگانه خواهان آزادی فوری عضو بازداشت شده حماس در عربستان شده بودند. «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس هم اظهار داشته بود: ما خواهان آن هستیم تا بازداشتی های فلسطینی و بخصوص محمد الخضری هرچه سریع تر از زندان های عربستان آزاد شوند.
نکته قابل تأمل در مورد بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان سعودی این است که این افراد به طور عمده از حامیان مقاومت بوده اند. با این وجود، مقامات سعودی با نسبت دادن اتهامات بی پایه و اساس به آنها، زمینه بازداشت شان را فراهم کردند.
از همین روی، به نظر می آید که مقامات سعودی قصد دارند از زندانیان فلسطینی بعنوان اهرم فشاری بر گروه های مقاومت و بخصوص حماس جهت وادار کردن آنها به تَن دادن به خواسته های صهیونیست ها بهره برداری کنند.

منبع: