پس از تحركات جدید آمریكا صورت گرفت؛ آماده باش نیروهای حشد شعبی در محور غربی عراق

منابع رسانه ای اعلام نمودند که بعد از تحرکات مشکوک ایالات متحده آمریکا در منطقه و عراق، نیروهای حشد شعبی در محور غربی این کشور به حالت آماده باش درآمده اند.

به گزارش بهمن به نقل از سومریه نیوز، نیروهای «حشد شعبی» عراق در محور غربی این کشور به حالت آماده باش درآمدند. اداره اطلاع رسانی حشد شعبی اعلام نمود که نیروهای این گروه مقاومتی الان در «سد سامراء» و مناطق اطراف آن در حالت آماده باش به سر می برند.
بر اساس این گزارش، آماده باش نیروهای حشد شعبی در محور غربی عراق بعد از آن صورت گرفت که ایالات متحده آمریکا طی روزهای اخیر تحرکات مشکوکی را در منطقه و عراق انجام داد.
در همین ارتباط، اداره اطلاع رسانی حشد شعبی اعلام نمود که اقدامات مشکوک آمریکایی ها شامل انتقال پایگاه های نظامی زمینی آنها از قطر به اردن می شود. افزون بر این، آمریکایی ها چندی قبل مواضع حشد شعبی در مرزهای سوریه و عراق را بمباران کرده بودند.
روز گذشته روزنامه عرب زبان «رأی الیوم» مطلبی را در مورد انتقال پایگاه های نظامی زمینی ایالات متحده آمریکا از قطر به اردن منتشر نمود. این روزنامه در مطلب خود آورد: ایالات متحده آمریکا اخیراً از بسته شدن ۳ پایگاه نظامی خود در منطقه «السیلیه» قطر که محل نگهداری تجهیزات و تسلیحات نظامی سنگین هم بود، اطلاع داد.
در مطلب این روزنامه تاکید شده است: ایالات متحده آمریکا بعد از بستن شماری از پایگاه های نظامی زمینی خود در قطر، مبادرت به انتقال آنها به کشور اردن کرده است. باید گفت این اولین باری است که واشنگتن پایگاه های نظامی زمینی بزرگ خویش را به اردن منتقل می کند. حالا اردن مرکز نگهداری تسلیحات و تجهیزات نظامی سنگین آمریکایی ها در منطقه است. به نظر می آید که انتقال پایگاه های نظامی به اردن بدون مجوز پارلمان این کشور صورت گرفته است.

منبع: