كرباسچی: تا این لحظه هیچ نشانه ای از حضور لاریجانی در انتخابات نیست

به گزارش بهمن دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی اظهار داشت: از حزب کارگزاران سازندگی غیر اینکه آقای جهانگیری به دولت نزدیک است معاشرتی بین حزب و دولت جز چند جلسه عمومی وجود نداشته است.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی با حضور در برنامه جمهوریت حزب ندای ایرانی ها اظهار نمود: نقد گذشته چندان مفید نیست. خصوصا نقدی که در ارتباط با نارسایی های گذشته باشد، اما حقیقت آن است که در مجلس قبل که تعداد قابل توجهی آنرا نمایندگان اصلاح طلب تشکیل می دانند، آن مجلس بیشتر از اینکه در اندیشه رفع مشکلات کشور باشد گرفتاری به مسائل سیاسی وجود داشت.
وی افزود: هرچند مشکلات کشور ریشه در مسائل بین المللی دارد اما می توانستیم تصمیماتی بگیریم که چالش ها تا حدودی حل شود. حقیقت آن است که وضعیت ناپایداری کشور سبب ناپایداری ها موجود شده است. در زمان جنگ تکلیف معلوم بود و دولت مهندس موسوی می دانست که باید مشکلات ناشی از جنگ را حل و فصل کند. هم اکنون هم نباید مشکلاتی ابتدایی مانند مشکل آب وجود داشته باشد. خیلی از این زخم های فعلی با توجه دولت قابل رفع بود. دولت به مشکلات کلان توجه داشت ازاین رو متوجه مشکلات کوچک در اقصی نقاط کشور نبود.
کرباسچی اظهار داشت: از حزب کارگران سازندگی غیر اینکه آقای جهانگیری به دولت نزدیک است معاشرتی بین حزب و دولت جز چند جلسه عمومی وجود نداشته است. حتی پس از چند جلسه ای که اعضای حزب به دفتر معاون اول رفت و آمد کردند به پیشنهاد ایشان روابط با جهانگیری کم شد چون برخی دنبال به وجود آوردن حاشیه هایی بودند.
وی ادامه داد: خصلت آقای روحانی به حضور در جامعه نیست. خیلی از مدیران ستادی هم چنین اعتقادی دارند و موفق هم هستند اما در مجموع در کنار مردم بودم بسیار مهم می باشد.
این فعال سیاسی اصلاح طلب ابراز عقیده کرد: روحانی هیچ وقت پایگاهی در جریان اصلاحات نداشت. آقای روحانی در سال ۹۲ بخش عمده ای از رای خویش را از شرایط به وجود آمده برای کشور پس از رد صلاحیت آقای هاشمی به دست آورد، اما عملکرد وی در لغو تحریم ها خوب بود و مردم اقبال بیشتری به وی در دور دورم نشان دادند. همراهی اصلاح طلبان با روحانی همراهی در هم جهتی سیاسی نبوده همراهی اصلاح طلبان با روحانی تنها در رفع مشکلات کشور و مردم بوده است.
وی سپس اظهار داشت: تشکیلات اصلاحات باید در عملکرد وزارت خانه های مختلف پایش انجام می داد و به نقد دولت می پرداخت. متأسفانه یا حامی یا ناقد مطلق دولت ها هستیم. اگر غیر این بود در انتها این سؤال به وجود نمی آمد که اساسا آیا دولت روحانی اصلاح طلب بود یا نه؟ با افطاری دادن و جمع کردن فعالان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا نمی توان مشکلات را حل کرد. فردای پس از انتخابات ریاست جمهوری مردم توقع دارند دعواهای حیدری و نعمتی حل شود و مسائلی مانند اف ای تی اف به سطح جامعه کشیده نشود. اف ای تی اف باید از دعوای سیاسی کنار گذاشته تا به نتیجه برسد.
کرباسچی خاطرنشان کرد: از سال ۷۶ به این سو نهادهای اجماع ساز همواره وجود داشته است. اصولگرایان هم چنین نهادهایی دارند. نقدهایی به دوره قبل این نهاد وجود داشت و سعی شده که در دوره جدید این نهاد با اصلاحاتی ادامه مسیر دهد. اضافه شدن آقای نبوی هم این امید را به وجود آورده که نهاد اجماع ساز در مقایسه با قبل اصلاح گردد. اگر این مجموعه بگونه ای جریان اصلاحات را مدیریت کند که اخلاق شکست و پیروزی را در جریان اصلاحات جا بیاندازد بسیار موفق عمل کرده است. هرچند این موجوعه در تلاش است با معرفی نامزدی قدرتمند مشکلات جامعه و مردم را بکاهد.
ایشان در ادامه با ابراز این عقیده که ” بعید است روش شورای نگهبان تغییری کند” اظهار داشت: نظر شورای نگهبان باید بگونه ای باشد که مردم به نمایندگان خود رأی دهند. ناامید کردن یک قشر از جامعه به صندوق کمکی نمی نماید. تا زمانی که قانون نوع عملکرد شورای نگهبان وجود دارد، بعید است تغییر ویژه ای حتی در این دور صورت گیرد.
این فعال سیاسی اظهار داشت: اگر فائزه هاشمی بتواند سخنانش را در حزب جا بیاندازد، حزب سازندگی هم تایید خواهند کرد. این طور نیست که چند نفر در کارگزاران تصمیم بگیرند. حزب کارگزاران در بیشتر استان ها فعالیت دارد. در کنگره اخیر هم خانم هاشمی رأی آوردند به صورتی که فهرستی تحت عنوان یاران فایزه هاشمی در انتخابات داخلی حزب عرضه دادند و تعدادی هم رأی آورده و عده ای هم رأی نیاوردند. از نظر من این رویه دموکراتیک است. فایزه هاشمی بیانات احساسی دارد. با این وجود تلاشهای زیادی در زمینه ورزش زنان و بانوان در ایران و کشورهای اسلامی داشتند. حال گرفتن برخی موضع ها این دستاوردها را مختل می کند.
کرباسچی در انتها اظهار داشت: حزب کارگزاران در کنار مجموعه اصلاح طلبان به انتخابات ریاست جمهوری می اندیشد. آقای لاریجانی هم از شخصیت های پرارزش کشور است و جایگاه وی را در توسعه کشور نباید نادیده گرفت تا این لحظه هم هیچ نشانه ای از حضور آقای لاریجانی در انتخابات نیست. همینطور باید مجموعه ای از اصلاح طلبان یا اصولگرایان از فردی حمایت کنند تا رای بیاورد.

منبع: