قالیباف: كسانی دلسوز انقلاب هستند كه گره از كار مردم باز كنند

به گزارش بهمن رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه مردم و مسؤلان با هر سلیقه و گرایشی مدیون شهدا هستند، اظهار داشت: امروز کسانی می توانند بگویند که دلسوز نظام، انقلاب و مردم هستند که بتوانند گره از کار مردم باز کنند و این وظیفه همه مسؤلان است؛ باید بتوانیم گرانی و مشکلات اقتصادی را حل نماییم و کارآمد باشیم.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف بامداد امروز (دوشنبه، ۱۸ اسفندماه) در مراسم خاکسپاری پیکر شهید امیر سرتیپ خلبان «بیرجند بیک محمدی» در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور یافت و به مقام والای آن شهید بزرگوار ادای احترام کرد.
وی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع نسل جوان و مجاهدان فعلی نیروی هوایی ارتش اشاره کرد: امروز همه ما به یاد شهید بیک محمدی گرد هم آمدیم و ده ها هزار شهید دیگر همچون این شهید والامقام وجود دارند که از همه فرصت ها و امکانات دنیا که حقشان بود، گذشتند و با انتخاب آگاهانه و آزادانه در راه دفاع از اسلام ناب محمدی قرار گرفتند.
وی اظهار نمود: حضرت امام (ره) مرد بزرگ الهی بود که جز برای خدا و در راه خدا گامی برنداشت و جز برای خدا کلامی نگفت و سبب شد اسلام مجدداً احیا شود و عزت مسلمین افزایش یابد.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: شهید والامقام بیک محمدی نشان داد سنت های الهی به هیچ عنوان تغییر نمی یابد و تا ابدیت ادامه دارد، به عبارتی این شهید عزیز به ما تصریح کرد مکتب قرآن و دوده در این سرزمین زنده است.
قالیباف بیان کرد: مردم و جامعه ای که دل در گرو خداوند داشته باشند تحول عظیم ایجاد می کنند؛ قبل از زمان پیروزی انقلاب اسلامی مردان بزرگی همچون شهید بیک محمدی و همرزمانش با عزت و غیرت ایرانی به رهبری حضرت امام (ره) لبیک گفتند و همه زندگی خودشان را فدا کردند و این در حالی بود که در آن زمان رژیمی تا بن دندان مسلح، وابسته به ظلم و استبداد وجود داشت ولی سنت های الهی اینطور رقم زدند.
وی با اشاره به اینکه در دوران جوانی شخصاً مشاهده کردم که رزمندگان در دفاع مقدس چه افتخاراتی آفریدند، اضافه کرد: خلبانان نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس هرگاه اوج می گرفتند و هرگاه در پایین دست حرکت می کردند در تیررس دشمن قرار می گرفتند اما هیچ گاه در انجام ماموریت های خود درنگ نکردند و این نشان دهنده ایمان داشتن به باورهای الهی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بدون شک با هر سلیقه و هر گرایش در بعد مادی و معنوی مدیون شهدا و خانواده آنها هستیم؛ در حقیقت ما مدیون صبر و استقامت خانواده شهدا هستیم برای اینکه تصور اینکه بیش از ۳۰ سال منتظر عزیزترین فرد خانواده باشیم، دشوار است.
قالیباف اشاره کرد: امروزه شهدا و رزمندگان نیروی هوایی نماد مبارزه در جنگ اقتصادی و خنثی سازی تحریم های ظالمانه آمریکا هستند؛ اگر امروزه تحریم ها در بعد اقتصادی برای ما محسوس است؛ تحریم ها برای نیروی هوایی از ۱۹ بهمن ماه و بیعت همافران با رهبر انقلاب شروع شده است.
وی اظهار نمود: در زمان شروع دفاع مقدس و بروز حوادث کردستان همه تصور می کردند نیروی هوایی که در دوران طاغوت وابسته به آمریکا بود نمی تواند کمر راست کند اما در همه این فراز و نشیب ها با همت و مجاهدت کادر ارتش، خلبانان از جانشان مایه گذاشتند؛ همین طور افرادی همچون شهید ستاری خلاقانه امور را مدیریت کردند و افرادی همچون شهید اردستانی و بابایی در میدان نبرد شجاعانه جنگیدند.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: خاطرم هست در عملیات والفجر ۸ که شرایط سخت و سرنوشت ساز بود، با ایجاد تحول در سیستم پدافند هوایی بیش از ۷۰ فروند از هواپیماهای دشمن در دهانه فاو سرنگون شد و این اقدام سبب تقویت روحیه رزمندگان در پشت خاکریزها شده بود؛ البته نباید رشادت خلبانان نیروی هوایی را در عملیات هایی همچون فتح المبین، بیت المقدس، کربلای ۴ و ۵ از خاطر ببریم.
قالیباف با اشاره به اینکه خلبانان و کادر نیروی هوایی نمادی از مقاومت و مبارزه با تحریم و خلاقیت و خودکفایی به شمار می روند، بیان کرد: امروز نیز مسیر افتخارآفرینی برای ایران عزیز ایستادگی و مقاومت در مقابل تحریم های یک جانبه است.
وی اضافه کرد: امروز کسانی می توانند بگویند که دلسوز نظام، انقلاب و مردم هستند که بتوانند گره از کار مردم باز کنند و این وظیفه همه مسئولان است؛ باید بتوانیم گرانی و مشکلات اقتصادی را حل نماییم و کارآمد باشیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولان باید باور کنند که امروزه در جنگ اقتصادی قرار داریم، اظهار داشت: بدون شک سنت های الهی تغییر ناپذیرند پس همان خدایی که در دوران دفاع مقدس با ما همراه بود در جنگ اقتصادی نیز همراهمان است به شرط آن که درنگ نکنیم و با مجاهدت در این راه تلاش نماییم.
قالیباف با اعلان اینکه رزمنده ای که روز گذشته در مقابل دشمنان سر فرو نیاورد و امروز بازنشسته شده در مقابل خانواده اش شرمنده است و این برای ما موجب شرمساری است، اشاره کرد: امروزه حل مشکلات مردم مجاهدت است، باتوجه به وجود امکانات و ظرفیت های جوانان می توانیم از سختی ها خارج شویم به شرط آن که به فرموده امام راحل در خصوص «ما می توانیم» باور داشته باشیم و این ظرفیت ها را از دشمن تمنا نکنیم؛ اگر چنین موضوعی محقق شود می توانیم بگوییم انقلابی، حزب اللهی، مجاهد، خدمتگزار و پیرو شهدا هستیم.
وی اظهار نمود: باید با تلاش خود کارآمدی دین در جامعه را نشان دهیم برای اینکه این مساله سبب رفع مشکلات می شود.
بر اساس این گزارش، امیر سرتیپ خلبان بیک محمدی در سال ۱۳۲۶ در تهران به دنیا آمد و پس از گذراندن دوران ابتدایی و متوسطه در سال ۱۳۴۹ بعنوان همافر به استخدام نیروی هوایی درآمد و دوره های تخصصی با هواپیما F۴ را در ایران و آمریکا گذراند.
هواپیمای شهید بیک محمدی چند ماه قبل از اختتام جنگ در منطقه شلمچه، مورد به هدف خوردن پدافند دشمن قرار گرفت و او مفقود الاثر می شود تا اینکه پیکر پاک این شهید والامقام در عملیات تفحص بعد از حدود ۳۱ سال کشف و شناسایی شد.

منبع: