در كنگره حزب كارگران؛ كره شمالی رئوس كلی روابط با همسایه جنوبی خودرا تعیین كرد

رهبر کره شمالی در نشست حزب متبوع خود رئوس کلی روابط این کشور با کره جنوبی و سایر کشورهای خارجی را تعیین کرد.

به گزارش بهمن به نقل از روزنامه جروزالم پست، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی ماه گذشته و درست چند روز قبل از مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا خواهان تولید تسلیحات هسته ای پیشرفته تر شد و اعلام نمود که ایالات متحده «بزرگترین دشمن» این کشور است.
رهبر کره شمالی که در کنگره حزب متبوع خود- حزب کارگران- در ماه ژانویه به سمت دبیرکل این حزب انتخاب شد، در دومین روز نشست این کنگره در روز سه شنبه پیرامون خطوط اصلی سیاست پنج ساله پیونگ یانگ صحبت کرد.
خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) در گزارشی اعلام نمود که «دبیرکل حزب [کیم جونگ اون] در یک گزارش وظایف جنگی مقرر برای ارتش خلق کره و صنایع مهمات سازی در امسال، و همین طور خط مشی آینده برای بخش روابط با کره جنوبی و بخش روابط خارجی را تعیین کرد».
کیم جونگ اون در این جلسه با اشاره به اینکه بحث شکل دهی مجدد به روابط با کره جنوبی به سبب وضعیت حاکم و گذشت زمان یک امر ضروری می باشد، از سئول برای پیشنهاد همکاری در حوزه های «غیر بنیادی» همچون مقابله با کووید -۱۹ و گردشگری انتقاد نمود و اظهار داشت که کره جنوبی باید خرید تسلیحات نظامی از آمریکا و اجرای رزمایشهای نظامی با این کشور را متوقف نماید.
این در حالی است که وزیر خارجه جدید کره جنوبی روز سه شنبه اظهار داشت که به رغم نشانه هایی دال بر وجود اختلافات، نسبت به هماهنگ سازی سیاست کره شمالی با ایالات متحده اطمینان خاطر دارد. «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی نیز ماه میلادی گذشته اظهار داشت که بایدن باید به گفتگوها با کره شمالی برای پیشرفت در روندی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا آغازگر آن بود، ادامه دهد.