عضو ارشد حماس: نرمال سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی دردناك است

به گزارش بهمن عضو ارشد حماس در سخنانی اعلام نمود كه نرمال سازی روابط میان سودان و رژیم صهیونیستی مسأله دردناكی است.

به گزارش بهمن به نقل از العهد، «سامی ابوزهری» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی «حماس» به نرمال سازی روابط میان سودان و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.
بر اساس این گزارش، وی در این خصوص اظهار داشت: توافق نرمال سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی مسأله دردناکی است. این عضو ارشد حماس در ادامه خاطرنشان کرد: واقعیت این است که توافق نرمال سازی روابط سودان با تل آویو با تاریخ این کشور سازگاری ندارد. ابوزهری در همین راستا تاکید کرد: تاریخ سودان سرشار از حمایت های مختلف از مسأله فلسطین است و بنابراین هیچ سنخیتی میان نرمال سازی و این تاریخ درخشان وجود ندارد.
دولت انتقالی سودان روز جمعه موافقت خویش را با نرمال سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام نموده است؛ موافقتی که با مخالفت های گسترده در سودان روبرو شده است.
روز گذشته هم ائتلاف الاجماع الوطنی که گروه های سیاسی اصلی در سودان را در برمی گیرد با صدور اطلاعیه ای از تصمیم دولت انتقالی این کشور در خصوص نرمال سازی روابط با رژیم صهیونیستی انتقاد نمود.
در این بیانیه آمده است: دولت انتقالی سودان، سند قانون اساسی را از راه حرکت در راه نرمال سازی روابط زیر پا گذاشته است.
همچنین دفتر سیاسی انصارالله یمن اقدام شورای انتقالی سودان در نرمال سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام نمود که ملتهای این رژیم های خائن عربی نقض آشکار حقوق ملت فلسطین را نخواهند پذیرفت. گروه های مختلف فلسطین هم همچون حماس و جنبش جهاد اسلامی و تشکیلات خودگردان روز گذشته این اقدام سودان را به شدت محکوم کردند.