یك فعال سیاسی : اصلاح طلبان با صندوق رای قهر نمی كنند

به گزارش بهمن یك فعال سیاسی با بیان این كه اصلاح طلبان با صندوق رای قهر نمی كنند، اظهار داشت: با این وجود ممكنست آنها كاندیدایی برای انتخابات ریاست جمهوری نداشته باشند.
غلامرضا ظریفیان در گفت و گو با ایسنا، درباره این که چه جناحی دست بالاتر را در انتخابات۱۴۰۰خواهد داشت، اظهار نمود: صحنه انتخابات در ایران صحنه پر رمز و راز و غیرقابل پیش بینی است، مثل انتخابات۷۶ که جریان راست خودرا پیروز می دانست، اما اتفاق ناباورانه دیگری رخ داد مشابه این اتفاق هم چند بار رخ داده است، بدین سبب اصولگرایان نمی توانند از حالا خودرا پیروز انتخابات بدانند.
وی افزود: نتیجه انتخابات به ده ها عوامل داخلی و برخی عوامل خارجی بستگی دارد. مسأله اقبال اجتماعی خیلی مهم می باشد، برای اینکه اگر اقبال مردم کم باشد، اصولگرایان وضعیت بهتری خواهند داشت و هر گاه اقبال اجتماعی زیاد بوده، جریانی غیراصولگرا پیروز شده است. هم اکنون مسایل مختلفی تا انتخابات در پیش رو داریم و باید ببینیم که امید و اقبال اجتماعی بیشتر می شود یا نه، بدین سبب پیش بینی نتیجه انتخابات از حالا اشتباه است.
ظریفیان با اشاره به مسایل داخلی جریان اصلاحات، اشاره کرد: در سال۹۸ جریان اصلاحات به سبب فضای انسدادی انتخابات و کاهش سرمایه اجتماعی خود، لیستی ارائه نکرد و فقط برخی احزاب فهرست معرفی کردند و شاید در انتخابات ریاست جمهوری هم چنین اتفاقی رخ دهد؛ یعنی اگر نگاه بازی در تایید صلاحیت وجود نداشته باشد، برخی اصلاح طلبان کاندیدا معرفی کنند و برخی معرفی نکنند. به هر حال اصلاح طلبان با صندوق رای قهر نمی کنند و برای آنها انتخابات مهم می باشد، اما ممکنست در ۱۴۰۰ کاندیدایی نداشته باشند.

منبع: