بررسی جزئیات لایحه افزایش سرمایه شركت های پذیرفته شده در بورس در كمیسیون اقتصادی

به گزارش بهمن سخنگوی كمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی جزئیات لایحه افزایش سرمایه شركت های پذیرفته شده در بورس در جلسه امروز این كمیسیون اطلاع داد.
مهدی طغیانی در گفتگو با ایسنا با اشاره به جلسه عصر امروز(یکشنبه) کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: در این نشست لایحه دو فوریتی افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار یا فرابورس ایران از راه صرف سهام با سلب حق تقدم در نشست امروز مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: کلیات این لایحه پیش از این تصویب شده بود و امروز جزئیات آن بررسی گردید. دولت در این لایحه مبحث شرکت های خصوصی و دولتی یا شرکت های تحت کنترل دولت و نهادهای تحت حمایت بنیادها را از یکدیگر جدا نکرده و تنها به دستگاهای اجرایی مبحث ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه که در آن شرکت های دولتی، عمومی و بنیادها هستند، اشاره نموده است.
طغیانی خاطرنشان کرد: برپایه این لایحه در بحث بنیادها وقتی این قانون اجرا شود، بخشی از مالکیت آنها امکان دارد کاهش پیدا کند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس همینطور اظهار داشت: در بحث بنگاه های خصوصی یک الزامی قید شده که شاید ما نتوانیم این اجبار را انجام دهیم. در مورد مشوق های مالیاتی هم امکان دارد، کافی نبوده یا از جهت قانونی زیرساخت آن وجود نداشته باشد.
به قول وی، بررسی جزئیات این لایحه روز سه شنبه در کمیسیون ادامه می یابد و مورد جمع بندی نهایی قرار خواهد گرفت.

منبع: