در واكنش به تعرض آمریكا به هواپیمای مسافربری ایرانی انصارالله یمن: اقدام آمریكا نقض آشكار معاهده های بین المللی و اقدامی تروریستی بود

جنبش انصار الله یمن تعرض جنگنده آمریكایی به هواپیمای مسافربری ایرانی را محكوم نمود.
به گزارش بهمن به نقل از شبکه المسیره، دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن امروز شنبه ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی اعلام نمود: رفتار آمریکا تعرضی آشکار و تجاوز به معاهده های بین المللی و اقدامی تروریستی از طرف آمریکا و دست پرورده آن اسرائیل محسوب می شود.
در این بیانیه آمده است: عربده کشی آمریکا و نقض مداوم حاکمیت سوریه از طرف این کشور، رفتاری خصمانه و وحشیانه از طرف یک نظام جنایت کار بشمار می رود که تمام مقررات بین المللی را زیرپا گذاشته است.
دفتر سیاسی انصار الله اشاره کرد: گزینه مقاومت بهترین و قوی ترین گزینه است که کشورهای سلطه گر و مستکبر را مجبور می کند تا به ملت ها احترام بگذارند و به حقوق و حاکمیت آنها تعرض نکنند.
انصار الله یمن در این بیانیه بر ایستادگی خود در کنار آزادگان جهان اسلام که مخالف پروژه های تخریبی آمریکا و اسرائیل هستند، اصرار کرد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، شامگاه پنجشنبه پرواز ۱۱۵۲ هواپیمایی ماهان از تهران به مقصد بیروت به سبب حرکت خطرناک و تهدیدآمیز دو جنگنده بر فراز آسمان سوریه مجبور به کاهش سریع ارتفاع شد که در این بین برخی مسافران این پرواز لطمه دیدند.
مسئولان آمریکایی تایید کردند که جنگنده ای که در راه پرواز هواپیمای ماهان از تهران به لبنان ایجاد مزاحمت کرده بود، آمریکایی بوده است.
همین طور «بیل اوربان» سخنگوی فرماندهی مرکزی تروریستی آمریکا در این زمینه مدعی شد: یک جنگنده اف-۱۵ در ماموریت هوایی همیشگی خود بر فراز پایگاه التنف در سوریه مبادرت به بازرسی بصری هواپیمای مسافربری ماهان ایران کرد و این اقدام در فاصله ای ایمن با هواپیما انجام شد و خلبان جنگنده بعد از اطمینان از آن هواپیما فاصله گرفت.