موسوی: ادعای مسؤلان آمریكایی بی اساس و برای اختلال در روابط تجاری ایران-ونزوئلا است

به گزارش بهمن سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعای مسئول امور ونزوئلا در دولت آمریكا، اظهارات بیان شده را بی اساس و در جهت زمینه سازی برای اعمال فشار بیشتر بر دولت ونزوئلا ارزیابی كرد.
گزارش ایسنا، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعای مسئول امور ونزوئلا در دولت آمریکا، اظهارات بیان شده را بی اساس و در جهت زمینه سازی برای اعمال فشار بیشتر از جانب آمریکا بر دولت ونزوئلا و ایجاد اختلال و دخالت در روابط تجاری میان دو کشور ایران و ونزوئلا ارزیابی کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اضافه کرد: دولت آمریکا که در اجرای سیاست های خود در ونزوئلا همچون تحریم اقتصادی، تهدید نظامی و به تازگی تشکیل شورای انتقالی، بدلیل مقاومت دولت و مردم آن کشور با شکست روبرو شده با ایراد اینگونه اتهامات تلاش دارد در برنامه دولت ونزوئلا برای بازسازی پالایشگاههای آن کشور و تولید فرآورده های نفتی همچون بنزین که الان بدلیل تحریمهای ظالمانه آمریکا با کمبود روبروست، مانع تراشی نماید.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، الیوت آبرامز دیپلمات ارشد آمریکا در امور ونزوئلا روز گذشته مدعی شد: ما بخصوص در این هفته شاهد این بوده ایم که ایران هواپیماهای بیشتری را به ونزوئلا می فرستد. ما فکر می نماییم هواپیماهایی که از ایران تجهیزاتی را برای صنعت نفت[ونزوئلا] می آورند، با طلا به خانه بر می گردند.