سردار سلیمانی عنوان كرد دو میلیون بسیجی در حال مبارزه با ویروس كرونا

به گزارش بهمن رئیس سازمان بسیج مستضعفین در تشریح كارهای بسیج در مبارزه با ویروس كرونا اظهار داشت: در همان روزهای اول به وزیر بهداشت و درمان اعلام كردیم كه بسیج آماده ورود است و بیش از دو میلیون بسیجی در امتداد مبارزه با ویروس كرونا فعالیت می نمایند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تبریك اعیاد شعبانیه و میلاد امام عصر (عج) به تشریح كارهای بسیج در مبارزه با ویروس كرونا پرداخت و اضافه كرد: بیش از دو میلیون نفر در چارچوب طرح بسیج ملی مبارزه با كرونا تحت پوشش سازمان بسیج در كل كشور در حال فعالیت هستند.
رییس سازمان بسیج مستضعفین به فلسفه تشكیل بسیج اشاره و اظهار نمود: فلسفه تشكیل بسیج بعنوان تشكیلات مردمی مقابله با تهدیدات بوده، امام راحل بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل تهدیدی كه در ابتدای پیروزی انقلاب كشور و ملت را متوجه خود كرده بود بسیج را تشكیل داد.
رئیس سازمان بسیج افزود: بسیج در دوران دفاع مقدس متناسب با آن تهدید شكل گرفت و بعد از دفاع مقدس نیز تهدیدات دیگری پیش روی كشور بود و بسیج متناسب با آن تهدید آرایش می گرفت، در دهه ۸۰ و زمانی كه در طرح بزرگ سلامت كشور و واكسیناسیون فلج اطفال ۲۰ میلیون واكسن می بایست در مدت كوتاهی تزریق شود بسیج در كنار وزارت بهداشت آن زمان و در یك فاصله یك ماهه كه در دنیا سابقه ندارد این طرح واكسیناسیون فلج اطفال را انجام داد. همین طور سال قبل هم طرح سنجش فشار خون بیش از ۳۰ میلیون نفر توسط وزارت بهداشت درمان با كمك بسیج فشار خونشان اندازه گیری شد و خدمت خوبی به بهداشت و درمان كشور انجام شد.
وی درباره ورود بسیج به مبارزه با ویروس كرونا اظهار داشت: امسال این ویروسی كه در كشور در حالت رشد بود، در همان روزهای اولیه ما اعلام آمادگی كردیم و به وزیر بهداشت و درمان اعلام كردیم كه بسیج آماده ورود هست ؛ تفاهم نامه ای بین سازمان بسیج و وزارت بهداشت و درمان به امضا رسید و بر طبق این تفاهم نامه، طرح بسیج ملی مبارزه با كرونا تهیه و در سراسر كشور بین دانشگاه های علوم پزشكی و سپاه های استانی هماهنگی هایی انجام شد.
سردار سلیمانی اشاره كرد: نیروهای لازم بیش از ۸۰۰ هزار نفر بسیجی سازماندهی شده و در كنار بهورزان و كادر درمانی وزارت بهداشت درمان و مراكز بهداشت و درمان در شهرستان ها قرار گرفتند و طرح غربالگری را شروع كردند كه امروزه اخبار آن در رسانه ها گزارش و پخش می شود. توسط مسئولین وزارت بهداشت درمان نزدیك به ۶۰ میلیون نفر غربالگری شدند و از نتیجه این غربال گیری كه توسط ۵۳ هزار تیم انجام شد ۸۲۰ هزار نفر افراد مشكوك شناسایی شدند.
وی اضافه كرد: بعد از شناسایی ۴۰۰ هزار نفر از آنها به مراكز منتخبی كه توسط وزارت بهداشت درمان و بسیج ساماندهی شدند، ارجاع داده شدند. ۳۰۰ هزار نفر سرپایی درمان شدند.۱۰۰ هزار نفر به بیمارستان ها ارجاع شدند كه باز این ها تعداد زیادشان در واقع در خانه ها درمان شدند و در مجموع عددی به تقریب ۸۰۰۰ از این عدد به بیمارستان ها افرادی بودند كه گرفتار مشكلات شدید بودند.
رئیس سازمان بسیج با اعلان اینكه الان شرایط در واقع در كشور بعنوان شرایط تحت كنترل و مدیریت است افزود: این طرح بسیج ملی یكی از كارهای بزرگی است كه باز بعنوان یك تجربه موفق مورد تایید و تحسین سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت. در زمانی كه در وزارت بهداشت درمان این طرح ۸۰۰ هزار بسیجی سازماندهی شده، ۶۰۰ هزار نفردر قالب ۵۳۲۰۰ تیم تا كنون به كار گیری شدند. این البته تیم هایی است كه كار غربالگری را انجام می دهد و سایر تیم ها كه تیم های ضدعفونی كننده محیط و اماكن هستند، در واقع حدود ۴۰هزار تیم هستند و مجموعا ۴۰۰ هزار نفر بسیجی را شامل می شوند.
وی اشاره كرد: تیم هایی كه در مبادی ورودی و خروجی شهرها استقرار پیدا كردند، در كنار سایر دستگاه ها ایجاد فاصله اجتماعی را مدیریت می كنند و تیم هایی كه تولید ماسك، مواد ضدعفونی و لباس مخصوص كادرهای درمانی را انجام می دهند ۳۸۰۰ تیم و گروه جهادی را شامل می شوند. در مجموع بیش از ۲ میلیون نفر بسیجی در مقابله با كرونا به صورت مستقیم هم اكنون در سطح كشور خدمت می كنند.
سردار سلیمانی با اشاره به نكته مهم احتمال جنگ بیولوژیك بودن كرونا افزود: ما درگیر مشكلات بودیم، ولی همیشه در مقابل این چالش ها توانستیم خودمان را مدیریت نماییم و همین مدیریت این صحنه نشان میدهد كه كشور ما ظرفیت ها و توانایی های بسیار فوق العاده ای دارد و به سرعت تمام نیازهای درونی كشور را خودمان تولید كردیم و مردم در كنار مسئولین قرار گرفتند.
وی افزود: گروه های جهادی و بخش خصوصی گروه های مردمی در راه تولید روزانه بیش از ۳ میلیون ماسك فعالیت می كنند؛ حتی ماسك های ال نود و پنج كه تحت نظارت سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان استفاده در اختیار بیمارستان قرار می گیرد. این ظرفیت های مردمی هستند كه می توانند در دوران پساكرونا هر كشوری را به راحتی بر مشكلات چیره كنند و ما خوشبختانه ظرفیت های بسیار فراوانی داریم. پیش بینی های خوبی هم توسط مسئولین صورت گرفت كه ان شاءالله همه دست به دست هم بدهیم و كمترین لطمه را شاهد خواهیم بود.
سردار سلیمانی با اشاره به اینكه كه ما در هر شرایطی بتوانیم به مردم دنیا هم كمك می نماییم گفت: موضوع جنگ بیولوژیك در كانون توجه قرار می گیرد كه در مراكزی از كشورهایی كه در اردوگاه نظام سلطه قرار دارند، این مراكز برای شناسایی ژنتیك انسان های كشورهای سطح جامعه هدف را در كانون توجه قرار می دهند و از آن طرف مراكز علمی كه با استخدام قسمتی از افرادی كه دراین زمینه تخصص دارند، در زمینه ویروس شناسی و میكروب شناسی سابقه جنگ های میكروبی در واقع در دنیا وجود دارد، بطوریكه ما شاهد بودیم در جنگ جهانی دوم امریكایی كه بدون هیچ گونه دلیلی بعد از آن كه ژاپن تسلیم شده بود، مقابل آن كشور بمب اتمی به كار برد و میلیون ها نفر را كشت كه البته هنوز هم آثار آن وجود دارد. به خاطر اینكه این فضاحت ها و این در واقع، عواقبی كه دارد برایشان، آمدند از روش های پیچیده تری استفاده می نمایند و آكادمی ها و مراكز تولید ویروس یا در واقع، استخراج ویروس و به خدمت گرفتن ویروس ها برای ضربه زدن به كشورها در دستور كار كشورهای نظام سلطه قرار گرفته است. آمارشان موجود است، این قابل بررسی است كه این در واقع، حتی اگر ناخواسته این ویروس از دستشان خارج شده باشد و یكباره تكثیر شده باشد، محل بررسی است كه الان قسمتی از جمعیت دنیا را هدف قرار گرفته است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه اضافه كرد: در هر حال، خدمت به مردم و درك مشكلات مردم جز اصلی ترین وظایف است. تبدیل كردن تهدیدات به فرصت های سازنده جزو رسالت های بسیج است. ما در شرایط فعلی حتی نسبت به قسمتی از مردم عزیزمان كه نان آورهای خانواده ها بوده و كارشان را از دست داده اند، بیش از میلیون بسته مواد غذایی و میلیون ها بسته مواد شوینده و ضدعفونی در سراسر كشور بین آنها توزیع شده و در واقع خدمت ناچیزی كه ما می توانستیم انجام دهیم.
وی افزود: باتوجه به شعار سال هم كه “جهش تولید” از طرف مقام معظم رهبری نامگذاری شده، ما حتما باید كوشش های مضاعف نماییم. ۲۵۰ هزار شغل را در برنامه بسیج برای سال ۹۹ پیش بینی كردیم كه حتما تلاش خواهیم كرد. و قسمتی از این استعدادها و توانایی ها به روش تثبیت شغل هایی است كه ممكنست ناشی از دوران پسا كرونا لطمه دیده باشند و یا در واقع، مانع لطمه به مشاغل بشویم كه در واحدهای تولیدی كه در مشاغل خرد و خانگی و یا مشاغل خورده در واقع اقتصادی در درون جامعه و ان شاءالله حتما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خصوصاً بسیج با توسل به مدد الهی و پیگیری تدابیر مقام معظم رهبری و روحیه جهادی حتما تا آخرین لحظه در كنار مردم خواهد بود و بعنوان فرزندان مردم خدمتگزار مردم خواهند بود.
سردار سلیمانی همین طور درباره دوران پساكرونا هم اظهار داشت: كرونا همه چیز را تحت تاثیر قرار داده و نتایج خاص خودش را خواهد داشت و روشن شده كه نظام هایی كه متكی بر مردم هستند، بهتر می توانند شرایط را مدیریت كنند؛ چونكه مردم نظام را از خودشان می دانند و در واقع به راحتی برای كاهش مشكلات و اداره وضعیت ایفای نقش می كنند.

منبع: