با اعلام از سوی مایك پمپئو؛ آمریكا یك میلیارد دلار كمك مالی خود به افغانستان را قطع كرد

به گزارش بهمن وزیرخارجه آمریكا از قطع قابل توجه كمك های مالی این كشور به افغانستان به علت تداوم بن بست سیاسی در كابل اطلاع داده است.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، «مایك پمپئو»، وزیرخارجه آمریكا اعلام نمود كه واشنگتن یك میلیارد دلار كمك مالی به افغانستان را متوقف می كند.
وزیرخارجه آمریكا قطع كمك مالی به افغانستان را بعد از آن اعلام نموده كه گفته است در متقاعد كردن اشرف غنی و عبدالله عبدالله در جهت آخر اختلافات ناموفق بوده است.
پمپئو در این ارتباط مدعی شده كه شرایط فعلی افغانستان تلاشهای مورد نظر آمریكا برای صلح را به خطر می اندازد.
مایك پمپئو همینطور از احتمال ادامه كاهش كمك ها به افغانستان در سال ۲۰۲۱ و تجدیدنظر در همه برنامه های و تعهدات آمریكا در افغانستان در صورت تداوم وضعیت فعلی اطلاع داد.
این خبر بعد از آن اعلام شده كه سفر وزیرخارجه امریكا به افغانستان بی نتیجه به پایان رسید و مایك پمپئو هم به علت عدم موفقیتش در انتها اختلافات بر سر دولت كابل ابراز تاسف كرد.
در حالی كه اشرف غنی بعنوان رئیس جمهور در ارگ ریاست جمهوری افغانستان سوگند یاد كرده است، عبدالله عبدالله هم به صورت همزمان با بیان سوگند ریاست جمهوری خویش را رئیس جمهور افغانستان معرفی كرده و این وضعیت سبب شده تا آینده مذاكرات صلح طالبان و آمریكا هم در هاله ای از ابهام قرار گیرد.