گزارش تحلیلی؛ نگرانی فزاینده محافل صهیونیست از لطمه پذیری تل آویو

بهمن: محافل امنیتی رژیم صهیونیستی همواره به لطمه پذیری جبهه داخلی این رژیم در مقابل توان كوبنده موشكی محور مقاومت و نیز ناكارآمدی نیروی زمینی صهیونیست ها اذعان كرده اند.

خبرگزاری مهر -گروه بین الملل: محافل امنیتی رژیم صهیونیستی همواره به لطمه پذیری جبهه داخلی این رژیم در مقابل تهدیدهای مقاومت فلسطین و لبنان و نیز ناكارآمدی نیروی زمینی صهیونیست ها اذعان كرده اند.
در جدیدترین برآورد، این محافل اذعان كردند: حزب الله لبنان همچنان قدرت مستقیم و غیر مستقیم بسیار مهمی است كه اسرائیل را تهدید می كند. نیروهای حزب الله تهدید هستند. حماس همچنان به تقویت توان نظامی خود ادامه می دهد و توان اداره جنگ با اسرائیل برای روزها را دارد.
محافل امنیتی رژیم صهیونیستی درباره آینده كرانه باختری هم هر چند مدعی كاهش عملیات های ضد صهیونیستی فلسطینی ها شده اند اما اعلام كردند: تا زمانی كه ابومازن رئیس تشكیلات خودگردان است اجازه اقدامات مقابل اسرائیل را نمی دهد اما هنگامی كه وی كنار برود در زمینه امنیتی شاهد تحول منفی خواهیم بود.
محافل امنیتی صهیونیست ها اذعان كردند: دشمنان متوجه لطمه پذیری جبهه داخلی ما شده اند محافل امنیتی صهیونیست ها اذعان كردند: دشمنان متوجه لطمه پذیری جبهه داخلی ما شده اند. آنها به سمت رویارویی طولانی با تاكید بر موشك ها حركت كرده اند. موشك هایی كه برای رهگیری موشك های ارزان قیمت استفاده می شود، به اقتصاد اسرائیل ضربه سنگینی وارد میكند. یك سازمان كوچك مانند جهاد اسلامی ظرف چند روز صدها موشك به جنوب اسرائیل و مركز آن شلیك كرد كه زندگی بیشتر از نیمی از اسرائیلی ها را فلج كرد و آقای امنیت یعنی بنیامین نتانیاهو را واداشت كه به مصر برای آتش بس با جهاد اسلامی متوسل شود.
محافل صهیونیست ضمن اذعان به توان موشكی حزب الله لبنان اعلام نمودند كه این موشك ها ویرانی زیادی برجای خواهد گذاشت.
«عومر دنك» ژنرال احتیاط رژیم صهیونیستی اذعان كرد: تهدید موشكی حزب الله بیشتر از هر زمان دیگری خطرناك شده است. اسرائیل نه توان بیرون كردن ایرانیها از سوریه را دارد و نه توان محدود كردن حركت های آن در منطقه را دارد. همانطور كه نفتالی بنت گفته است اسرائیل توان بیرون كردن ایرانیها از سوریه را ندارد و به بن بست رسیده است. باید با تجهیز حزب الله لبنان به موشك های نقطه زن مقابله شود. حزب الله به موشك های دقیق دست خواهد یافت.
محافل امنیتی رژیم صهیونیستی به شكل رسمی و علنی اذعان كرده اند كه پدافند آنها توان مقابله با موشك های كروز ایرانی كه مقامات امنیتی تل آویو ارزیابی می كنند كه تهران از آنها استفاده نماید و نیز حزب الله و سوریه در نبرد آتی از آنها استفاده كنند، را ندارد. استفاده از این نوع موشك ها خسارات سنگینی را به این رژیم خصوصاً به تأسیسات راهبردی آن وارد میكند.
منابع امنیتی عالی رتبه در تل آویو اعلام نموده اند: سناریوی بد برای اسرائیلی ها شلیك روزانه صد هزار موشك به جبهه داخلی آن است. این منابع تاكید كرده اند كه اگر شاخه نظامی حزب الله چراغ سبز را دریافت كند ضربات مهلكی نه تنها در خطوط مقدم بلكه در عمق اسرائیل با موشك های دقیق با هدف ایجاد رعب و وحشت اسرائیلی ها وارد خواهدنمود كه تلفات و خسارات سنگینی برجای خواهد گذاشت.
صهیونیست ها به شدت نگران اوضاع جبهه داخلی خود هستند و هر چند كوشیده اند كه با برگزاری مانور جنگ احتمالی با حزب الله را تمرین كنند و بودجه هنگفت ۳۰ میلیارد شیكلی برای ارتش خود اختصاص داده اند تا جبهه داخلی آن را از حملات موشكی شامل غزه یا شمال و موشك های حزب الله در امان بدارد؛ اما جبهه داخلی این رژیم به شدت نگران است.

معاریو به نقل از عاموس گلعاد رئیس مركز تحقیقات راهبردی و سیاسی و رئیس سابق كمیته سیاسی امنیتی به گزارشهای ارتش اسرائیل در مقابل كابینه امنیتی درباب سناریوهای جنگ آینده در جبهه شمالی پرداخت كه شامل تخلیه صدها هزار نفر از اسرائیلی ها و برخورد روزانه صدها موشك و كمبود انرژی برق می شود.
گلعاد نسبت به روزی كه در جبهه شمال درگیری نظامی رخ دهد آگهی داد و تهدید جبهه داخلی را بسیار جدی دانست و اعلام نمود: مقاومت در شمال موشك های خودرا به سمت اسرائیل هدف گیری كرده اند كه همچون این مناطق تل آویو است و لازمه این مساله آن است كه ارتش و نهادهای امنیتی از آمادگی كامل برخوردار باشند.
با همه تلاشی كه مقامات رژیم صهیونیستی به عمل می آورند تا به جبهه داخلی خود درباره جنگ آتی با حزب الله اطمینان دهند اما به اذعان محافل رسانه ای صهیونیست، اسرائیلی ها به سامانه های پدافندی خود اعتمادی ندارند. به اذعان محافل رسانه ای صهیونیست، اسرائیلی ها به سامانه های پدافندی خود اعتمادی ندارند
در كنار ترس مقامات صهیونیست از جبهه داخلی نگرانی دیگر كه خصوصاً كه از زمان جنگ ۳۳ روزه آنها را رها نكرده است بحث ناكارآمدی نیروی زمینی ارتش این رژیم است كه عملاً در جنگ هایی كه تل آویو با ارتش های عربی انجام داده و نیز جنگ با حزب الله لبنان و حماس كارایی نداشته است و بیشتر تل آویو به نیروی هوایی خود روی آورده است كه آنهم به اذعان خود صهیونیست ها برای رقم زدن سرنوشت جنگ به تنهایی كافی نیست.
تانك میركاوا كه صهیونیست ها با آب و تاب از آن سخن می راندند از جنگ افزاری امن در جریان جنگ ۳۳ روزه به تابوت متحرك تبدیل شد. پیش از جنگ ۳۳ روزه نظامیان رژیم بیشتر علاقمند بودند كه در واحدهای زرهی خدمت كنند برای اینكه گمان می كردند كه از امنیت بیشتری برخوردار می باشند اما بعد از این جنگ فرماندهان صهیونیست نظامیان خودرا مجبور به خدمت در واحدهای زرهی می كردند برای اینكه نظامیان از خدمت در این واحدها فرار می كردند.
این در حالی است كه جدیدترین گزارش های رسانه های رژیم صهیونیستی به افزایش تعداد نظامیانی كه در نیروی زمینی این رژیم در جلسات روان درمانی ارتش این رژیم شركت می كنند، حكایت دارد. نظامیان صهیونیست از ماموریت های جنگی می ترسند و این ماموریت ها همان كابوسی برای آنها شمرده می شود. برخی نظامیان این رژیم نیز از خدمت نظامی فرار می كنند.
از نگاه عاموس هارئیل تحلیلگر امور نظامی روزنامه هآارتص، هنوز نیروی زمینی اسرائیل از مشكلات عمده ای رنج می برد كه سبب می شود كه جنگ زمینی را به مثابه كابوسی بداند و هر بار می كوشد از ترس تلفات و خسارات از آن حذر كند.
این تحلیلگر اسرائیلی اذعان كرد: در جریان عملیات صخره استوار، ارتش اسرائیل در غلبه بر شلیك موشك و راكت از غزه ناكام ماند و نیروی هوایی اسرائیل اطلاعات دقیقی از اهداف حماس نداشت و سطح آمادگی واحدها برای انجام ماموریت در رأس آنها حل مشكل تونل ها كه اهمیت آن در جریان جنگ مشخص شد بسیار پایین بود و نیروی زمینی اسرائیل از كمبود ابتكار و تفكر رنج می برد.
به اذعان این تحلیلگر صهیونیست؛ مشكل ارتش اسرائیل در فرماندهی و ضعف ارزش نیست بلكه بحران حرفه ای در نیروی زمینی است.
این تحلیلگر كه رابطه محكمی با نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی دارد به نقل از منابع خود در تل آویو آورده است: جنگ ضد غزه توان نیروی زمینی اسرائیل را به نمایش گذاشت و آخرین حلقه از سلسله عملكرد ناامید كننده ای بود كه با جنگ سال ۲۰۰۶ شروع شد و تازه اگر نگوییم كه پیش از سال ۲۰۰۶.
قدر مسلم آن است كه نظامیان صهیونیست از جنگ هراس دارند و این به چالشی برای مقامات رژیم صهیونیستی تبدیل گشته است و با وجود تبلیغاتی كه درباره تجهیز نیروی زمینی به سلاح های جدید می كنند اما واقعیت این است كه نیروی زمینی این رژیم همچنان كارایی ندارد و تل آویو هم اكنون به توان نیروی هوایی خود بسنده كرده است. ترس از موشك های مقاومت لحظه ای صهیونیست ها خصوصاً محافل امنیتی آن را رها نمی نماید.

منبع: