گفت وگوی روسای جمهور اوكراین و فرانسه درباره سانحه هواپیمای اوكراینی

بهمن: دفتر ریاست جمهوری اوكراین اعلام نمود كه این كشور با فرانسه توافق كرده است كه متخصصان فرانسوی به رمزگشایی جعبه های سیاه هواپیمای اوكراینی سرنگون شده در ایران كمك كنند.
به گزارش بهمن به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر ریاست جمهوری اوكراین امروز (شنبه) اعلام نمود كه ولودیمیر زلنسكی و امانوئل مكرون روسای جمهور اوكراین و فرانسه توافق كردند كه متخصصان فرانسوی در روند رمزگشایی جعبه های سیاه هواپیمای اوكراینی كه بامدادان چهارشنبه گذشته در نزدیكی تهران سرنگون شد، كمك كنند.
بنابر اعلام دفتر ریاست جمهوری اوكراین، امانوئل مكرون در یك تماس تلفنی به زلنسكی گفته است كه فرانسه الان یك رویه رسمی برای انجام تحقیقات بین المللی درباره این سانحه را آغاز نموده و پذیرفته است كه به زودی به كی یف سفر كند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، هفته گذشته یك هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هواپیمایی اوكراین در نزدیكی تهران سقوط كرد كه در نتیجه آن تمام سرنشینان این پرواز جان خودرا از دست دادند. بعد از بررسی علل این سانحه ستاد كل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بامداد امروز اعلام نمود كه بر اثر خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مسافربری اوكراینی مورد به هدف خوردن موشك قرار گرفته كه متاسفانه سبب به شهادت رسیدن تعدادی از هموطنان عزیز و جان باختن برخی از اتباع خارجی شد.
محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه كشورمان با اشاره به نتایج بررسی های علل سقوط هواپیمای بویینگ اظهار داشت: خطای انسانی در زمان بحران ناشی از ماجراجویی ایالات متحده منجر به فاجعه شد.
وی اشاره كرد: روزی غم انگیز. نتایج اولیه تحقیقات داخلی توسط نیروهای مسلح: اشتباه انسانی در زمان بحران ناشی از ماجراجویی ایالات متحده به فاجعه منجر گردید. عرض تأسف عمیق، پوزش و تسلیت ما به مردم ما، خانواده های قربانیان و همه ملت های لطمه دیده.

منبع: