مراسم خاكسپاری پیكر شهید سردار سلیمانی لغو شد

بهمن: ایسنا/كرمان مسئول كمیته تشییع پیكر شهید سردار سلیمانی در كرمان اعلام كرد، با عنایت به ازدحام جمعیت امكان خاكسپاری پیكر شهدا وجود ندارد.
كرمان مهدی صدفی، مسئول كمیته تشییع پیكر شهید سردار سلیمانی در كرمان در گفت و گو با ایسنا اعلام كرد، با عنایت به ازدحام جمعیت امكان خاك سپاری پیكر شهدا وجود ندارد و زمان مراسم خاكسپاری متعاقبا اعلام می شود.
صدفی به ایسنا گفته، خودروی حامل پیكر شهیدان سلیمانی و پور جعفری در خیابان منتهی به گلزار شهدا و در مقابل گنبد جبلیه به سبب ازدحام جمعیت متوقف و چون امكان انتقال پیكر شهدا به محل اصلی گلزار شهدا وجود نداشت مراسم لغو و به تاریخ دیگری موكول شد.
تشییع پیكر شهید سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش سردار پورجعفری كه امروز ۱۷ دیماه از بامداد زود در دیار كریمان شروع شده بود. بعد از ساعتها و گذر از مسیرهای مختلف در كرمان و در بین خیل عظیم عزاداران هم چنان ادامه داشت به سمت گلزار شهدا حركت كرده است. حالا خیابان های كرمان مملو از مردمانی است كه آمده اند برای آخرین بار با سردار محبوب شان وداع كنند. مردمانی كه با پلاكاردهای «انتقام سخت» به دنبال انتقام از مسببان این جنایت تروریستی هستند.
ازدحام جمعیت در مراسم وداع به حدی است كه برخی از عزاداران مصدوم شده و تعدادی نیز جان باخته اند كه پیرحسین كولیوند رئیس اورژانس كشور با تایید مصدومیت و فوت برخی از شركت كنندگان در مراسم خاكسپاری پیكر شهید سپهبد قاسم سلیمانی در كرمان اظهار داشت: متاسفانه برابر گزارش هایی دریافتی به سبب ازدحام جمعیت، برخی از هموطنان در حین مراسم، مجروح شده و تعدادی دیگر نیز جان خودرا از دست دادند.
وی با بیان این كه رسیدگی به مجروحان ادامه دارد، اظهار داشت: جزئیات این مساله اطلاع رسانی خواهد شد. ضمن آن كه دكتر نمكی وزیر بهداشت شخصا در محل حضور دارند و این مساله را مدیریت می كنند.

منبع: