ظریف: اختتام حضور شرورانه آمریكا در غرب آسیا شروع شده است

به گزارش بهمن وزیر امورخارجه كشورمان با تاكید بر اینكه حمله به مراكز فرهنگی جنایت جنگی است، اظهار داشت: اختتام حضور شرورانه آمریكا در غرب آسیا شروع شده است.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه كشورمان در حساب كاربری خود در توئیتر نوشت: دونالد ترامپ كه با ترورهای ناجوانمردانه روز جمعه به شكلی گسترده حقوق بین الملل را نقض كرده است، حالا تهدید می كند كه باردیگر مقررات بین المللی را نقض خواهدنمود. هدف قرار دادن مراكز فرهنگی جنایت جنگی است.
وی افزود: اختتام حضور شرورانه آمریكا در غرب آسیا شروع شده است.
وزیر امورخارجه ایران همین طور در توئیتی دیگر نوشت: آن دلقك های دیپلمات نما و آنهایی كه بی شرمانه نشسته اند و اهداف فرهنگی و غیرنظامی ایران را شناسایی می كنند، حتی نباید برای باز كردن یك فرهنگ لغت حقوقی زحمت بكشند.
ظریف اشاره كرد: اصول بین المللی به نورم های بی چون و چرای حقوق بین الملل اشاره دارند كه بعنوان مثال، خطوط قرمز بین المللی را مشخص می كنند.
وی به توئیت شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا اشاره دارد كه با اشاره به وعده مقامات كشورمان برای پاسخ دادن به جنایت آمریكا در به شهادت سردار سلیمانی و همراهانش در عراق آورده است: ایران با جسارت زیاد درباره حمله به منافع آمریكا سخن می گوید، اگر ایران به هر آمریكایی یا منافع آمریكایی حمله كند ۵۲ سایت ایرانی -به نمایندگی از ۵۲ گروگان آمریكایی كه سال ها پیش توسط ایران گروگان گرفته شدند- هدف قرار می گیرند.
این سراسیمگی و آشفتگی ترامپ در واقع در واكنش به تاكید مكرر مقامات عالی كشورمان است كه از زمان شهادت سردار سلیمانی در روز جمعه، بارها تاكید كرده اند كه پاسخی قاطع و دردناك در زمان و مكان مناسب به این جنایت آمریكا خواهند داد.

منبع: