رئیس كمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس: عدم هماهنگی اطلاعاتی آمریكا با متحدانش شرم ‎آور است

به گزارش بهمن رئیس كمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس در انتقاد از یكجانبه گرایی آمریكا در تصمیم گیری برای ترور سردار سلیمانی، واشنگتن را به ضعف در همكاری اطلاعاتی متهم كرد.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، روزنامه انگلیسی گاردین می گوید لندن از قبل در جریان تصمیم آمریكا در خصوص ترور سردار قاسم سلیمانی قرار نداشته و همین مساله اعتراض پارلمان این كشور را به دنبال داشته است.
در واكنش به این اقدام آمریكا، «تام تاگندهت» رئیس كمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس اظهار داشت: تا مدت ها باور داشتم كه هدف از اتحاد این است كه دشمنانمان را غافلگیر نماییم و نه یكدیگر را؛ و این به مثابه یك الگو بوده است و متاسفانه، تا حدی شرم آور است كه دولت آمریكا این مساله را با ما درمیان نگذاشته. این مایه نگرانی است.
وی اضافه كرد: از آمریكا می خواهم در آینده تبادل اطلاعاتی به مراتب نزدیكتری با ما داشته باشد. دولت انگلیس هم باید گزینه های قابل دسترسی را برای حراست از شهروندان خود در خارج از كشور داشته باشد.
گفتنی است پهپادهای آمریكایی صبح جمعه در اقدامی تجاوزكارانه نیروهای حشد شعبی را در نزدیكی فرودگاه بغداد هدف قرار دادند كه در این حمله سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه برخی از فرماندهان حشدشعبی به فیض شهادت نائل شدند