موحدی كرمانی: مردم عراق صف خودرا از شیعه های انگلیسی جدا كنند

بهمن: خطیب نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: مردم متدین عراق تحت مرجعیت و چارچوب قانونی می توانند مشكلات را حل كنند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، آیت الله موحدی كرمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به تحولات اخیر به وجود آمده در دو كشور عراق ولبنان اظهار نمود: مردم عراق در صد سال اخیر به سبب برنامه های غلط و بودجه بندی های غلط در فقر به سر می برند.
وی با اشاره به بهره مندی برخی گروه ها سیاسی از بودجه این كشور اظهار داشت: مردم عملا بهره ای از بودجه ندارند و در تجمعات خیابانی خود خواستار عدالت هستند. مرجعیت محترم عراق دولت را موظف به اصلاحات و رسیدگی به اعتراضات نمودند.
موحدی كرمانی افزود: آنچه در ایام اخیر از عراق شنیدیم فقط مطالبه اقتصادی نبود. دشمنان عراق از گوشه ای وارد شدند؛ در بعضی شهرها به خشونت روی آوردند و مردم مظلوم را مورد حمله قرار دادند. جمع كثیری را كشتند و برخی متدینین را قطعه قطعه كرده و برخی را در آتش سوزاندند.
وی اظهار داشت: دشمن دنبال این است كه فرصتی به دست آورد. سفیر آمریكا هم در عراق بطور علنی از خشونت حمایت كرد و با صراحت نیروهای نظامی عراق را از كمك كردن منع می كند. همین ها در طول ۱۶ سال قبل روزانه یك میلیون بشكه نفت تحت عنوان غرامت جنگی از عراق دریافت می كنند.
امام جمعه تهران اظهار داشت: مردم متدین عراق تحت مرجعیت و چارچوب قانونی می توانند مشكلات را حل كنند. كما اینكه در سال های گذشته توانستند مسئله امنیت را نیز حل كنند. برخی گروه های منحرف كه ما آنها را شیعه انگلیسی می دانیم هم هستند كه مردم عراق باید صفوف خودرا از آنها جدا كنند.
موحدی كرمانی سپس به اعتراضات مردم لبنان اشاره نمود و اظهار داشت: ریشه اصلی اعتراضات مردم لبنان عدم توجه دولت به اقتصاد مردم بوده است. دولت حریری از خارج وام گرفت و مردم را مقروض كرده بدون آنكه بر زندگی مردم اثری داشته باشد. دولت های لبنان بدهی بر دست مردم گذاشتند. مردم از فساد و تبعیض به تنگ آمدند. دولت لبنان باید از آهنگ عمومی برای اصلاح استفاده نماید.

موحدی كرمانی در ادامه همین بحث اظهار داشت: اطراف ما را آشوب گرفته است. ما به خاطر راهنمایی های مقام معظم رهبری از این آشوب ها به دور هستیم.
امام جمعه تهران در بخش دیگری از این سخنرانی، خطاب به مسئولین كشور اظهار داشت: مسئولین محترم یادتان باشد هر مسئولیتی كه در این دنیا دارید در قیامت از آن سؤال می شود. در وقت عبور از پل صراط سؤال می شود كه با امانت انقلاب چه كردید و آیا وظیفه ای كه برعهده شما گذاشته شده بود را خوب انجام دادی یا نه؟ به یاد فقرا و مستضعفان بودی یا نه؟ اهتمام كردی مشكلات را حل كنی یا نه؟ آیا امضائی كه باید انجام می دادی را زود انجام دادی یا به امید دریافت زیرمیزی، آنرا به تأخیر انداختی؟
وی افزود: مردم به مسئولان امنیت و فرهنگ كشور اعتماد می كنند؛ فرزندانشان را به دبستان و دبیرستان و دانشگاه ها می فرستند؛ این مغزها بعنوان امانت دست شماست، با این مغزها چه می كند؟ این مغزها را با چه محتوایی پر می كنید؟
وی خطاب به والدین اظهار داشت: ببینید فرزندتان در موبایل خود چه می بیند؟ اگر صحنه های آلوده دید، این دیگر آلوده شده است و باید مراقب باشید. كسانی كه می گویند بگذاریم این صحنه ها آزاد شود تا خودشان انتخاب كنند، عجیب است؛ آیا اجازه می دهید وزارت بهداشت غذای مسموم در اختیار مردم قرار دهد و بگوید خودتان تشخیص دهید؟ نوجوان و كودك تشخیص دهد؟ جوانی كه در مسائل فقهی اطلاعات كافی ندارد تشخیص بدهد؟
وی در قسمتی از این سخنرانی اظهار داشت: دو موردی كه در روز قیامت بسیار از آن سوال می شود امانت و خویشاوندی است و مسئولان باید بدانند درباره مسئولیتی كه به آنها در این دنیا داده می شود در آن دنیا سوال می شود.
آیت الله موحدی كرمانی اضافه كرد: ما در این دنیا در میان راهیم و زندگی موقت داریم و ابدیت و سعادت و شقاوت ابدی ما در آن دنیاست. ای كسانی كه دنیا گولتان زده و به بیت المال تجاوز می كنید و می برید و یا گرفتار می شوید و یا فرار می كنید، یادتان باشد آن دنیا نمی توانید فرار كنید.
خطیب جمعه تهران تصریح كرد: یكی از مراحل خیلی مشكل عبور از پل صراط است كه روی جهنم كشیده شده است.
آیت الله موحدی كرمانی با بیان این كه این تقواست كه انسان را از گناه دور می كند، اظهار داشت: آنان كه مرتكب گناه می شوند و دنیا گولشان می زند قیامت را فراموش كرده اند، اما باید بدانند كه در قیامت حوادث عجیبی رخ می دهد و حقایقی آشكار می شود كه در خلال آیات قرآن وارد شده است.
وی در همین راستا افزود: یكی از صحنه های قیامت فرار خویشاوندان از یكدیگر است و برخلاف تصوری كه ما از این دنیا داریم كه وقتی فردی می میرد به پیش خانواده و پدر و مادرش می رود در قیامت اگر همدیگر را ملاقات كنند با یكدیگر انس نمی گیرند و برادر از برادر و مادر از فرزند و همسر از همسر فرار می كند.
خطیب نماز جمعه تهران اضافه كرد: وقتی مادری فرزندش را می بیند كه به وظیفه خود عمل نكرده است گریبان فرزندش را می گیرد و از او نمی گذرد و از خدا دادخواهی می كند و در این شرایط فرزند اگر بتواند از دست مادر فرار می كند و ما اگر در این دنیا حق برادری و مادری را فراموش نماییم در آن دنیا باید جواب بدهیم.
آیت الله موحدی كرمانی اظهار داشت: ما در آن دنیا گرفتاری بسیاری داریم و باید برای آن روز زادی داشته باشیم و اندیشه نماییم و از خدا بخواهیم كه پیوسته به یاد قیامت باشیم.
وی با بیان این كه روز قیامت یوم النشر است اضافه كرد: در آن روز تمام كارهایی كه انجام داده ایم باز می شود و نامه عمل را به دست مان می دهند و خدا كند كه این نامه اعمال به دست راست ما داده شود.
خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: وقتی نامه اعمال داده می شود هر چه انجام داده ایم در آن ضبط شده یك نگاه آلوده، یك كینه، یك بدخواهی، یك كلمه غیبت، یك جواب تند به مادر، همه و همه ثبت شده است.
آیت الله موحدی كرمانی افزود: خدایا ما را در روز قیامت رسوا نكن و آبروی ما را نبر، چون در عالم قیامت همه پرده ها عقب می رود و اسرار روشن و همه چیز نمایان می شود.
وی اضافه كرد: یكی دیگر از اسامی قیامت یوم الفصل است و مشخص می شود كه هر كدام از انسان ها چه كاره هستند.
خطیب جمعه تهران اظهار داشت: خدایا روزی كه بین بندگانت فاصله می اندازی و خوب ها را از بدها جدا می كنی به ما رحم كن و ما را روانه جهنم نكن.
وی همین طور در بخش دیگری از این سخنرانی با اشاره به استعفای سعد حریری اظهار داشت: استعفای نخست وزیر لبنان نشان داد برخی از دسته های سیاسی لبنان، مصلحت اسرائیل، آمریكا و برخی دولت های عرب را بر مصلحت مردم ترجیح می دهند، استعفای نخست وزیر لبنان می تواند سبب تشدید اعتراضات خیابانی و درگیری طوایف مختلف شود.
امام جمعه موقت تهران افزود: به برادران و طوایف مختلف شیعه، سنی، مسیحی و بویژه رهبران آنها سفارش می نماییم مراقب باشند، برای اینكه لبنان دشمنان خشمگینی دارد، همان ها كه از مردم مقاوم لبنان ضربه خوردند و مقاومت مردم لبنان و حزب الله را برای جهان اسلام و جهان عرب الهام بخش می دانند و از آن می ترسند.
آیت الله موحدی كرمانی با اشاره به اینكه آنها در كمین مردم لبنان هستند، گفت: آنها به اختلافات داخل لبنان دل بسته اند، اما مقاومت لبنان می تواند با اكثریتی كه در مجلس این كشور دارد دولت تشكیل دهد، اما گرایشی به آن ندارد و مایل است قوانین و توافقاتی را كه در حدود سی سال اخیر میان طیف های لبنانی برقرار بوده است مراعات كند و شیعیان و حزب الله كماكان بازوی یاری همه لبنانی ها باشند.
وی اضافه كرد: از خدا می خواهیم هر چه زودتر این فتنه را خاموش كند و مردم لبنان و عراق هر چه سریعتر طعم وحدت را بچشند.
وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن گفت: قرآن مجید وقتی مسئله ولایت امیر المومنین (ع) را مطرح می كند می فرماید اینك كه ولایت را پیدا كردید بدانید كه دشمن شما امید ندارد به شما ضربه بزند و نمی تواند كاری كند، اما از من و از گناه بترسید.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به این موضوعات در قرآن كریم گفت: مسئولین محترم مراقب باشید، برای اینكه از دشمن نباید ترسید، اما باید از فاصله طبقاتی ترسید باید از روی آوردن مسئولین به زندگی اشرافی و دریافت حقوق های كلان و فراموش كردن مستضعفان ترسید.
آیت الله موحدی كرمانی افزود: دشمن خارجی را قوی دیدن و خودرا ضعیف پنداشتن خطری است كه باید از آن ترسید، خدا را شكر كه دست رئیس محترم قوه قضائیه باز شده و مفسدان را به مجازات می رساند.
وی اظهار داشت: خیره شدن به دشمن و خارج و در عین حال نپرداختن به ذخایر و ثروت كشور و بهره نگرفتن از نیروی جوان و انقلابی است كه باید از آن ترسید، از بیماری اجرایی و اداری باید ترسید، از تزریق صحنه های آلوده به جوانان بوسیله فضای مجازی باید ترسید، از حاكمیت ثروت در فصل انتخابات و وعده های دروغین كاندیداها باید ترسید.
امام جمعه موقت تهران در ادامه به مناسبت ورود به ماه ربیع الاول اضافه كرد: هجرت رسول اكرم از مسائل مهم اسلامی است كه روز اول این ماه اتفاق افتاد، هجرت یعنی بعد از آنكه به سمت مدینه حركت كردند، مسلمین به پیغمبر (ص)ملحق شدند و دست از خانه و زندگی برداشتند و این یعنی بریدن از همه چیز و وصل شدن به خدا و رسول الله كه این ها مهاجرین بودند و انصارالله نیز به آنها كمك كردند و این اخوت موجب پیشرفت اسلام شد.
آیت الله موحدی كرمانی با اشاره به ۱۳ آبان گفت: دوشنبه آینده ۱۳ آبان و یادآور چند مطلب است همچون تبعید امام خمینی (ره) به تركیه، یورش دژخیمان شاه به دانش آموزان و دانشجویان، تسخیر لانه جاسوسی آمریكا كه امام آنرا انقلاب دوم نامیدند و روز ملی مبارزه با استكبار جهانی.
وی افزود: رئیس قوه قضائیه در سفری كه به هرمزگان داشتند از گمركات بازدید كردند، واردات انباشته شده و بلاتكلیفی در آنجا بود كه برخی كالاها بیشتر از یكسال ترخیص نشده بودند همچون داروها. گمركات تا چه زمانی می خواهد آنها را حفظ كند در حالی كه بیماران به شدت نیازمند دارو هستند، باید هر چه زودتر اقلام مورد نیاز مردم طبق مقررات ترخیص شود.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به این اموال در گمركات اظهار داشت: صاحب اموال مشخص است و نمی توان آنرا ملك متروكه شناخت و به مزایده گذاشت، مسئولین باید حدود اسلامی، رضایت خدا و رفاه مردم را در نظر بگیرند، برای اینكه این عوامل موجب بقای حكومت خواهد شد.
آیت الله موحدی كرمانی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت آیت الله قاضی نخستین شهید محراب و امام جمعه تبریز اظهار داشت: شهادت نوجوان ۱۳ ساله بسیجی محمدحسین فهمیده را هم باید تسلیت گفت، البته وجود این شخصیت ها را باید تبریك گفت، برای اینكه عجیب است كه نوجوان ۱۳ ساله داوطلبانه خودرا برای شهادت در راه خدا آماده می كند و به همین مناسبت روز نوجوان و بسیج دانش آموزی را داریم.
وی در بخش پایانی این سخنرانی با اشاره به گسترش بیماری سرطان اشاره كرد: پزشكان دقت كنند ببینند چه عاملی موجب رشد بیماری سرطان شده است، یكی از پزشكان فهمیده در جمع نخبگان گفتند كه آب نبات ها و شكلات های رنگی به سبب رنگ هایی كه به آنها می زنند موجب سرطان می شود، این نقل قول ایشان است، پزشكان بررسی نمایند و اجازه ندهند شیرینی سازی آنها را در اختیار مردم بگذارد و اجازه ندهند انسان های سالم موجب گرفتاری شوند.
امام جمعه موقت تهران درانتها اشاره كرد: ان شاءالله خداوند به مسئولین توفیق بدهد كه بتوانند خدمات لازم را انجام دهند، مشكل را بشناسند و در رفع آن بكوشند، برای اینكه مسئله بیماری بویژه در شرایطی كه می گویند دارو كم شده بسیار مهمست و باید این مسائل را حل كرد؛ مردم صبور و مقاوم هستند، اما باید به آنها توجه و با دلسوزی و محبت رفتار كرد.

منبع: