روسیه خواهان نابودی بقایای سلاح های شیمیایی آمریكا شد

بهمن: معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی در ژنو خواهان نابودی بقایای سلاح های شیمیایی آمریكا شد.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیك، آندری بلویوسف معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی در ژنو اعلام نمود: روسیه از ایالات متحده می خواهد بقایای ذخایر سلاح های شیمیایی خویش را از بین ببرد.
بلویوسف در این خصوص اظهار داشت: در سال ۲۰۱۷، ما نابودی زرادخانه شیمیایی خویش را به اتمام رسانیدیم – حدود ۴۰ هزار تن. ما از ایالات متحده می خواهیم كه از ما پیروی كند و ذخایر باقی مانده مواد سمی خویش را در اسرع وقت از بین ببرد.
وی همینطور تصریح كرد: به علت سیاسی شدن پرونده شیمیایی سوریه و صحنه سازی در پرونده اسكریپال، سازكان منع توسعه سلاح های شیمیائی گرفتار شكاف شده است.
به گفته بلویوسف، روسیه پیوسته از ایجاد مكانیسم بی طرف و حرفه ‍ ای بین المللی تحت نظارت شورای امنیت سازمان ملل كه موارد تروریسم شیمیایی در خاورمیانه را بررسی می كند، حمایت می كند.
گفتنی است، مقامات سوریه بارها در مقابل دسیسه های آمریكا اعلام نموده اند كه این كشور هیچگاه از سلاح های شیمیایی استفاده نكرده ‎اند.