دادستان اراك: ۲۳ نفر از بازداشتی های اعتراضات هپكو آزاد شدند

به گزارش بهمن دادستان اراك اظهار داشت: اغلب كسانی كه نقش رهبری و لیدری در ماجرای اعتراضات هپكو نداشتند آزاد شدند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، قاسمی با اشاره به اعتراضات كارگران هپكو اظهار نمود: پیرو اعتراضات كارگران و بستن خط آهن كه حدودا ۱۲ ساعت به طول انجامید، بر مبنای مصوبه شورای تامین ناچارا برای بازگشایی خط اقدام شد و در این رابطه تعدادی توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.
وی افزود: شاكی این افراد اداره راه آهن و مسافرین قطار هستند كه در اثر این اقدام و اعتراضات صورت گرفته، حدود ۵ قطار امكان تردد نداشتند و مسافران در راه معطل شده بودند.
قاسمی اضافه كرد: علیرغم مدارا و همكاری با كارگران و صحبت های استاندار، فرمانده سپاه و رئیس كل دادگستری استان اعتراضات ادامه داشت و خط راه آهن كماكان بسته بود كه ۲۹ نفر دستگیر شدند.
دادستان اراك خاطرنشان كرد: ۲۳ نفر تا كنون آزاد شدند و ۶ نفر دیگر هم آزاد می شوند.
قاسمی اظهار داشت: كارگران اختلافاتی با سهامدار در ارتباط با مالكیت شركت و حقوق و مزایا دارند كه مربوط به سازمان خصوصی سازی است و در این زمینه استاندار استان مركزی مراتب را به تهران اعلام نموده و دستور رئیس جمهور در خصوص خلع ید سهامدار صادر گردیده است.
دادستان اراك خاطرنشان كرد: كلیه مسئولین استان با همه وجود به مشكلات كارگران واقف اند و تلاش ویژه در جهت حل مشكل دارند و از راه مرجع ذی صلاح مصر و پیگیر هستیم، ان شاءالله مشكل این هموطنان شریف و زحمتكش از راه مسولین دولتی در تهران حل شود و هر چه سریعتر تصمیمات منطقی و سریع اتخاذ و ابلاغ شود.