سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه مطرح كرد تحریم ظریف بن بست در سیاست خارجی امریكاست

بهمن: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، اظهار داشت: تحریم ظریف نشانه بن بست در سیاست خارجی امریكاست.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، ماریا زاخارووا در پاسخ به سوالی در مورد دیدگاه دولت روسیه در مورد تحریم وزیر امور خارجه ایران توسط دولت امریكا اعلام نمود: به نظرم تنها چیزی كه دیپلماسی امریكایی بلد هست، اعمال تحریم است. اگر از الفاظ دیپلماتیك استفاده نكنیم، و شرایط را آنطور كه هست تفسیر نماییم، ایالات متحده دارد خودشان را به بن بست می كشاند.
این دیپلمات ارشد روس افزود: آمریكایی هایی خودشان مانع استفاده خودشان از یك خط وسیع منابع و ابزارهای دیپلماتیك برای حل موضوعات و مشكلات مختلف شدند؛ با باقی گذاشتن تنها یك ابزار در چارچوب تحریم. این ابزار كار نمی كند، هیچ جا خودش را نشان نداده و همه جا هم خودش را بی اعتبار كرده و هم آن كسانی را كه به تبعیت آن پرداخته بودند.
وی ادامه داد: زمانی كه یك دولت به تمامی معنا عظیم و بزرگ از تحریم های یكجانبه استفاده می نماید بعنوان وسیله ای برای حل مشكلات، این بعنوان عدم توانمندی جهت استفاده از سایر ابزارها تعریف می شود. سوال بزرگ این است كه چرا دیپلماسی امریكایی در این راه كه كاملا به بن بست می خورد حركت می كند؟شاید شما بعنوان خبرنگار می بایست این سوال را از سوی امریكایی بپرسید؟