دادستان كل كشور مطرح كرد برخورد جدی با متخلفان در خطوط قرمز نظام الهی بخصوص در بخش حجاب

به گزارش بهمن دادستان كل كشور، اظهار داشت: تلاش ما بر این است كه جلوی خسارت و اجحاف حقوق مردم در فروش كشت و صنعت گرفته شده و حقی در این زمینه ضایع نشود.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در گفتگو با خبرنگاران در اردبیل، اظهار نمود: كشت و صنعت مغان به لحاظ اهمیت و ارزش بالایی كه دارد برای ما هم مهم تلقی می شود به صورتی كه دادستان اردبیل در این پرونده وارد شده تا با نظارتی كه انجام می شود جلوی تضییع حق و حقوق عامه و عموم مردم و همینطور دولت گرفته شود.

وی تصریح كرد: هر چند ما در قیمت گذاری و فروش كشت و صنعت هیچ دخالتی نداریم اما به دادستان اردبیل تاكید كردیم تا در این مورد ورود كرده تا با نظارت كامل جلوی خسارت احتمالی گرفته شود.

حجاب و عفاف شكل سیاسی به خود نگرفته است

دادستان كل كشور بیان كرد: از نظر ما حجاب بعنوان یك امر شرعی و قانونی در نظام اسلامی دارای جایگاه خاص و ویژه است و آنهایی كه می خواهند از فضا سوءاستفاده كرده و به برخی بدحجابی ها دامن بزنند برخورد جدی خواهند كرد.

منتظری به برخورد جدی دستگاه قضائی و نیروی انتظامی با متخلفان در خطوط قرمز نظام الهی، ارزشی و احكام دینی بخصوص در بخش حجاب و عفاف اشاره نمود و اظهار داشت: با آنهایی كه این حق الهی را زیرپا می گذارند باید بعنوان جرم مشهود دستگاه انتظامی برخورد كند و بیشتر تلاش ما بر این است تا این مورد جنبه سیاسی پیدا نكرده و برخی خارج نشینان به بدحجابی ها و بی حجابی ها دامن نزنند.

وی ادامه داد: قوه قضائیه با مفاسد اقتصادی با علل و مستنداتی كه جمع آوری می كند به شدت برخورد می كند چون كه ما بر این باوریم اگر برخورد قاطع و مقتدرانه ای با مفاسد اقتصادی و اداری انجام دهیم ریشه خیلی از مشكلات خشكانده خواهد شد.

دادستان كل كشور افزود: دستگاه قضائی به هیچ وجه از قاطعیت در این مورد كوتاه نخواهد آمد چون كه زیبنده نظام اسلامی و دستگاه اجرایی نیست كه نوعی زد و بند و تخلف در آن رخ دهند و دیگران هم در مقابل آن ساكت باشند.

منتظری عزم جزم دستگاه قضائی را در كنار سایر نهادها در برخورد جدی با مفاسد قضائی و اداری خاطرنشان كرد و خاطرنشان كرد: ما با هرگونه خسارت در هر سطح و مقطعی برخورد جدی می نماییم و با هیچ كس در این زمینه مماشاتی نخواهیم كرد.

وی در مورد فضای مجازی و برخی جرایم رخ داده در این عرصه اظهار نمود: متأسفانه به لحاظ گستردگی فضای مجازی در سال های اخیر شاهد رشد فزاینده جرایم فضای مجازی هستیم كه منشأ آنها عدم نظارت در این عرصه و تشدید برخی جرایم نظیر كلاهبرداری های و مسائل اخلاقی است.

دادستان كل كشور افزود: در كنار قوه قضائیه دستگاه های مختلف هم باید در این زمینه به وظایف خود به شایستگی عمل كنند تا مردم در كنار استفاده درست و منطقی از این فضا كه واقعیت زندگی امروز است بتوانند از صدمه های آن در امان بمانند.

منتظری تصریح كرد: ما باید به سمتی حركت نماییم تا كاهش جرایم كامپیوتری اتفاق افتاده و با فراهم كردم بحث های كنترلی و مدیریتی بتوانیم زمینه استفاده درست از این فضا و جلوگیری از هر گونه رخداد فساد و جرایم را در این بستر بگیریم.