خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۳ اردیبهشت ماه

به گزارش بهمن تصویب یك فوریت طرح تشدید مجازات اسیدپاشی، موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از بانك شهر، مواففت مجلس با كلیات طرح اصلاح ماده ˮ۶۰ˮ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، موافقت مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از عملكرد سازمان حفاظت از محیط زیست، تصویب تابعیت ایرانی برای فرزندان زنان ایرانی با مردان خارجی و…از جمله مهمترین اخبار امروز (دو شنبه) بیست و سوم اردیبهشت ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی هستند كه می توانید مشروح آنرا در لینك های زیر بخوانید.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست مسعود پزشكیان برگزار گردید و لایحه اصلاح قانون تعیین تكلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، تحقیق و تفحص از نحوه تشكیل و خرید ساختمان ها و جذب نیرو و دادن وام توسط بانك شهر و طرح اصلاح ماده “۶۰” قانون برنامه ششم دستور كار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
دراین جلسه یك فوریت طرح تصویب مجازات اسید پاشی و پشتیبانی از بزه دیدگان ناشی از آن با ۱۶۱ رأی موافق ۱۴ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در مجلس تصویب گردید.

ناطقین امروز مجلس
نماینده سنندج: دولت و مجلس عزم ارتقاء شغلی و معیشتی خبرنگاران را داشته باشند
حسینی كیا: تعویق یك ماهه كنكور اقل همكاری دولت با سیل زدگان است

***

در ادامه جلسه امروز تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از نحوه تشكیل و خرید ساختمان ها و جذب نیرو و دادن وام توسط بانك شهر در دستور كار قرار گرفت كه نمایندگان با ۱۰۶ رأی موافق، ۶۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر با آن موافقت كردند.
همچنین با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن نوسازی دستگاه های ایستگاه های شتاب نگاری كشور حداقل ۱۰۰۰ ایستگاه جدید به این شبكه اضافه خواهد شد.

نمایندگان با ۱۷۰ رای موافق، ۲۱ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در مجلس مصوب كردند كه فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی تابعیت ایرانی بگیرند.

تذكرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس
اولادقباد: خودروسازان افزایش سرسام آور قیمت خودرو را سبب شدند
نماینده رامیان: نظارت دقیق بر بازار، كالا، خدمات و خودرو ضروری است
حاجی دلیگانی: سامانه حقوقی مسئولان كشور در دسترس عموم نیست
دعوت نماینده اهواز از مقام معظم رهبری برای سفر به خوزستان
تذكر نماینده كرمانشاه در مورد طرح سامانه سردسیری

***
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با كلیات طرح اصلاح جزء یك بند “پ” ماده “۶۰” قانون پنج ساله ششم موافقت كردند كه به باعث آن ایستگاه های شتاب نگاری در كشور توسعه و نوسازی خواهند شد.
همچنین مجلس تقاضای ۱۹ تن از نمایندگان را مبنی بر تحقیق و تفحص از عملكرد سازمان حفاظت از محیط زیست از سال ۱۳۹۲ تابحال را بررسی نموده و در نهایت با آن موافقت نمود.
در آخر این جلسه علی اصغر یوسف نژاد هم تذكرات كتبی نمایندگان مجلس به مدیران اجرایی كشور را قرائت كرد.
این گزارش در حال تكمیل است…