واكنش پنتاگون به خبر خروج نیروهای آمریكائی از شمال شرق سوریه

بهمن: سخنگوی پنتاگون به اخبار منتشره درباره خروج نیروهای آمریكائی از شمال شرق سوریه واكنش نشان داد.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، روزنامه آمریكائی نیویورك تایمز در واكنش به گزارش وال استریت ژورنال درباب تصمیم واشنگتن برای خروج نیروهای این كشور از شمال شرق سوریه اعلام نمود: پنتاگون الان به كار با شركای خود در منطقه در این خصوص ادامه می دهد.
«راب منینگ» سخنگوی وزارت دفاع آمریكا «پنتاگون» امروز چهارشنبه اظهارات مذكور را اعلام كره است.
لازم به ذكر است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا ساعاتی پیش در پیامی توئیتری به صورت تلویحی اخبار منتشره درباره خروج نیروهای این كشور از سوریه را مورد تأئید قرار داد.
رئیس جمهوری آمریكا در این پیام نوشت: ما داعش را در سوریه شكست دادیم، این تنها دلیل ما در دوران ریاست جمهوری ترامپ برای ماندن در آنجا بود.
این درحالیست كه روزنامه وال استریت ژورنال ساعاتی پیش به نقل از دو مقام آگاه در دولت آمریكا اعلام نمود كه این كشور آماده خروج نیروهایش از شمال سوریه است.
مقامات آگاه در این خصوص اعلام نمودند كه واشنگتن به متحدین خود در شمال سوریه آگاهی داده است كه مقرر است به صورت فوری نیروهای آمریكائی را از مناطق مذكور خارج كند؛ مناطقی كه این كشور مدعی بود برای مبارزه به تروریست های مورد حمایت خود در آنجا نیرو مستقر كرده است.
گفتنی است، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری تركیه اخیراً و سپس تماس تلفنی با ترامپ تهدید كرده بود كه قصد حمله به نیروهای مورد حمایت آمریكا در سوریه را دارد.