، گزیده خطبه های نماز جمعه سراسر كشور، دانشجو بصیر است و بصیرت افزا

به گزارش بهمن در خطبه های امروز نماز جمعه ائمه جماعات سراسر كشور به ۱۶ آذر روز دانشجو و نقش این قشر جامعه در بخش های مختلف و مساله برجام، بودجه ۹۸، حادثه تروریستی چابهار و مشكلات اقتصادی پرداختند.
تجدیدنظر با آمریكا فكری شیطانی یا مالیخولیایی است
امام جمعه مشهد اظهار داشت: اروپا در دشمنی با ملت و دین ما جدای از آمریكا نیست، بلكه اروپا همراه با آمریكا است، خدا به عزیزان مسئول ما بصیرت دینی كامل عنایت كند تا این واقعیت ها را بینند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا- آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در خطبه های عبادی- سیاسی نمازجمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار نمود: امروز روز ۱۶ آذر، روز دانشجو است. ۱۶ آذر دو خصوصیت در جریان اجتماعی جامعه ایرانی اسلامی ما دارد.
وی اضافه كرد: خصوصیت اول اینكه ۱۶ آذر یك تابلوی تمام نمای تذكر و اعلام خطری است كه مرتب به ما یادآور می كند، دشمنی آمریكا با ایران و ایرانی یك دشمنی ۶۵ ساله تا به امروز است. خاصیت دوم این است كه خاطره ۱۶ آذر نسل نخبه جامعه ما، دانشجو و دانشگاهی را به این فكر و اندیشه وا می‎ دارد كه در صف مقدم مقابله با استكبار و جهان خواری آمریكا قرار دارد.
علم الهدی اظهار داشت: در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ درست چهار ماه پس از كودتای آمریكایی ۲۸ مرداد كه آمریكایی ها محمدرضاخان ناپاك را دوباره به كشور بازگرداند و دولت مردمی و ملی مصدق را ساقط كردند، بنا شد كه معاون رئیس جمهور آمریكا به این كشور مسافرت كرده و اثر جنایت شیطانی خویش را در ۲۸ مرداد در حاكمیت یك جریان ناپاك شیطانی دیكتاتوری پهلوی در این مملكت ببیند و ارزیابی كند.
امام جمعه مشهد افزود: پیش از آن در روز ۱۴ آذر به سبب ورود كاردار سفارت انگلیس به كشور، تظاهراتی در دانشگاه و بازار تهران اتفاق افتاد، به این علت كه ایران رابطه خویش را با بریتانیای شیطان آن روز قطع كرده بود و این تجدید رابطه با دولت انگلیس و آمدن كاردار سفارت انگلیس به این كشور، باعث شد كه جریان های نخبه و بصیر جامعه در مقابل حاكمیت ستم شاهی حكومت وقت قیام و مقابله كنند. روز ۱۵ آذر هم تظاهرات ادامه پیدا كرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان كرد: قرار بود در روز ۱۷ آذر نیكسون، معاون رئیس جمهور آمریكا، وارد كشور شود. آنها به جهت اینكه زمینه كشور را آرام كنند، جلادهای شاهی تصمیم گرفتند تا سركوبی شدیدی را نسبت به دانشجویان و دانشگاه در روز ۱۶ آذر انجام دهند. بامداد نیروهای امنیتی به داخل دانشگاه ریختند، عده ای را كتك زند، عده ای را زخمی كردند، برخی دانشجویان را كه احتمال می دادند سر حلقه حركت باشند را دستگیر كردند و در دانشكده فنی دانشگاه تهران با شلیك نیروهای امنیتی سه دانشجو به خون خود تپیدند، احمد قندچی، آذر شریعت رضوی و مصطفی بزرگ نیا.
وی افزود: خون این سه دانشجو روی زمین دانشگاه ریخت، برای فردایی كه بنا است از معاون رئیس جمهور آمریكا استقبال شود. معاون رئیس جمهور آمریكا در روز ۱۷ آذر به تهران آمد و وارد دانشگاه شد، در حالیكه هنوز سالن دانشكده فنی دانشگاه تهران به خون این سه دانشجو رنگین بود. قدم روی خون جوانان این مملكت گذاشت و دكترای افتخاری حقوق از دانشگاه تهران گرفت و عناد و دشمنی رسوب شده نهادینه آمریكا با این ملت و كشور را تایید نمود.
علم الهدی با اشاره به اینكه از آن روز تا امروز ۶۵ سال می گذرد و عناد و دشمنی آمریكا در روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ با دشمنی آمریكای امروز قابل مقایسه نیست، عنوان كرد: این دشمنی چند برابر شده و در خلال این سال ها روزافزون ادامه پیدا كرده است. این فكر در مغز هر انسانی در این ملكت به وجود بیاید كه مقداری در ارتباط با آمریكا تجدیدنظر نماییم، این فكر یا فكر شیطانی یا فكر جنون و مالیخولیایی است. آیا می توان در ارتباط با این جریان معاند ۶۵ ساله فكر دیگری كرد یا می توان مسئله دیگری را در بین گذاشت؟
امام جمعه مشهد تصریح كرد: روز ۱۶ آذر، روز آغاز جنبش دانشجویی است كه تا امروز ادامه دارد و مظاهر زیادی در كشور داشته است. حركاتی كه ما داریم باید جهت دار باشد. امروز نسل دانشجو ودانشگاهی به صورت یك عامل و عنصر فعال، فناور و اندیشمند در تعالی و توسعه علم، دانش و فناوری این كشور می درخشد اما باید این توسعه علم و فناوری دارای جهت و جهت آن مقابله با استكبار و برخورد با آمریكا باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه كرد: اگر امروز بنا شد فردی در جریان های دانش بنیانی و بنیان دانشی در عرصه گسترش فناوری و علم فعالیت كند، باید در جهت این خصوصیت كه باید با آمریكا بجنگیم، باشد، یعنی آنچه رابطه ما را با دنیای غرب از نظر نیاز اقتصادی و علم و فناوری قطع كند و ما را روی پا در یك عرصه قدرتمند بالای علم و فناوری قرار دهد كه دیگران به ما وابسته باشند. این همان جهت ضد استكباری است كه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بر روی این مسئله اصرار دارند كه باید اینگونه انجام گیرد.
وی افزود: در سیاست های ما هم باید همین گونه باشد. امروز سیاست خارجی ما با این دشمن ۶۵ ساله باید از یك محور كامل برخوردار باشد و آن محور جنگ و ستیز با آمریكا است.
علم الهدی بیان كرد: آن روز در كودتای ۲۸ مرداد كه آمریكای ها وارد شدند و ۶۵ سال جنایت و دشمنی را در كارنامه برخورد خود با این ملت و مملكت قرار دادند، انگلیس ها پای آمریكایی ها را به كشور باز كردند، یعنی اروپا در دشمنی با ملت و دین ما جدای از آمریكا نیست، بلكه اروپا همراه با آمریكا است. خدا به عزیزان مسئول ما بصیرت دینی كامل عنایت كند تا این واقعیت ها را بینند. حالا قریب ۷ ماه است كه آمریكا از برجام خارج شده، اما شما به اروپا چسبیدید، روی ارتباط با آن حساب می كنید تا در برجام با اروپا باقی بمانید و به همان وضعیت تن دهید كه اروپا مشكل شما را حل كند. آیا ۷ ماه تجربه برای شما كافی نیست؟
امام جمعه مشهد ابراز عقیده كرد: شما در قصه برجام هسته فناوری هسته ای ملت و مملكت را كه با خون شهیدان هسته ای آمیخته بود، روی پای اروپا و آمریكا ریختید و بدتر از آن با تصویب CFT و الحاق به كنوانسیون FATF، شخصیت اقتصادی و سیاسی این مملكت و نظام را دارید روی پای اروپا می ریزید، به امید اینكه به شما در مقابل تحریم های آمریكا نظر كند. مگر اروپا از آمریكا جدا است؟ بیایید به خودمان فكر نماییم.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: مقام معظم رهبری از ۴، ۵ سال قبل برای امروز ما نسخه دادند كه اگر عملی می شد، مشكل طلا، ارز، گرانی و مضیقه معیشت را نداشتیم. این نسخه را زیر پا گذاشتید و به اروپا و آمریكا چسبیدید كه این وضع زندگی ما شد، این فشارهای معیشتی بر سر ما آمد.
وی افزود: پریشانی برای مردم فقیر ما بوجود آمده كه امروز خانواده هایی در این شهر زندگی می كنند و با بچه های خود دغدغه دارند كه آیا شام یا نهار دارند یا نه. این وضع را شما به وجود آوردید. روز به روز معیشت تنگ تر و گرانی بیشتر می شود، دخترهای عقد كرده در خانه ها مانده اند، یخچال ۳ میلیونی ۱۵ میلیون شده است و مردم نمی توانند مشكلات اولیه زندگی خویش را حل كنند، اما باز هم شما به اروپا چسبیدید.
علم الهدی عنوان كرد: شما قصد دارید CFT را تصویب كنید. شورای نگهبان رد كرده، اما می خواهید آنرا به مجلس و از مجلس به شورای نگهبان بكشایند و اگر نشد به مجمع تشخیص مصلحت ببرید تا در آنجا با یك عده از همدستان خود دست به دست هم دهید و هستی استقلال اقتصادی و سیاسی مملكت را روی پای دشمن بریزید، دشمنی كه ۶۵ سال است كه دشمنی و عداوت او رسوب كرده و به هر میزان اقتدار و عزت ما بیشترشده، دشمنی او شدیدتر می گردد.
ترورهای كور به امنیت ایران اسلامی خدشه ای نمی زند
امام جمعه قم اظهار داشت: ترورهای كور دشمنان و بدخواهان به امنیت ایران اسلامی خدشه ای نمی زند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلی قدس با اشاره به حادثه اخیر تروریستی در چابهار و تسلیت این واقعه به هم وطنان عنوان كرد: در این حادثه تلخ تروریستی دو تن از نیروهای جان بر كف و فداكار نیروی انتظامی به شهادت رسیدند و تعدادی از مردم بی گناه هم مجروح شدند.
آیت الله سعیدی اضافه كرد: مردم ایران همواره پای آرمان های انقلابی ایستاده اند و شهدای زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب كرده اند از این رو هیچ گاه با ترورهای كور دست از انقلاب اسلامی برنمی دارند بلكه منسجم تر و یكپارچه تر به همراه مسئولان درسی فراموش نشدنی به دشمنان خواهند داد.
وی خاطرنشان كرد: امنیت در نظام و جمهوری اسلامی خط قرمز همه ملت ایران است و ترورهای كور دشمنان و بدخواهان به امنیت ایران اسلامی خدشه ای نمی زند و دشمنان در بر هم زدن امنیت كشور آرزوهای خویش را به گور می برند.
امام جمعه قم با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو هم خاطرنشان كرد: این روز یادآور و بیان كننده حماسه انقلابی قشر دانشجو در مقابل دشمنان سرسخت و مداخلات آنان در سطح كشور در طول تاریخ انقلاب است.
وی تصریح كرد: یكی از اهداف متعالی انقلاب اسلامی وحدت میان حوزه و دانشگاه است كه امیدواریم دانشجویان و طلاب در تحقق این هدف مهم تلاش كنند.
آیت الله سعیدی همینطور بیان كرد: دانشجویان انقلابی و متعهد باید در راه رشد و تعالی انقلاب و استقلال و آزادی و عزت و اقتدار ایران حركت كنند و دست از تلاش علمی برندارند.
وی اظهار نمود: دشمنان همواره با انواع و اقسام توطئه ها به مقابله با انقلاب پرداخته اند و امروز با جنگ نرم و تصویرسازی های موهوم و فریب كاری خواسته اند تا مانع از رسیدن دانشجویان به اهداف متعالی خود شوند.
امام جمعه قم اظهار داشت: دانشجویان فرهیخته در مقابل فتنه گری های دشمن ایستاده اند و هوشمندانه در حركتند و با بصیرت و آگاهی و دانش این توطئه ها را خنثی می كنند.
وی با اشاره به جنایات اسرائیل در فلسطین و منطقه تصریح كرد: این رژیم غاصب بالغ بر ۱۸۰ جنایت را در كارنامه خود ثبت كرده و خیلی از جنایات ثبت نشده ای دارد كه بر ضد مردم فلسطین روا داشته است.
وی اظهار نمود: رژیم صهیونیستی خیلی از مردم در فلسطین اشتغالی را از سرزمین مادری خود اخراج كرده و بیشتر از ۵۰۰ شهر و روستا را به تصرف خود درآورده است.
امام جمعه قم بیان كرد: انقلاب اسلامی كه با اراده الهی و خون شهیدان به بار نشست همواره در مقابل متجاوزین و مستكبران ایستاده است و همچنان فریاد مرگ بر آمریكا و اسرائیل سر می دهد.
وی در مورد سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان كرد: این شورا قرارگاه فرماندهی فرهنگی كشور به حساب می آید كه با برنامه ریزی و سیاست گذاری و پایش فرهنگی به مقابله با تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمن می پردازد.
آیت الله سعیدی با اشاره به جایگاه قم بعنوان حرم اهل بیت(ع) اظهار نمود: مسئولان باید نگاه ویژه ای به قم داشته باشند و پروژه های نیمه كاره را مورد توجه قرار دهند؛ بخصوص پروژه منوریل باید تمام شود و برای رهایی از مشكلات فعلی چاره اندیشی كنند.
وی بیان كرد: در قم جاذبه های مذهبی زیادی وجود دارد و وجهه گردشگری این شهر یك گردشگری مذهبی به حساب می آید كه باید با سرمایه گذاری به توسعه و آبادانی قم بعنوان حرم اهل بیت(ع) اهتمام شود.
امام جمعه قم در انتها تصریح كرد: یكی از نشانه های تقوای الهی رفتار نیكو و حسن خلق است انسان باید در همه مراحل زندگی خود با دیگران حسن خلق داشته باشد و پذیرای انتقادات و رهنمون ها باشد.
دانشجو بصیر است و بصیرت افزا
امام جمعه شیراز با تبریك روز دانشجو و اشاره به خصوصیت های دانشجویی، تصریح كرد كه بصیر بودن و بصیرت افزایی از خصوصیت های بارز و لازم دانشجویی به حساب می آید.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا منطقه فارس، آیت الله لطف الله دژكام در خطبه های نماز جمعه ی شیراز، اظهار داشت: امروز شانزده آذرماه، روز دانشجو نامگذاری شده و شایسته است كه نسبت به مقام پرارزش و مقدس دانشجویی، تجلیل و تكریم شود.
آیت الله دژكام اظهار داشت: بنده تعمد دارم كه كار دانشجویی را مقدس بنامم، چونكه آموزه های دینی ما برای آموختن علم قداست قائل است. گرامی داشت روز دانشجو هم به خاطر احترام مقام دانش است.
او افزود: اگر خدای ناكرده دانشجو از این حیثیت جوینده دانش بودن خارج شود، چیزی باقی نمی ماند؛ اینكه فردی همه فعالیت های یك دانشجو را انجام دهد الا علم آموختن.
وی اظهار داشت: جامعه مخارجی را تحمل می كند كه یك نفر به دنبال دانش رفته و دانشجو باشد؛ این هزینه ها برای آنست كه دانشجو فردا با علمش به داد جامعه برسد؛ دانشجویی كه درس نمی خواند و به دنبال علم نیست حق ندارد در دانشگاه بماند.
امام جمعه شیراز با تصریح اینكه نخستین خصوصیت دانشجو درس خواندن است؛ اظهار داشت: دانش هایی كه در مراكز آموزش عالی تدریس می شود، دو قسم است، بعضی آموزش های آلی و بعضی آموزش های اصالی است و اصالت دارد. در دانش آلی می خوانیم كه طبیعت را تسخیر نماییم، اما آموزش اصالی خودش مطلوبیت دارد.
آیت الله دژكام، در بیان مثال این آموزش ها فیزیك و شیمی و ریاضی و… را از آموزش های آلی و خداشناسی را از آموزش های اصالی دانست و تصریح كرد كه دانشجو باید از ابتدا جنبه كابردی علومی را كه می آموزد، بداند تا بتواند از آنها برای آینده جامعه استفاده مطلوب داشته باشد.
او همینطور با تاكید بر ضرورت اطلاع دانشجو از هدف علم آموزی و حركت در این مسیر، اظهار داشت: دانشجو یك نقش اجتماعی دارد، چشم دیگران است، بصیرت دارد و بصیرت می افزاید، روز شانزده آذر به این جهت روز دانشجوست كه عده ای از دانشجویان جان فدا كردند كه كشور جلو برود. كار علمی و دانش افزایی اگر با نگاه عمیق باشد، بصیرت خواهد شد؛ باید دانشجویان بصیر تشویق شوند.
آیت الله دژكام با تصریح اینكه حركت های دانشجویی برمبنای بصیرت اثرگذار و ماندگار است، اظهار داشت: جوانان دانشجو كه امید آینده كشور هستند و دیر یا زود كشور را اداره خواهند كرد باید جهتگیری كشور و ملت را در جهت اهداف اصیل علمی و دانشجویی خود تبیین كرده، یاد بگیرند و به دیگران یاد بدهند.
امام جمعه شیراز تصریح كرد كه حركت دانشجویی ضد سلطه و استكبار و استبداد و طالب استقلال كشور است و اظهار داشت: مخالفت حركت دانشجویی با استبداد یك نكته دینی به حساب می آید چونكه اسلام هم با استبداد مخالف است.
آیت الله دژكام تصریح كرد كه امروز باآنكه در كشور ما شكل و ساختار استبدادی كوبیده شده و از بین رفته است اما امكان دارد روحیه استبدادی وجود داشته باشد و دانشجویان باید مراقب این مورد باشند.
وی با اشاره به در پیش بودن سال روز شهادت حضرت آیت الله شهید سید عبدالحسین دستغیب، نخستین امام جمعه شیراز در دوران پس از انقلاب، ضرورت پاسداشت مقام این شهید را خاطرنشان كرد و تصریح كرد كه بدن تكه تكه این شهید مهراب، حجت قاطع برحق بودن انقلاب اسلامی است.
او همینطور ضرورت توجه نمایندگان مجلس و دستگاه قانونگذاری در تدوین قوانین و دقت در ابعاد مختلف یك قانون و تاثیرات آنرا خاطرنشان كرد و تصریح كرد كه نباید هر نكته ای كه افراد تذكر می دهند را سیاسی جلوه داد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، امام جمعه شیراز در بخشی از خطبه های نماز در ادامه مباحث هفته های گذشته پیرامون عدالت، ضمن یادآوری اینكه تلاش همه از مسئولین و مردم باید فراگیر شدن عدالت در تمام اركان جامعه باشد، تصریح كرد كه عدالت فقهی، عدالت اخلاقی و عدالت اجتماعی از اقسام و ابعاد عدالت است.
آیت الله دژكام با تصریح اینكه خداوند در قرآن كریم تاكید دارد كه حتی با دشمنان خود هم به عدالت رفتار كنید، اظهار داشت: یكی از جنبه های عدالت، عدالت فقهی است، یعنی همانگونه كه در رساله مراجع می خوانیم، كارهایی كه تنها یك انسان عادل می تواند انجام دهد، امام جماعت، قاضی، شاهد و… باید عادل باشند.
او با اشاره به اینكه عدالت فقهی آنست كه انسان ظاهر الصلاح باشد؛ نوع دیگر عدالت را عدالت اخلاقی، دانست و اظهار داشت: علمای اخلاق نگاه به درون انسان می كنند، انسان عادل باید اخلاق متعادلی داشته باشد، نه به جانب افراط نه به جانب تفریط، متمایل نشود.
آیت الله دژكام شكل سوم عدالت كه خیلی اهمیت دارد را عدالت اجتماعی دانست و با اشاره به سوره مباركه مائده و سوره مباركه بقره اظهار داشت: عدالت اجتماعی یعنی در رفتار با دیگر انسان ها عادلانه عمل نماییم.
دشمن بدنبال تحریف نمادهای استكبارستیزی در جامعه اسلامی است
امام جمعه ارومیه اظهار داشت: همه آحاد جامعه بخصوص جوانان در حفظ و انتقال سمبل های استكبار ستیزی به نسل های بعدی تمام تلاش خویش را به كار گیرند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه ضمن گرامیداشت ۱۶آذر و روز دانشجو، این روز را سمبل استكبار ستیزی جوانان و دانشجویان ایران اسلامی دانست و اضافه كرد: دشمن همواره به دنبال تحریف و كم رنگ كردن نمادهای استكبار ستیزی و استقامت و عدالتخواهی در جوامع اسلامی است و دانشجویان و دانشگاهیان كشور باید با الگو قرار دادن شهدای ۱۶ آذر سال۱۳۳۲ پرشور و شعورتر از نسل های قبل نسبت به حفظ و انتقال سمبل های استكبار ستیزی به نسل های بعدی اهتمام داشته باشند.
وی با اشاره به پیام اخیر مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری نماز تصریح كرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی خیلی از مشكلات و گرفتاری های كشور نشأت گرفته از عدم پرداخت صحیح به حقیقت جایگاه نماز است و همه آحاد جامعه و در صدر آن مسئولین و مدیران نسبت به ترویج فرهنگ اقامه و زنده نگه داشتن نماز در جامعه اقدام نمایند.
امام جمعه ارومیه با تاكید بر اینكه بر مبنای آیات قرآن اقامه نماز و احیای جایگاه حقیقی آن از بروز منكرات در جامعه جلوگیری می كند به اقامه نماز در بعضی ادارات اشاره نمود و اضافه كرد: اقامه نماز باید در تمام شریان های اجتماعی جامعه، ادرات، دانشگاه ها و مدارس جاری باشد و مسئولین ارشد و رده بالا ضمن سرمایه گذاری در ترویج و احیای فرهنگ نماز خوانی در جامعه باید مسئله نماز را بعنوان یكی از اصلی ترین معیارهای سنجش صلاحیت كاركنان خود مد نظر قرار دهند.
وی حفظ اتحاد و همدلی در جامعه را یكی از ملزومات همه جوامع به خصوص آذربایجان غربی دانست و اضافه كرد: تفاوت در رنگ و زبان برپایه آیات صریح قرآن از نشانه های خداوند تبارك و تعالی است و مسئولان نباید با استفاده از چنین موضوعاتی مبادرت به تفرقه افكنی میان جامعه كنند.
حجت الاسلام قریشی با اشاره به اینكه دشمنان نظام همواره به دنبال گسست همدلی و اتحاد مردمان این مرز و بوم بوده اند عنوان كرد: مسئولین استان باید در سخنرانی ها با در نظر گرفتن رضایت الهی و درایت خود و سخنان صریح و شفاف، جلوی هرگونه سوءاستفاده معاندین نظام از آنان را بگیرند.
وی اضافه كرد: بنا به حدیثی از حضرت علی (ع) نمایندگان هر جامعه نمایانگر ظرفیت تعقل و داریت آن جامعه هستند و بنابراین مردم باید در انتخاب نمایندگان خود با نكته سنجی و درایت كامل عمل كنند.
بودجه ۹۸ حامی تولید و عدالت اجتماعی باشد
امام جمعه اراك اظهار داشت: بودجه ۹۸ باید حامی تولید، عدالت اجتماعی و محرومان باشد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در نماز عبادی سیاسی اراك با اشاره به اینكه خداوند نخستین و پیامبر اسلام(ص) دومین معلم بشریت است، اضافه كرد: علم و دانش معیار عظمت و فخر عالم بشریت است و خداوند به واسطه علم الاسما بودن سجده بر آدم را به فرشتگان خود امر كرد.
وی با اشاره به اینكه انسان به واسطه اكرام خداوند دارای عقل و شعور است كه مانع خیلی از زشتی ها و رذایل می شود، این اكرام خداوند را از علل شكرگذاری دانست.
امام جمعه اراك وجود محكمه وجدان را بزرگترین محكمه در درون انسان ها عنوان نمود كه مانع زشتی ها می گردد و اظهار داشت: حضور و رسالت پیغمبر از جانب خداوند هدایتگری به سمت انوار بصیرت حق، فضایل و خوبی ها و زنده نگهداشتن دل هاست كه البته زنده ماندن دل ها بسته به افراد دارد كه با نماز، تلاوت قرآن، حضور قلب و یادخدا زنده می ماند و تمام شخصیت و حقیقت وجودی افراد به زنده بودن قلب باز می گردد و این قلب سلیم در قیامت فریادرس خواهد بود.
وی تصریح كرد: باید شخصیت خویش را برای قیامت بسازیم و قدردان داشته های خود مانند پیغمبر اسلام(ص) بود.
دری نجف آبادی با اشاره به ۲ رخداد مهم آبانماه اظهار داشت: ۱۶ آذر ماه به سبب ایستادگی دانشجویان در سال ۱۳۳۲ در مقابل نیكسون در تقویم روز دانشجو نام گرفت، همینطور ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته و در واقع حوزه و دانشگاه دو بازوی توانمند ملت است و اگر این ۲ بازو خوب عمل كنند و قدردان آن باشیم كارایی بالایی در كشور خواهند داشت.
وی خاطرنشان كرد: رسالت دانشجویان در این برهه بسیار سنگین است چراكه انقلاب اسلامی به سادگی به دست ما نرسیده است و باید فرصت ها را غنیمت دانست
امام جمعه اراك با تاكید بر اینكه دانشگاه باید كانون علم، ایمان و معرفت باشد و در تولید علم و دانش كشور باید به مرزهای علم برسد، اضافه كرد: حكمت گمشده مومن است و به سمت علم و دانش حركت می كند و در دانشگاه ها هم نباید در حوزه علم كوتاه آمد.
وی دانشجو را طلبه دانست و با اشاره به اینكه باید قدردان فرصت ها بود. بیان كرد. جمهوری اسلامی كانونی است كه از نظر دانش، مهارت و فناوری و علوم انسانی و… به صورت نسبی سرآمد جهان است و به واسطه جمعیت ۸۰ میلیونی خود باید ۸۰۰ هزار دانشمند سرآمد داشته باشد.
دری نجف آبادی افزود: جوانان و دانشجویان ما باید اصل را بر علم آموزی بگذارند، فعالیت های سیاسی خوب است، اما نباید همه عمر را صرف كار سیاسی كرد بلكه باید خدمتگزار مردم بود و امید است در كنار علم آموزی در مبارزه با استكبار فعال تر عمل كنند و با تولید مقالات علمی و فناوری ایران در عالی ترین رده جهانی قرار گیرد و همسو با ترازهای خاندان حركت كنند.
وی با اشاره به هفته علم و فناوری بر ضرورت تجاری سازی علوم تصریح كرد و اظهار داشت: متاسفانه دانشگاه و دانشجویان مدارك محور شده اند، در حالیكه علم باید پشتوانه كار و مهارت داشته باشد و این ایراد به نظام آموزشی كشور وارد است، آموزش فنی و حرفه ای جز اصول اولیه است و باید مهارت به دانشجویان آموخت، امروز هر بشكه نفت ۵۰ دلار را می فروشیم، اما طرف مقابل یك موبایل را ۵۰۰ دلار می فروشد و اینجاست كه جایگاه مهارت و تجاری سازی علم مشخص می گردد و می توان با عنایت به ظرفیت صنعتی استان ذهن افراد برای مهارت آموزی آماده و ترغیب كرد.
نماینده ولی فقیه در استان مركزی با اشاره به فصل بودجه ۹۸ اظها كرد: بودجه باید حامی تولید، عدالت اجتماعی و محرومان باشد و جامعه را با كار و تلاش و فعالیت سالم تشویق و اشتغال پایدار تولید كند، از مصارف زائد كاست و به كار و تولید، توسعه صادرات، كاهش واردات و پشتیبانی از سرمایه گذاری مفید توجه كرد و در این راستا باید بانك ها هم حمایت ویژه داشته باشند و به سمت كارهای مولد رفت بنابراین لازم است، مجلس هوشیارانه عمل كنند.
وی افزود: دشمن همواره توطئه های خویش را دارد، اما سوءتدبیر را نباید به دشمن نسبت داد، نوسانات نرخ ارز و تخصیص حتی یك دلار باید تمام و كمال مراقبت شود تا هر دلار در جای درست خود هزینه شود و همه باید مواظب بیت المال باشیم.
امام جمعه اراك با اشاره به حادثه تروریستی چاربهار و شهادت دو تن از خادمان ملت عنوان كرد: منافقان و كوردلان بدانند كه كور خوانده اند، نمی توانند بین ملت ایران موقعیتی یابند، مردم ما یكپارچه در مقابل همه جریان های فاسد و مفسد ایستاده اند و این حادثه نشان داد كه دشمن بیكار ننشسته است و باید هوشیار بود.
وی با اشاره به تاكیدات مقم معظم رهبری در حوزه نماز عنوان كرد: نمازخوانی از خانواده باید در جوانان و فرزندان ریشه كند چراكه نماز بزرگترین سرمایه دین و آخرت و در واقع چراغ و چشمه سار خیر و بركت است.
دری نجف آبادی در انتها با اشاره به رخدادهای هفته جاری یاد و خاطره شهید آیت الله دستغیب، خلبان كشوری، آیت الله گلپایگانی را گرامی داشت.
۱۶ آذر روز استكبار ستیزی است
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاكید بر اینكه ۱۶آذرماه یكی از روزهای درخشان تاریخ ایران است، اظهار نمود: رژیم طاغوت نتوانست حركت دانشجویان تهران را در این روز تحمل كند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس، با اشاره به شایعه پراكنی دشمنان در مورد تحریف قرآن اظهار نمود: هم شیعیان وهم اهل سنت معتقد هستند كه قرآن همان كتابی هست كه بوده، ازاین رو هرجا كه بر ضد قرآن حركتی صورت گیرد، قلب ها و زبان ها بر ضد آن حركت خواهد نمود.
امام جمعه بندرعباس با تاكید بر اینكه اتحاد میان شیعیان و اهل سنت دشمن دارد، خاطرنشان كرد: دشمنان مثل من و امام جماعت اهل سنت سخن می گویند و با این حركت هم به استان و هم به وحدت اسلامی هرمزگان ضربه می زنند.
آیت الله نعیم آبادی با تاكید بر اینكه باید به فضای فكری خود دقت نماییم، اظهار داشت: قوی ترین آشپزی های خارجی برای تغییر افكار و از بین بردن وحدت مسلمانان؛ می دانند مباحث را چگونه و با چه آهنگی بیان كنند.
وی اضافه كرد: از آنجایی كه این صدا، صدای خارج از كشور است و ما را ول نمی كند، بنابراین دولت اسلامی باید به جریان قرآنی بیشتر بها دهد.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اینكه زبان سرخ نه فقط سرسبز بلكه همه بدن را جهنم می سازد، اظهار نمود: بیهوده عصبانی شدن، خشم، فریاد زدن و… عیب محسوب می شوند، ازاین رو باید بیشتر مراقب اعمال و رفتارهایمان باشیم.
آیت الله نعیم آبادی با تاكید بر اینكه سفارش به تقوی در هر دو خطبه عنصر جدی در نماز است، بیان كرد: انسان اول باید خویش را بشناسد و هم والدین به تربیت فرزندان خود توجه ویژه ای داشته باشند.
وی با تاكید بر اینكه قاچاق حرام است، اضافه كرد: والدین از حرام بودن درآمد ناشی ار قاچاق اطلاع دارند و باید هنگام تربیت فرزندان به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.
امام جمعه بندرعباس با تاكید بر اینكه ۱۶آذرماه یكی از روزهای درخشان تاریخ ایران است، اظهار نمود: از آنجایی كه رژیم طاغوت نتوانست حركت دانشجویان تهران را تحمل كند، بنابراین ۳ نفر از دانشجویان را به شهادت رساند.
آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اینكه آمریكا اُم شیاطین است، تصریح كرد: امروز، روز استكبار ستیزی است و حركت دانشجویان تهران ادامه و رشد یافت تا اینكه لانه جاسوسی آمریكا توسط همین دانشجویان به رهبری بنیان گذار كبیر انقلاب اسلامی تسخیر شد.
دانشجوی انقلابی باید به انقلاب پایبند باشد
امام جمعه زنجان اظهار داشت: دانشجوی انقلابی كسی است كه به مبانی دینی و ارزش های اساسی انقلاب پایبند باشد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، آیت الله علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان، اظهار نمود: علم در اسلام جایگاه بسیار ویژه ای دارد. از منظر امام علی(ع) جامعه ای كه در آن علم و معرفت رشد كند آن جامعه توانمند و مقتدر خواهد بود.
وی اضافه كرد: مجاهد فی سبیل الله و اهل علم دو گروه نزدیك به مقام و منزلت انبیا در قیامت هستند، در زمان پیامبر اسلام(ص) هیچ انسان شریفی به منزلت پیامبر اكرم(ص) نمی رسید، در نتیجه انسان عالم در مقابل انسان غیر عالم هم از چنین مقامی برخوردار می باشد.
آیت الله خاتمی خاطرنشان كرد: علم جهت دار یعنی برای رضای خدا فرا گرفته شود و بدان عمل كند و فرد برای رضای خداوند هم به سایر افراد یاد دهد كه این علم علم معرفت زا و با تقوا خواهد بود كه این شخص هم بر روی زمین و هم در ملكوت آسمان جایگاه والایی خواهد داشت.
امام جمعه زنجان در ادامه به مناسبت های هفته پیش رو اشاره نمود و اضافه كرد: ۱۶ آذر روز دانشجو نامگذاری شده است؛ امام راحل دانشجو را ذخیره ملت معرفی كردند، منشأ تمام گرفتاری یك كشور از دانشگاه و حوزه های علمیه است و منشأ سعادت مادی و معنوی هم از دانشگاهای و حوزه های علمیه است.
آیت الله خاتمی یادآورشد: جنبش دانشجویی از سال ۱۳۳۲ با ماهیت كفرستیزی، استبدادستیزی و استعمارستیزی آغاز شد و در ادامه ۳ دانشجو توسط گارد شاهنشاهی در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.
وی خاطرنشان كرد: دانشجو باید پابند استقلال كشور باشد، دانشجو باید بصیریت سیاسی، بصیرت مند و دشمن شناس باشد و دانشجو انقلابی باید تقوای دینی و تقوای سیاسی داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح كرد: ۱۸ آذرماه سال ۷۲ سالروز ارتحال آیت الله گلپایگانی، ۱۸ آذر ۱۹۱۷ میلادی اشتغال سرزمین های فلسطین توسط نیروهای انگلیسی است. در ۱۸ آذرماه سال ۶۰ هم نماز جمعه ایران توسط دشمنان نظام بمباران شد.
آیت الله خاتمی اضافه كرد: ۱۹ آذرماه سال ۶۳ به فرمام راحل شورای عالی انقلاب فرهنگی بعنوان قرارگاه مقدم و فرماندهی مهندسی فرهنگی نظام اسلامی تشكیل شد، ۱۹ آذرماه ۱۹۴۸ میلادی از جانب سازمان ملل با مبحث حقوق بشر تصویب رسید و در آذر سال ۶۰ شهید محراب آیت الله دستغیب به شهادت رسید.
كوشش برای تحقق تمدن اسلامی از مهمترین رسالت های دانشجویان است
امام جمعه ایلام عدالتخواهی، بصیرت افزایی، گسترش گفتمان انقلاب اسلامی حضور فعال در جنبش نرم افزاری و دفاع از ارزش های دینی و كوشش برای تحقق تمدن اسلامی را همچون وظایف مهم دانشجویان در این برهه از زمان عنوان نمود.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین «الله نور كریمی تبار» در خطبه های این هفته ی نماز جمعه با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری نماز، اظهار نمود: پیام معظم له بسیار پرمعنا بود و ایشان در این پیام به نقش بازدارندگی نماز از منكرات و شرط تحقق آن یعنی خشوع در به جا آوردن این فریضه تاكید داشتند.
وی با اشاره به اینكه دشمن بواسطه ی فضای مجازی تا درون خانه ها نفوذ پیدا كرده است، خاطرنشان كرد: خدا با نماز از ما دعوت كرده به سویش برویم و ما را تحویل می گیرد، پس باید به واسطه ی ایبن فریضه زنگارهای غفلت آور و منحرف كننده را از درون خود بزداییم.
امام جمعه ی ایلام رسالت نمارخوانان و افراد متقی در محلات را مهم خواند و خاطرنشان كرد: می توان با به جا آوردن امر به معروف و نهی از منكر و استمرار آن در این زمینه نقش آفرین بود.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام در بخش دیگر خطبه ها به روز دانشجو اشاره نمود و با تشریح واقعه ای كه در سال ۱۳۳۲ به شهید شدن سه دانشجوی دانشكده فنی تهران انجامید، اظهار داشت: این سرآغاز جنبش دانشجویی است كه تاثیرات مثبت و خوبی داشته است اما از آن زمان به بعد آمریكا برای این جریان سرمایه گذاری كرد و تعدادی از دانشجویان ما فریب خوردند و در دامن آمریكا قرار گرفتند.
وی با اشاره به روز جهانی خاك هم اظهار داشت: از آنجائیكه ۹۵ درصد از مواد غذایی انسان از خاك تهیه می گردد و تولید یك سانتیمتر خاك بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ سال طول می كشد، لازم است جهت پیشگیری از فرسایش این نعمت پرارزش همه شهروندان به خصوص دستگاه های تخصصی تلاش خویش را به كارگیرند.
امام جمعه ایلام از تدبیر استاندار در آوردن میز خدمت به مصلای نماز جمعه با حضور تعداد زیادی از مدیران كل دستگاه ها و كارشناسان قدردانی كرد و اظهار داشت: امیدواریم این حركت استمرار داشته باشد.
وی با اشاره به اینكه تقاضای خیلی از ارباب رجوع استخدام در دستگاه های اداری است، خاطرنشان كرد: امروز در دستگاه های اداری امكان استخدام وجود ندارد و رفع مشكل بیكاری در كوتاه ترین زمان امكان پذیر نیست و مردم مطمئن باشند استاندار و مدیران كل در این زمینه تلاش می كنند اما آنچه در این زمینه نقش مهمی دارد؛ اراده افراد جویای كار است كه دولت برنامه های خوبی برای كمك به آنان فراهم نموده است.
۱۶ آذر یك واقعه تاریخی ماندگار در تاریخ است
نماینده ولی‎فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‎آباد اظهار داشت: ۱۶ آذر یك واقعه تاریخی ماندگار در تاریخ است.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، آیت‎الله سید احمد میرعمادی در خطبه‎های این هفته نماز جمعه خرم‏آباد، اظهار نمود: علت نامگذاری۱۶ آذر به‎نام روز دانشجو، به سبب این بود كه سه دانشجوی در مقابل سفر نیكسون معاون رئیس جمهور آمریكا اعتراض و ایستادگی كردند و به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به اینكه هم اكنون جنبش دانشجویی ۶۵ سال سابقه دارد، خاطرنشان كرد: هدف از این جنبش حركت جوانان به سمت اصلاح وضعیت كشور، پیشگیری از انحراف سیاسی در سیاست های كلان كشور و ایستادگی در مقابل استكبار و استبداد بود.
امام جمعه خرم‎آباد تصریح كرد: ۱۶ آذر به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب متعلق به دانشجوی ضد آمریكایی و ضد استكبار و استبداد است.
آیت‎الله میرعمادی افزود: ماهیت جنبش دانشجویی ضد استبداد بودن، ضد استكبار بودن و حق طلبی و عدالت خواهی است.
وی بیان كرد: ۱۶ آذر یك واقعه تاریخی ماندگار در تاریخ است و امروز هم دانشجویان باید در عرصه اجتماع نقش آفرینی كنند و در ضد استكباری بودن پیشتاز باشند.
نماینده ولی‎فقیه در لرستان افزود: جنبش دانشجویی باید عدالت‎خواهی، مبارزه با فساد و اشرافی‎گری را دنبال كند تا این جنبش سالم و زنده باقی بماند.
آیت‎الله میرعمادی اظهار نمود: جنبش دانشجویی باید در مقابل استكبار، استبداد، فساد، انحراف و ناحقی‎ها ایستادگی كند.
وی با اشاره به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز، اضافه كرد: در اسلام هیچ چیزی به اندازه نماز با اهمیت نیست، نماز ستون خیمه دین و معیار قبولی اعمال است.
امام جمعه خرم‎آباد خاطرنشان كرد: از هفته آینده عده‎ای از اساتید به مصلی می‎آیند برای تصحیح قرائت نماز؛ نمازگزاران بیایند قرائت نماز خویش را در محضر اساتید داشته باشند و ببینند صحیح است یا خیر و از این برنامه استقبال كنید.
آیت الله میرعمادی باید نماز را به‎گونه‎ای ترویج نماییم كه اثر تربیتی را در نسل جوان ببینیم كه در این راستا اقدامات خوبی از جانب دستگاه‎ها دنبال شده است اما كافی نیست.
مدیریت در خراسان شمالی ریلی باشد
امام جمعه بجنورد اظهار داشت: مدیریت در خراسان شمالی باید ریلی باشد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آئین عبادی وسیاسی نماز جمعه، بیان كرد: مدیریت ریلی باید در استان صورت گیرد، تابحال مدیریت دیمی در استان فعال بوده است.
وی در ادامه اضافه كرد: اگر مدیریت ریلی در استان وجود داشته باشد، مدیر بعدی ریل ها را اضافه كند تا شرایط پیشرفت استان فراهم گردد.
یعقوبی عنوان كرد: محمدرضا خباز، استاندار سابق خراسان شمالی، در این مدت كوتاه جهادی كار كرد و استاندار فعلی هم با نگاه انقلابی وارد عرصه شده است و با حضور در نماز جمعه نشان داده است كه روحیه انقلابی استاندار می تواند شرایط توسعه استان را فراهم آورد.
وی اظهار نمود: مدیرانی كه بازنشست می شوند، باید مدیران جوان را تربیت كنند تا در آینده گرفتار قحط رجال نشویم.
امام جمعه بجنورد اضافه كرد: نماز را باید تحویل بگیریم تا خداوند تحویلمان بگیرد، از همین جهت باید فرزندان را از كودكی آموزش دهیم و این مسئولیت بر عهده آموزش و پرورش است كه این مسئله را از ابتدا به دانش آموزان آموزش دهد.
وی تصریح كرد: بعضی از مدیران كل در این چند سال رنگ نمازجمعه را ندیدند و حضور استاندار در نماز جمعه باید الگویی برای آنان باشد.
آینده كشور امروز در دست دانشگاهیان است
امام جمعه موقت یزد با بیان این كه تجهیز شدن به بصیرت مهمترین رسالت افراد در جامعه اسلامی است، اظهار داشت: آینده كشور امروز در دانشگاه ها و پیش از آن در مدارس رقم می خورد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، آیت الله«سیدمحمدرضا مدرسی یزدی» در خطبه های این هفته ۱۶ آذرماه نماز جمعه شهرستان ضمن تبریك فرا رسیدن روز دانشجو، با بیان این كه دانشجویان نقش مهمی در توسعه و پیشرفت بیشتر از پیش كشور ایفا می كنند، اظهار نمود: مسئولان باید حمایت های مالی و معنوی از دانشجویان را در اولویت اجرایی خود قرار دهند.
وی با اشاره به این كه آینده كشور امروز در دانشگاه ها و پیش از آن در مدارس رقم می خورد، اضافه كرد: ۱۶ آذرماه یادآور مقابله سخت دانشجویان ضد دخالت های آمریكا در امور ایران است.
امام جمعه موقت یزد استقلال علمی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را مهمترین مشكل استكبار با ایران دانست و بیان كرد: آمریكا از ابتدا تابحال همیشه در حال توطئه ضد ارزش های انقلابی ایران بوده و تلاش دارد با كمرنگ كردن اهداف ارزش های اسلامی جوانان جامعه اسلامی را نسبت به آینده كشور بی تعهد كند.
مدرسی یزدی با بیان این كه متأُسفانه برخی افراد در داخل تحت تأثیر تبلیغات آمریكا قرار گرفته و استكبار را دوست خود و یا راهی برای پیشرفت می دانند، اظهار داشت: مقابله همه جانبه با استكبار و تجهیز كردن خود به بصیرت مهمترین رسالت افراد جامعه اسلامی در عصر كنونی است.
عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه دوشنبه ۱۹ آذرماه را روز جهانی حقوق بشر دانست و خاطرنشان كرد: جالب است، آمریكا پس از همه جنایت هایی كه در كشورهای مسلمان و كشتار مردم مظلوم جهان انجام داده امروز خویش را حامی حقوق بشر می داند و تلاش دارد با تبلیغات رسانه ای گسترده چهره تاریك خویش را روشن نشان دهد.
وی در انتها با بیان این كه تبعیت از ولایت فقیه رمز پیروزی انقلاب اسلامی در مقابله با دشمنان است، تاكید كرد: دولت و ملت باید بدانند كه هیچ راهی جز مسیری كه امام راحل برای انقلاب ترسیم كرده برای برون رفت از مشكلات وجود ندارد.
چهار سال دوم دولت به مذاكره با اروپایی ها نگذرد
امام جمعه رشت، طرف اروپایی برجام را مانند طرف آمریكایی غیر قابل اعتماد دانست و اظهار نمود: اروپایی ها با استفاده از برجام به ایران فشار می آورند، بنابراین مسئولان فرصت چنین كاری را از آنان بگیرند و اجازه ندهند چهار سال دوم دولت هم به مذاكره با اروپایی ها بگذرد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، به تبیین جایگاه خانواده از دیدگاه اسلام پرداخت و اظهار نمود: اسلام برای همه جنبه های زندگی فردی و اجتماعی انسان برنامه دارد و این برنامه ریزی در خانواده شكل می گیرد.
وی با اشاره به اینكه تربیت اسلامی انسان را از وابستگی به قدرت های سلطه گر و مستكبر رها می كند، اضافه كرد: خانواده در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نقش آفرین است و انسان را برای حضور در جامعه آماده می كند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تاثیر لقمه حلال در تربیت دینی و معنوی انسان، تصریح كرد: كسب روزی حلال در اسلام مورد تاكید است و كسی كه برای روزی حلال خود و خانواده اش تلاش می كند، در روز قیامت سربلند خواهد شد.
این كارشناس دینی احكام و قوانین اسلامی را باعث فلاح و رستگاری انسان دانست و خاطرنشان كرد: قرآن و كلام معصومین(ع) بهترین راهنما برای انسان است، چونكه از جانب خداوند آمده تا انسان ها را به سرمنزل مقصود برساند.
وی در ادامه، ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲ را سر آغاز مبارزه ایران با استعمار و استكبار از دانشگاه دانست و عنوان كرد: دانشجویان با اقدام خود ضد نظام سلطه جهانی افتخار آفریدند.
امام جمعه رشت نسل جوان را نسلی آگاه، معنوی، عدالت خواه و استكبارستیز دانست و افزود: امروز حضور مردم در صحنه برای نظام جمهوری اسلامی اقتدار به ارمغان آورده و دنیا می داند اگر خطایی از سلطه طلبان ضد ایران سر بزند، ملت آنها را سر جایشان می نشانند. در واقع روحیه عدالت خواهی و استكبارستیزی مردم ایران ریشه الهی و دینی دارد و این منطق مورد توجه مستضعفان و آزادی خواهان جهان قرار گرفته است.
وی از دولت خواست به مراكز دانشگاهی و پارك های علم و فناوری توجه ویژه ای داشته باشد و تصریح كرد: اگر می خواهیم به طراز انقلاب اسلامی برسیم باید مسیر پیشرفت و توسعه را خیلی زود طی نماییم و در این راستا رشد و توسعه علمی با استفاده از نخبگان دانشگاهی بسیار حائز اهمیت می باشد.
آیت الله فلاحتی با اشاره به سرنوشت نامعلوم برجام و بی نتیجه بودن آن برای مردم ایران، خاطرنشان كرد: حالا آمریكا خواهان مذاكره درباره موشك های بالستیك ایران است و این مورد را بهانه خروج از برجام قرار داده، در حالیكه موشك های بالستیك با برجام منافاتی ندارد، بنابراین از دولتمردان می خواهیم هر آن چیزی را كه در برجام گذشته برای مردم بازگو كنند.
وی با اشاره به اینكه مردم گرفتار مشكلات اقتصادی هستند، تصریح كرد: تنها با كاهش نرخ ارز و طلا مشكلات اقتصادی و معیشتی حل نمی شود، چونكه برخی در تامین ارزاق عمومی هم عاجز هستند. این مردم پشتوانه انقلاب و نظام هستند و باید برای رفع مشكلاتشان تلاش نماییم.
نمایندگان و رئیس مجلس با شجاعت و بصیرت دام های دشمن را بشناسند
امام جمعه قزوین در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: نمایندگان و رئیس مجلس با شجاعت و بصیرت دام های دشمن را بشناسند و بدانند آمریكا و اروپا منافع مشترك دارند و هیچگاه خیری به ملت ما نمی رسانند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، آیت الله عبدالكریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین كه در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، به برگزاری اجلاسیه نماز در سمنان اشاره و اظهار نمود: این اجلاسیه هر سال در یك استان برگزار می گردد و هر ساله رهبر فرزانه انقلاب برای این اجلاسیه بیانیه صادر می كنند و چند سال پیش هم استان قزوین میزبان اجلاسیه نماز بود.

وی خاطرنشان كرد: رهبر فرزانه انقلاب حل هر مشكلی را نیازمند توجه به نماز می دانند. نماز فقط به خواندن نیست بلكه باید نماز را اقامه نماییم و به گونه ای رفتار نماییم كه آثار نماز در تمام استان و كشور متجلی شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به روز دانشجو اظهار داشت: زمانی كه كودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ صورت گرفت و سیطره شیطانی نوكر و دست نشانده آمریكا بر مردم به صورت مجدد بازگشت و فرزند رضاخان را دوباره بر مردم مسلط كرد، نیكسون معاون رئیس جمهور امریكا برای حمایت و تثبیت جایگاه شاه ایران در كشور ما حضور پیدا كرده بود، در آن ایام دانشجویان آزادی خواه در دانشگاه تهران به سمت نیكسون تیراندازی كردند.

امام جمعه قزوین اضافه كرد: دانشجویانی كه در آن دوره با سیطره و ظلم مستكبران همچون امریكا مخالف بودند، به حضور نیكسون در دانشگاه تهران اعتراض كردند و نیروی های امنیتی پهلوی به مقابله با دانشجویان پرداختند و سه تن از دانشجویان عزیز ما به نام های مصطفی بزرگ نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی به شهادت رسیدند و تعدادی مجروح و تعدادی هم دستگیر شدند.

وی خاطرنشان كرد: در آن ایام شاه پهلوی دانشجویان آزادی خواه ما را فدای دژخیمی همچون نیكسون كرد و ۱۶ آذرماه در تاریخ كشور ما به نام دانشجویان ظلم ستیز و آزادی خواه ثبت شده است.

آیت الله عابدینی اضافه كرد: نیكسون معاون امریكا كه عامل قتل دانشجویان ایرانی شد از جانب دانشگاه زمان شاه دكترای حقوق را دریافت كرد، یعنی این شخص با اینكه با ورود خود به ایران، جامعه ما را به آشوب كشید جایزه دریافت كرد، مثل زمانی كه به جنایتكاری كه هواپیمای مسافربری ما را در دریای خلیج فارس مورد هدف قرار داد و بیشتر از ۲۶۰ نفر را به كشتن داد، هدیه شجاعت تقدیم كردند.

خطیب نماز جمعه قزوین خاطرنشان كرد: باید یكبار دیگر به مسئولان كشورمان یادآوری نماییم كه این سران كشور امریكا هیچ زمانی دردهای شما را شفا نمی دهند و هیچ زمانی مشكلات كشور ما را حل نخواهند كرد، امریكا و اروپا هر دو یك جنس و یك رنگ هستند.

وی اظهار داشت: قتل عامی كه انگلیسی ها در ایران انجام دادند بزرگ ترین فاجعه تاریخی ملت ماست، آنها با گرسنگی و بیماری وبا، مردم ما را قتل عام كردند، این موارد از خاطره ملت ایران پاك نمی گردد. فرانسه امروز به مشكلات فراوانی گرفتار شده و سرمایه دارانی كه خون مردم را می مكند در مقابل مردم فقیری كه برای نان شب خود درمانده هستند، بدترین رفتار را دارند.

آیت الله عابدینی تصریح كرد: امریكا و اروپا هیچ زمانی برای ایران مشكل گشایی نكرده اند و نه قصد حل مشكلات ما را دارند، ما باید با اتكا بر توان داخلی روی پای خود بایستیم.

امام جمعه قزوین با تاكید بر اینكه باید چرخ صنعت خویش را به گردش در بیاوریم، بیان كرد: باید از دانشمندان جوان و پر انگیزه خودمان برای اقتصاد مقاومتی بهره مند شویم، بیكاران خویش را به كار بگیریم و به جای خام فروشی مواد اولیه را به كالای با ارزش تبدیل نماییم و به بازار عرضه نماییم.

آیت الله عابدینی اظهار نمود: باید یك مرتبه برای همیشه تكلیف ننگ نامه هایی كه آمریكا و اروپا منافع مشتركتشان در آنها قرار دارد و برای ما می فرستند و مجلس، مردم و جامعه علمی را مشغول این بحث ها می كنند، روشن نماییم.

خطیب نماز جمعه قزوین اضافه كرد: باید نمایندگان و رئیس مجلس با شجاعت و بصیرت دام های دشمن را بشناسند و وقت مردم را تلف نكنند و به دشمن چراغ سبز نشان ندهند و زمینه سیطره دشمن را فراهم نیاورند.

وی اظهار داشت: كسانی كه مرعوب دشمن می شوند به این خاطر است كه ملت بزرگ خویش را نمی شناسند و دركی از نصرت الهی ندارند و اعتقادی به خدا ندارند چون كه اگر به خدا اعتقاد داشته باشند به نصرت الهی هم معتقد خواهند بود و محكم در مقابل دشمنان می ایستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان كرد: خداوند می فرماید كافران چه آن هایی كه اهل كتاب هستند و چه دیگران اصلاً نمی خواهند ذره ای خیر به شما برسد. آقای رئیس مجلس آیا این آیه را خوانده اید و متوجه آن شده اید یا خیر؟! نمایندگان مجلسی كه رعب و وحشتِ طبل توخالی و پوشالی استكبار جهانی دارید آیا این آیه را خوانده اید و متوجه آن شده اید یا خیر؟!

آیت الله عابدینی خطاب به نمایندگان مجلس تاكید كرد: اگر این آیه قرآن را نفهمیده اید نماینده این ملت نیستید و اگر فهمیده اید چرا ملتزم به كلام خدا نیستید و از كلام خدا حساب نمی برید اما از دشمن خدا حساب می برید؟ شما با این ننگ نامه ها عزت و شكوه ملتی كه پیرو قرآن و خاندان (ع) هستند را خدشه دار می كنید.
وی عنوان كرد: چرا به اروپا اعتماد می كنید؟ مگر آنها با یكدیگر فرقی می كنند؟ آیا شناخت سیاسی شما این است كه ما می بینیم؟ وای به حال ما كه شما با این میزان شناخت برای ملت تصمیم گیری می كنید. بیایید قرآن را مطالعه كنید و آیات خدا را بشنوید و بفهمید و در مقابل خدا موضع نگیرید و بشنوید كه خدا فرموداگر به ستمگران تكیه كنید آتش می گیرید و امروز آمریكا، انگلیس، فرانسه و دیگر كشورهای اروپایی مصداق ستمگران هستند.

امام جمعه قزوین اضافه كرد: صدام ملعون كه به امریكا و اروپا تكیه كرد؛ صاحب چه دستاوردی شد؟ گرفتار چه عاقبتی شد؟ كویت و منافقین كه به صدام تكیه كردند گرفتار چه عاقبتی شدند؟ به جز اینكه سرافكنده و آواره شدند.

وی تصریح كرد: ما رئیس محترم مجلس و یكایك نمایندگان مجلس كه شاید گرفتار عدم بصیرت و ناآگاهی شده اند را دعوت می نماییم كه یكبار دیگر آیات قرآن را در مورد عاقبت تكیه كنندگان به دشمن و مستكبران مطالعه كنند تا به خوبی مشخص شود آیا با وجود همه این تذكرات قرآنی بی توجه هستند یا اینكه در غفلت از تذكرات قرآنی به سر می برند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به حادثه تروریستی چابهار اظهار داشت: در این حادثه ۲ تن از عزیزان نیروی انتظامی ما به شهادت رسیدند و قربانی تكفیری های تروریست شدند كه همه آگاه هستیم كه ریشه این حوادث به امریكا، اسرائیل و انگلیس برمی گردد.
تشكر امام جمعه اصفهان از استعفا نمایندگان استان
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان اظهار داشت: آقای جهانگیری كه یك دوره ای بعنوان استاندار اصفهان حضور داشتند آب را به یزد منتقل كردند و امروز هم كه همچنان بر سر خدمت هستند، حداقل آبروی خویش را بخرند و به وعده خود وفا كنند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های سیاسی، عبادی نماز جمعه این هفته شهر اصفهان طباطبایی نژاد از حضور كشاورزان در نماز جمعه این هفته تشكر كرد و به مبحث استعفا نمایندگان مجلس اصفهان اشاره و اظهار نمود: از نمایندگان استان اصفهان كه به مسئله آب توجه و استعفا دادند، تشكر می كنم و این عمل آنها نشان داد كه نه تنها به فكر استان خود بوده، بلكه به فكر كشور هستند.
وی با تاكید براینكه ضربه به اصفهان ضربه به كل كشور است، اضافه كرد: مساله آب اصفهان هر چه بیشتر می گذرد؛ بدتر می گردد. شخصا در معرفی استاندار گفتم هیچ یك از دولتی ها توجهی به این مساله نداشتند.
امام جمعه اصفهان افزود: بعضی از آقایان استاندار اصفهان بودند اما آب اصفهان را به یزد دادند، برای نمونه آقای جهانگیری كه یك دوره ای بعنوان استاندار اصفهان حضور داشتند آب را به یزد منتقل كردند و الان كه بر سر خدمت هستند، حداقل آبروی خویش را بخرند و به وعده خود وفا كنند.
طباطبایی نژاد با اشاره به اینكه یكی از صفات انسان این است كه از وعده خود تخلف نكنند، اضافه كرد: عده ای به وعده های خود عمل نكردند و پس از حدود گذشت ۲۰ سال خلف وعده كرده اند.
وی ادامه داد: واقعا چرا صدای مردم به گوششان نمی رسد. باید ردیفی در این خصوص در نظر گرفته شود. از نمایندگان اصفهان می خواهم تا آخر بر موضع خود ایستادگی كنند.
امام جمعه اصفهان با اشاره به اینكه ۱۶آذر ماه سال ۱۳۳۲ عده ای از دانشجویان كه مخالف رژیم شاهی بودن شهید شدند و این روز به نام روز دانشجو نام گذاری شد، اظهار داشت: جوانان باید بدانند آینده مملكت به دست همین دانشجویان است.
وی با اشاره به ۱۹ آذرماه كه روزی به نام حقوق بشر نام گذاری شده است، افزود: پس از جنگ جهانی اول سازمانی به نام سازمان ملل تشكیل شد تا حقوق كارگران و كشورهای مظلوم را بگیرد.
امام جمعه اصفهان با اشاره به اینكه ترامپ و وزریر امور خارجه آمریكا دیگر هیچ موضوعی ندارند كه بر ایران تحمیل كنند، افزود: اگر خودمان با هم باشیم، گران فروشی و احتكار نكنیم می توانیم تا آخر مقابل آنها بیاستیم.
طباطبایی نژاد با اشاره به اینكه هر كه مقابل جنایت های واردشده بر مظلومین بیاستد می گویند حقوق بشر را رعایت نكرده است، افزود: با مساله حمل اتم كه با آن موادی جهت بمب اتم می توانیم درست نماییم كاری نداریم و این كار را نمی نماییم، ما كلاهك های اتمی برموشك هایمان سوار نمی نماییم، حتی با اینكه كه می توانیم این كار را بكنیم. ما برای دفاع از خودمان گوش به حرف هیچ كس نمی دهیم.
وی با اشاره به اینكه خودم در حدیث كساء بر اهمیت سلام كردن تاكید بسیاری شده است، اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) همواره تلاش می كرد كه در زمینه سلام كردن بر همگان پیشی بگیرد. سلام كردن بعنوان یك دعا در اسلام است.
استكبار، دانشگاهی دین گریز و دین ستیز می خواهد
امام جمعه موقت شهركرد اظهار داشت: استكبار، دانشگاهی دین گریز و دین ستیز می خواهد اما حالا دانشجویان جزء بهترین جوانان هستند و لطافت روحیه جوان، زیربار سلطه نمی رود كه بایستی مسئولان آموزش عالی این روحیه را در دانشگاه حفظ كنند و حركت ساختار شكنانه و دین گریزانه در دانشگاه وجود نداشته باشد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، حجت الاسلام امیرقلی جعفری در خطبه های نمازجمعه این هفته شهركرد، با اشاره به ۱۶ آذر و روز دانشجو و تبریك به مناسبت این روز، اظهار نمود: اولین فریاد مرگ بر آمریكا در سال ۳۲ از دانشگاه بیرون آمد و جوانان ایرانی آزادی طلب بوده و دارای الگویی همچون حضرت علی (ع) هستند.
امام جمعه موقت شهركرد اضافه كرد: دانشگاه پس از انقلاب زیر بار ظلم نرفته و باید همواره این گونه باشد نه آنچه استكبار می خواهد كه ۱۶ آذر سال ۳۲ نشان داد بهترین نماز جماعت و برگزاری مراسم اعتكاف در قشر داشجو انجام می گردد.
وی تصریح كرد: استكبار، دانشگاهی دین گریز و دین ستیز می خواهد اما حالا دانشجویان جزء بهترین جوانان هستند و لطافت روحیه جوان، زیربار سلطه نمی رود كه بایستی مسئولان آموزش عالی این روحیه را در دانشگاه حفظ كنند و حركت ساختار شكنانه و دین گریزانه در دانشگاه وجود نداشته باشد.
حجت الاسلام جعفری تصریح كرد: دانشگاه باید مشكلات جامعه، مشكلات فرهنگی و صنعت را حل كند چونكه كه مدیران آینده این جامعه دانشجویان هستند و نباید دانشگاه مشكلی به مشكلات اضافه كند و مسئولان وزارتخانه هم به این نكته توجه نمایند.
وی در ادامه اظهار نمود: از سال های گذشته به درست یا غلط عنوان شده كه چهارمحال و بختیاری آب دارد و باید پایه توسعه آن كشاورزی باشد اما حالا نه كشاورزی دارد و نه صنعت.
وی با اشاره به اینكه استان و مردم آن تحت فشار بوده و مشكل آب آشامیدنی دارند، اضافه كرد: برخی روستاهای استان با تانكر آبرسانی می گردد و این امر به سبب كمبود بارش و اجرای طرح های غیركارشناسی و ظالمانه پیش از انقلاب بوده است كه تمام سرشاخه های آب استان به كویر مركزی انتقال داده و این وضعیت استان را به جایی رسانده است كه چندین سال است در رأس هرم بیكاری كشور قرار دارد.
حجت الاسلام جعفری افزود: اعلام كاهش آمار بیكاری متعلق به تابستان امسال بوده در حالیكه استان فاقد كشاورزی و صنعت است و درنتیجه در بیكاری رتبه نخست را دارد كه به مردم این سرزمین فشار وارد می نماید.
وی اظهار داشت: در كنار این مسائل اجرای طرح عجیب تونل گلاب مشاهده می گردد تا آب زاینده رود كه ۶۱ یا ۶۲ كیلومتر در استان جاری است، پیش از ورود آب به استان به استان دیگری منحرف شود.
حجت الاسلام جعفری اضافه كرد: تولید تونل گلاب مجوز نداشته و غیرقانونی، غیركارشناسی و ظالمانه است و سازمان بارزسی و دیوان محاسبات غیرقانونی بودن آنرا اعلام كردند، ولی وزارت نیرو این گزینه را نپذیرفته است.
وی با اشاره به اینكه مردم استان ۱۰ سال است كه از وزیر نیرو و مسئولان نظام سوال دارند كه با این اقدام غیرقانونی چه برخوردی شده، خاطرنشان كرد: با این اقدام دو استان در مقابل هم قرار می گیرند و اگر این رویه ادامه یابد سنگ روی سنگ بند نمی گردد.
خطیب نماز جمعه شهركرد اظهار نمود: چرا با اینكه سازمان بازرسی اعلام نموده تولید تونل گلاب كار غیرقانونی می باشد، متخلف پای میز محاكمه كشیده نمی گردد.
حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینكه چرا شورای عالی آب اعلام نمی كند كه با این اقدام غیرقانونی برخورد شود و چرا وزیر نیرو برخورد نمی كند، اظهار داشت: میلیاردها تومان از اعتبار پول بیت المال در یك اقدام غیرقانونی هزینه شده كه نباید از خویشتن داری مردم سوءاستفاده كرد.
وی با اشاره به اینكه گاهی ائمه جماعت در استان اصفهان در مورد آب سخن می گویند، تصریح كرد: از این ائمه جماعت و ۱۸ نماینده مجلس استان اصفهان می خواهم نظر خود در مورد تونل گلاب بگویند كه این اقدام درست یا غلط است كه البته یكی از آقایان در این استان اعلام نموده كه راه اندازی تونل گلاب غیرقانونی می باشد اما چرا بقیه آنان در سكوت هستند.
حجت الاسلام جعفری تصریح كرد: در اصفهان دائم گفته می گردد كه بارگذاری جدید بر زاینده رود ممنوع می باشد و سوال این است كه آیا تونل گلاب علاوه بر اینكه كاری خلاف بوده، بارگذاری بر زاینده رود نیست؟ كه اگر این اقدام محقق شود باید مردم سامان و بن سراغ دست فروشی بروند و این گونه نمی گردد كه برخی مصوبات شورای عالی آب اجرا شده و بعضی از آنان فراموش شود.
دشمن، دانشجویان را به تحصیل در خارج ترغیب می كند
امام جمعه كرج اظهار داشت: اروپایی ها كه نتوانسته اند تعهدات خود به ایران را انجام دهند ناچار شده اند؛ جنجال به پا كنند و ایران را در مورد مسائل موشكی متهم به شورای امنیت ارجاع دهند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه ۱۶ آذرماه كرج با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو اظهار داشت: جریان دانشجویی در زمان های مختلف عملكرد موثر و نقش برجسته ای در تاریخ كشور داشته است.
حسینی همدانی افزود: یكی از اثرات جنبش دانشجویی كه از كودتای ۲۸ مرداد به بعد جلو دیكتاتور وابسته به آمریكا ایستاد را در آبان ماه ۵۸ و در تسخیر لانه جاسوسی مشاهده كردیم.
وی با اشاره به اینكه كسی نمی تواند تأثیر حركت دانشجویی در جریانات و تحولات اجتماعی را نادیده بگیرد اضافه كرد: دانشجویان در خط مقدم مبارزه با فساد هستند؛ دانشگاه یكی از مراكز مورد طمع دشمنان است و برای آن برنامه ریزی دارند.
امام جمعه كرج از برنامه دشمن برای تضعیف توان علمی كشور گفت و تصریح كرد: دشمن با استفاده از اساتید وابسته به دانشجویان القا می كند كه باید برای ادامه تحصیل به خارج از كشور بروند و القا می كند كه در ایران آینده علمی ندارند.
وی خاطرنشان كرد: دانشجویان نباید اجازه دهند دانشگاه ابزار دست احزاب و معامه گران سیاسی و نفوذیان وابسته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه خطبه های نماز جمعه به وضعیت برجام هم اشاره و اعلام نمود: متأسفانه هنوز برخی به دنبال بزك كردن برجام هستند و مشكلاتی كه در جامعه به وجود آمده را نادیده می گیرند.
وی اضافه كرد: اروپایی ها كه نتوانسته اند تعهدات خود به ایران را انجام دهند ناچار شده اند؛ جنجال به پا كنند و ایران را در مورد مسائل موشكی متهم به شورای امنیت ارجاع دهند.
حسینی همدانی در انتها حادثه تروریستی چابهار را محكوم و شهادت تعدادی از فرزندان ایران را تسلیت گفت.
دانشجویان با روحیه استكبارستیزی در راه شهدا حركت كنند
امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: دانشجویان نباید پیشینه استكبارستیزی و عدالت خواهی خویش را فراموش كنند بلكه باید روحیه عدالت خواهی را در خود تقویت نمایند.

به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، حجت الاسلام محمد مختاری، امروز ۱۶ آذر، در خطبه های نماز جمعه بیرجند اظهار نمود: معرفت پذیری عقلانی، پذیرش، دلدادگی و شدت و ضعف داشتن از خصوصیت های ایمان است.

وی افزود: اگر مردم بی گناه فلسطین یك قرن در آتش می سوزند و كشورهای اروپایی هیچ اقدامی انجام نمی دهند، به سبب حاكمیت فرهنگ استكباری در جهان است.

امام جمعه موقت بیرجند بیان كرد: حاكمیت فرهنگ استكباری در جهان سبب شد زمانی كه مردم مظلوم ایران برخلاف میل شرق و غرب حركت كردند و كشورهای غربی را از كشورشان بیرون راندند و با رای ۹۸ درصدی به جمهوری اسلامی ایران رای مثبت دادند، ملت های غربی انقلاب ما را به رسمیت نشناسند و آغاز به اقدام استكباری و توطئه های مختلف ضد ایران كردند.

مختاری با اشاره به اینكه غربی ها با تفكر استكباری خود در پوشش تفكر لیبرالیسم به میدان آمده اند و در جهان آغاز به غارتگری و قتل می كنند، اضافه كرد: ملت ایران هیچگاه گول افراد نفوذی و جاهل را كه به دنبال این هستند، ما را به سمت غرب و تفكر استكباری آنان ببرند، نمی خورند.

وی تنها راه نجات و پیشرفت كشور را در پیاده سازی فرهنگ قرآن، اسلام و اهل بیت(ع) دانست و اظهار نمود: فرهنگ ناب اسلامی، فرهنگ عدالت، خدمت، جهاد، ایثار، قناعت و توجه به محرومان است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به مشكلات اقتصادی كشور، خاطرنشان كرد: بعضی از مشكلات اقتصادی به فرهنگ استكباری بیرون از كشور بر می.گردد و برخی دیگر از این مشكلات به برخی نفوذی های داخلی و مرعوب فرهنگ غرب برمی گردد كه به اقتصاد مقاومتی تكیه نكردند.

مختاری با اشاره به روز دانشجو و سالروز شهادت دانشجویان مسلمان انقلابی در سال ۳۲، تصریح كرد: دانشجویان نباید پیشینه استكبارستیزی و عدالت خواهی خویش را فراموش كنند بلكه باید با باورهای اسلامی و روحیه عدالت خواهی راه شهدای دانشجو را ادامه دهند.
دانشگاه و دانشجو از سرمایه های بزرگ كشور است
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه امروز ورامین طی سخنانی ضمن اشاره به ۱۶ آذر و روز دانشجو اظهار داشت: دانشگاه و دانشجو از سرمایه های بزرگ كشور است كه به بركت انقلاب اسلامی شكوفاتر شده است، در سال ۵۵ تعداد دانشگاه های كشور ۲۲۳ مورد بود، حال آن كه در سال ۹۵ این تعداد به ۲ هزار و ۶۴۰ مورد رسیده است.
وی با بیان این كه زمان طاغوت همواره تلاش بر دور نگاه داشتن دانشگاه ها از رشد و خلاقیت و خودباوری بود، اضافه كرد: اما به بركت انقلاب اسلامی و حركت الهی امام(ره) دانشگاه و دانشجوی مسلمان و فرهیخته امروز شاهد رشد، ابتكار و پیشرفت در تمام عرصه های علمی و دانشگاهی هستیم.
امام جمعه موقت ورامین با اشاره به تلاش برخی جریانات سیاسی برای موج سواری در دانشگاه ها و استفاده ابزاری از دانشجویان اظهار داشت: این نگاه به دانشگاه خیانت است، دانشجویان باید بیدار باشند و در مقابل فتنه ها و انحرافات به موقع موضع گیری كنند.
وی در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه ورامین به ناراحتی دشمنان از حاكمیت ارزش ها در كشور ما اشاره نمود و اضافه كرد: امروز توجه به فرهنگ جامعه امری ضروری می باشد، اما با كمال تاسف مساله فرهنگ همواره با بی مهری های جدی در سطوح مختلف همراه بوده است.
محمودی سپس با انتقاد از سفر نكردن رییس جمهور به ورامین در ۵ سال عمر ریاست جمهوری خود، اظهار داشت: افسوس می خوریم كه با عنایت به این همه امكانات، منابع طبیعی، فرصت های اجتماعی و نیروهای توانمند در ورامین چرا به این منطقه توجه لازم نمی گردد و حق ورامین ادا نشده است.
وی ضمن انتقاد از عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی ورامین اظهار داشت: طرح هست، امضا هست، اما عمل نیست، كه همچون آن می توان به راه اندازی اردوگاه دانش آموزی در ورامین، سالن دائمی نمایشگاه، معرفی تولیدات ورامین به منظور تحقق شعار سال و… اشاره نمود، ورامین شهر بدون دخانیات است و امروز دخانیات به سم مهلك جوانان و خانواده ها تبدیل گشته است، اما عزم جدی برای مقابله با آن مشاهده نمی گردد.
خطیب جمعه ورامین نماز ورامین با بیان این كه نماز جمعه بهترین سنگر برای خنثی سازی توطئه های دشمنان است، اظهار داشت: متاسفانه خیلی از كسانی كه در حوزه های فرهنگی فعالیت دارند، نماز جمعه را محور نمی بینند، چرا در جذب جوانان، دانش آموزان، ورزشكاران و بسیجیان از سنگر نماز جمعه به روشی مناسب استفاده نمی گردد.
وی ضمن تقدیر از خبرگزاری ها و رسانه ها به انتقاد از رسانه ملی پرداخت و افزود: خبر تخریب چند ماشین با عنوان « اشرار كفن پوش» در رسانه ملی پخش می شود، اما فرهنگ كفن پوشی كه افتخار مردم این دشت است و دفاع از مرجعیت و ولایت آنها است، نادیده گرفته شده و خبر برگزاری همایش « ورامین انقلابی» نادیده گرفته می شود، این بی مهری ها در حوزه های فرهنگی شهرستان های استان تهران قابل قبول نیست، امیدواریم مسئولان فكری برای این شهرستان های پر جمعیت كنند.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران هم چنین به حمله تروریستی روز گذشته چابهار اشاره نمود و اظهار داشت: تولید ناامنی در كشور ما در دستور كار دشمنان قرار دارد، بعد از اهواز شاهد این جنایت در چابهار بودیم، باید بدانیم دشمن بیكار نیست و در حال توطئه چینی برای ضربه زدن به نظم و مردم بوده، اما تابحال موفق نشده است و بزودی شاهد برخورد قاطع نظام اسلامی با عوامل این جنایت خواهیم بود.
این خبر در حال تكمیل است….