رویترز مدعی شد: هند خرید نفت از ایران را كاهش می‎دهد

بهمن: یك رسانه غربی ادعا نمود با نزدیك شدن موعد اجرای تحریم های نفتی آمریكا، هند باوجود كوشش برای دریافت معافیت، خرید نفت خام از ایران را در ۲ ماه آینده به نصف كاهش می‎دهد.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، رویترز مدعی است پالایشگاه های هند در ماه های سپتامبر و اكتبر، خرید نفت خام از ایران را به نصف كم می كنند حال آنكه همزمان به دنبال دریافت معافیت از تحریم های ضدایرانی آمریكا هستند.
به گفته رویترز، در این بازه زمانی، خرید نفت از ایران كمتر از ۱۲ میلیون بشكه در ماه خواهد بود حال آنكه هند با پیش بینی اعمال تحریم ها در بازه زمانی آوریل تا آگوست، خرید نفت از ایران را افزایش داده بود.
هند پس از چین، دومین مشتری ایران است كه تحریم های نفتی را كه از ۴ نوامبر (۱۳ آبان) آغاز می گردد به رسمیت نخواهد شناخت بااین حال گفته می گردد تداوم این امر مستلزم دریافت معافیت از آمریكا است.
مایك پمپئو وزیر خارجه آمریكا در سفر اخیر خود به دهلی نو از قائل شدن چنین معافیتی برای هند سخن گفت حال آنكه درنهایت مدعی ضرورت قطع كامل خرید نفت خام ایران از جانب هند شد.
به گزارش بهمن به نقل از مهر، رویترز پیشتر هم گفته بود هند مقرر است با وجود اعمال تحریم های آمریكا ضد ایران به خرید نفت از تهران ادامه دهد.
بر این اساس، بعد از آنكه ۲ شركت معروف حمل و نقل دریایی هند (SCI و SCI.NS) به بهانه تحریم های آمریكا، سفر به ایران را متوقف كردند، دولت هند به پالایشگاه های دولتی این كشور اجازه داد تا با استفاده از نفتكش ها و بیمه ایران به واردات نفت از تهران ادامه دهند.